Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)

Allikas: oppekava.edu.ee


Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)
Nimetus Teksti vastuvõtt
Maht
Ainevaldkond Keel ja kirjandus
Õppeaine Eesti keel
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 9. klass
Seotud teemad Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)

Õppeprotsess Teksti vastuvõtt

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. tarbetekst
  2. juhend
  3. elulookirjeldus
  4. avaldus
  5. seletuskiri
  6. teabegraafika
  7. demagoogia

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)

Õpiväljundid

  1. Tunneb peamisi tekstiliike, nende põhijooni ning kasutamise võimalusi
  2. Kuulab sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpitarbelisi ja elutarbelisi tekste
  3. Loeb sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpitarbelisi ja elutarbelisi tekste
  4. Teab, et teksti väljenduslaad oleneb teksti kasutusvaldkonnast, liigist ja autorist
  5. Teeb järeldusi kasutatud keelevahendite kohta
  6. Märkab kujundlikkust mõjutusvahendina
  7. Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli
  8. Võrdleb tekste omavahel
  9. Osutab, mis tekstis on arusaamatuks jäänud
  10. Esitab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid
  11. Avaldab teksti kohta arvamust
  12. Vahendab teksti
  13. Võtab teksti kokku
  14. Kommenteerib teksti
  15. Tõlgendab teksti
  16. Seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega
  17. Rakendab omandatud keelemõisteid ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerides

Õppematerjal

Selle teemaga (Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
3.03 Kes mulle kirjutab? (E-koolikott:materjal:23689)Matemaatika
Keel ja kirjandus
Loodusained
Valikõppeained
Matemaatika
Eesti keel
III kooliaste
Gümnaasium
Neljas liigne (E-koolikott:materjal:3525)Keel ja kirjandusEesti keelAlusharidus
I kooliaste
Oma raha. Õpetaja tööjuhend (E-koolikott:materjal:10467)Mina ja keskkond
Keel ja kirjandus
Valikõppeained
Eesti keelI kooliaste
II kooliaste
Piltide järgi jutustamine, küsimustele vastamine (E-koolikott:materjal:6899)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste
Riimuvad sõnad (E-koolikott:materjal:6905)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste
Riimuvad sõnad (E-koolikott:materjal:6906)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste
Sõnade järjekord lauses (E-koolikott:materjal:6914)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste
Sünonüümid (E-koolikott:materjal:6896)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste
Tarkusetera sõbrapäevaks (E-koolikott:materjal:5718)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste
Tere, Volli (E-koolikott:materjal:5960)Keel ja kirjandusEesti keelAlusharidus
I kooliaste
Tähtede ja sõnade õppimine (E-koolikott:materjal:6901)Keel ja kirjandusEesti keelAlusharidus
I kooliaste
Vastandtähendusega sõnad (E-koolikott:materjal:6897)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste
Võõrsõnad - interaktiivne mäng (E-koolikott:materjal:3502)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste
II kooliaste

Muu õppematerjal: Julia Kjahrenova 2010. Infotöötlus. http://koolielu.ee/waramu/view/1-ec070e322aa79eb2bb386624c442323ebd16ed9f Aune Past 2010. Meediateksti kirjutamine. http://www.rajaleidja.ee/public/Meediateksti_kirjutamine_aune_past.pdf HITSA. Eesti keele digitaalne õppematerjal III kooliastmele. http://koolielu.ee/waramu/view/1-b6cd68b9-1776-4893-a498-f4b9f05b47f7 Kuldvillaku ülesanded kordamiseks: https://jeopardylabs.com/play/kolmanda-veerandi-kordav-kuldvillak Kristina Kask. Demagoogia kui mõjutamisvahend. http://materjalid.tmk.edu.ee/kristina_kask/Demagoogia/olemus_ja_vtted.html Irina Smuglina. Õppekomplekt kriitilise lugemise kui ühe meediapädevuse aspekti arendamiseks vene gümnaasiumite õpilastele (Bakalaureusetöö). http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/18147/smuglina_irina.pdf

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Veebist teabe otsimine ning teabeallikate ja info kriitiline hindamine. Teabe talletamine ning süstematiseerimine. Tarbetekstide (juhend, elulookirjeldus, avaldus, seletuskiri) eesmärk, tunnused ja ülesehitus. Tarbetekstidest olulise info leidmine ning selle põhjal järelduste tegemine. Sõnalise teksti seostamine pildilise teabega (foto, joonis, skeem). Pilttekstide ja teabegraafika lugemine ning tõlgendamine. Peamised keelelised mõjutamisvõtted. Kriitiline lugemine.