| Haridus:verb | Skos:semanticRelation | Haridus:opivaljundiTeema | Haridus:opivaljundiValdkond | Haridus:opivaljundiOppeaine | Haridus:kooliaste | Haridus:klass | Haridus:eeldab |
---|
Algatab nii suhtlust kui ka teemasid | Algatab | Suhtlus Teema | | | | III kooliaste | 8. klass 9. klass | Kasutab asjakohaseid suulise ja kirjaliku suhtlemise tavasid ja võimalusi |
Analüüsib abiootiliste ja biootiliste tegurite toime graafikuid ning toob rakenduslikke näiteid | Analüüsib | Abiootilised tegurid Biootilised tegurid Ökoloogiliste tegurite toime graafik Ökonišš Ökoloogiline amplituud Ülemine taluvuspiir Alumine taluvuspiir | | | | IV kooliaste | 8. klass | Selgitab näidete põhjal muutuva suuruse ja funktsiooni olemust |
Analüüsib aine- ja energiavahetuse erinevate protsesside omavahelisi seoseid | Analüüsib | Ainevahetus Energiavahetus | | | | III kooliaste | 8. klass | |
Analüüsib bakterite ja algloomade tähtsust inimtegevuses | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 8. klass | |
Analüüsib bakterite ja algloomade tähtsust looduses | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 8. klass | |
Analüüsib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetes | Analüüsib | Bioloogia Zooloog Botaanik Ökoloog Mikrobioloog | | | | III kooliaste | 7. klass | |
Analüüsib diagrammidel ja tabelites esitatud infot mittepäriliku muutlikkuse ulatusest | Analüüsib | Mittepärilik muutlikkus | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib diagrammidel ja tabelites esitatud infot ökoloogiliste tegurite mõju kohta organismide arvukusele | Analüüsib infot | Ökoloogilised tegurid Eluslooduse tegurid Eluta looduse tegurid | | | | III kooliaste | 8. klass | Kontrollib tabelina antud suuruste järgi, kas on tegemist pöördvõrdelise sõltuvusega Illustreerib arvandmestikku tulp- ja sirglõikdiagrammiga Kogub lihtsa andmestiku, koostab sagedustabeli ning arvutab aritmeetilise keskmise Loeb andmeid tulp- ja sektordiagrammilt Oskab lugeda kliimadiagrammi |
Analüüsib disainiobjekte esteetilisuse seisukohast | Analüüsib | Disain Esteetika | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib disainiobjekte uuenduslikkuse seisukohast | Analüüsib | Disain Uuenduslikkus | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib disainiobjekte ökoloogilisuse seisukohast | Analüüsib | Disain Ökoloogia | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi | Analüüsib | Regilaul Džässmuusika Popmuusika Rokkmuusika Pärimusmuusika | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib enda ja oma pere tarbimist | Analüüsib | | | | | II kooliaste | 6. klass | |
Analüüsib enda kehalist vormisolekut | Analüüsib | Kehaline aktiivsus Kehaline vormisolek Liikumisviisid | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib eri ajastute kunstiteoseid näitusel | Analüüsib | Meedia Disain Arhitektuur Nüüdiskunst Koloriit Kompositsioon Perspektiiv Eesti rahvakunst Makett Digitaalgraafika Digitaalne kunst Graafika Installatsioon Kirjagraafika Kollaaž Skulptuur Sümbol Ekspositsioon Motiiv Op-kunst Restaureerimine Disainer Arhitekt Abstraktne Virtuaalkunst Autoportree Initsiaal Maastikumaal Süžee Vaatepunkt Vitraaž Kunstialaloolane Dominant Horisont Logo Piktogramm Ökoloogiline Ornament Sügavtrükk Täisfiguur Poolfiguur Valgus-vari Vastandvärvid | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa inimtegevuses | Analüüsib | Selgroogne loom | | | | III kooliaste | 7. klass | |
Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa looduses | Analüüsib | Selgroogne loom | | | | III kooliaste | 7. klass | |
Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa looduses ja inimtegevuses | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 7. klass | |
Analüüsib erinevate selgrootute loomade osa inimtegevuses | Analüüsib | Käsnad Ainuõõssed Ussid Limused Lülijalgsed Okasnahksed | | | | III kooliaste | 8. klass | |
Analüüsib erinevate selgrootute loomade osa looduses | Analüüsib | Käsnad Ainuõõssed Ussid Limused Lülijalgsed Okasnahksed | | | | III kooliaste | 8. klass | |
Analüüsib etteantud piirkonna looduslike tingimuste ja majanduse seoseid | Analüüsib | | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib hingamiselundkonna ehituse ja talitluse kooskõla | Analüüsib | Hingetoru Kopsutoru Kopsusomp Kopsud Ninaneel Kõri Häälepaelad | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib infot loomade kaitse, püügi ja jahi kohta | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 7. klass | |
Analüüsib inimese vereringeelundkonna jooniseid ja skeeme | Analüüsib | Süda Veresoon Arter Veen Kapillaar | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib inimtegevuse mõju keskkonnale | Analüüsib | Säästlik tarbimine Ressurss Tooraine | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib inimtegevuse mõju loodusele | Analüüsib | Säästlik tarbimine Ressurss Tooraine | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib ja lahendab iseseisvalt eri tüüpi ühe- ja kahetehtelisi tekstülesandeid ning hindab õpetaja abiga ülesande lahendamisel saadud tulemuse reaalsust | Analüüsib,lahendab,hindab | Tekstülesanded | | | | I kooliaste | | Valdab korrutustabelit (korrutab ja jagab peast ühekohalise arvuga 100 piires) Määrab õige tehete järjekorra avaldises (sulud, korrutamine/jagamine, liitmine/lahutamine) Arvutab nimega arvudega (lihtsamad juhud) Kasutab mõõtes sobivaid mõõtühikuid, kirjeldab mõõtühikute suurust endale tuttavate suuruste kaudu Teisendab pikkus-, massi- ja ajaühikuid (valdavalt ainult naaberühikuid) |
Analüüsib jooniseid ja skeeme hingamiselundkonna ehitusest | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 9. klass | Tunneb joonisel ära hingamiselundkonna |
Analüüsib kaardi järgi rahvastiku paiknemist Euroopas, sh Eestis | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib keemilise reaktsiooni võrrandis sisalduvat (kvalitatiivset ja kvantitatiivset) infot | Analüüsib | Kordaja Mool Aine hulk Reaktsiooni võrrand | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib kehasisese ja kehavälise viljastumise ning lootelise arengu eeliseid selgroogsete loomade rühmadel ning toob selle kohta näiteid | Analüüsib | Viljastumine Suguline paljunemine Lahksugulisus Kehasisene viljastumine Kehaväline viljastumine Munarakk Seemnerakk | | | | III kooliaste | 7.klass | |
Analüüsib keskkonna säästmise võimalusi | Analüüsib | Keskkonna säästmine | | | | III kooliaste | 8. klass | |
Analüüsib lahk- ja liitsugulisuse eeliseid selgrootute loomade erinevatel rühmadel | Analüüsib | Lahksugulisus Liitsugulisus | | | | III kooliaste | 8. klass | |
Analüüsib liikide tekke ja muutumise üldist kulgu | Analüüsib | Liik Ristumisbarjäär | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib linna- ja maaelu erinevusi | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib linnade tekke, asukoha ja arengu vahelisi seoseid Euroopas, sh Eestis | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib loodusressursside, tööjõu, kapitali ja turgude mõju Eesti majandusele | Analüüsib | Majandusressursid Loodusressursid Majanduskaardid Taastuvad ja taastumatud loodusvarad Kapital Tööjõud Tööjõu kvaliteet | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib munaraku viljastumist mõjutavaid tegureid | Analüüsib | Ovulatsioon | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib muusikat kirjalikult või muul looval viisil | Analüüsib | Džässorkester Elektrofonid Keelpilliorkester Instrumentaalkontsert Muusikal Operett Sümfoonia Džässmuusika Gospel Popmuusika Rokkmuusika Rondovorm Kammerorkester Spirituaal Süvamuusika Variatsioonivorm | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib muusikat suuliselt | Analüüsib | Džässorkester Elektrofonid Keelpilliorkester Puhkpilliorkester Instrumentaalkontsert Muusikal Operett Sümfoonia Džässmuusika Gospel Popmuusika Rokkmuusika Rondovorm Kammerorkester Spirituaal Süvamuusika Variatsioonivorm | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib mõningate tähtsamate anorgaaniliste ühendite (H2O, CO, CO2, SiO2, CaO, HCl, H2SO4, NaOH, Ca(OH)2, NaCl, Na2CO3,NaHCO3, CaSO4, CaCO3 jt) peamisi omadusi | Analüüsib | Oksiid Hape Alus Tugev hape Tugev alus Karedus Vee soolsus Happeline oksiid Aluseline oksiid | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib mõningate tähtsamate anorgaaniliste ühendite peamisi omadusi | Analüüsib | | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla eritusfunktsiooni täites | Analüüsib | Higinääre | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla eritusfunktsiooni täites.väärtustab naha tervishoiuga seotud tervislikku eluviisi | Analüüsib | | | | | III kooliaste | | |
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla kaitsefunktsiooni täites | Analüüsib | Nahk Marrasknahk Rasunääre Melaniin Nahaaluskude Pärisnahk | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla kompimisfunktsiooni täites | Analüüsib | Retseptor Kompimisfunktsioon | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla termoregulatsiooni funktsiooni täites | Analüüsib | Higinääre Karvapüstitaja lihas | | | | III kooliaste | 9. klass | |
Analüüsib oma eagrupile mõeldud visuaalse meedia sõnumeid | Analüüsib | Meedia Disain Reklaam Arhitektuur Digitaalne kunst Graafika Installatsioon Kollaaž Skulptuur Rahvakunst Sõnum Traditsioon Portree Maal Joonistus Foto Galerii | | | | II kooliaste | | |
Analüüsib osoonikihi lagunemist saastamise tagajärjel | Analüüsib | Osoonikiht | | | | III kooliaste | 8. klass | |
Analüüsib osoonikihi tähtsust | Analüüsib | Osoonikiht Osoon | | | | III kooliaste | 8. klass | |