Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)
Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass) | |
---|---|
Nimetus | Teksti vastuvõtt |
Maht | |
Ainevaldkond | Keel ja kirjandus |
Õppeaine | Eesti keel |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 9. klass |
Seotud teemad | Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008) |
Sisukord
Õppeprotsess Teksti vastuvõtt
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- tarbetekst
- juhend
- elulookirjeldus
- avaldus
- seletuskiri
- teabegraafika
- demagoogia
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Tunneb peamisi tekstiliike, nende põhijooni ning kasutamise võimalusi
- Kuulab sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpitarbelisi ja elutarbelisi tekste
- Loeb sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpitarbelisi ja elutarbelisi tekste
- Teab, et teksti väljenduslaad oleneb teksti kasutusvaldkonnast, liigist ja autorist
- Teeb järeldusi kasutatud keelevahendite kohta
- Märkab kujundlikkust mõjutusvahendina
- Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli
- Võrdleb tekste omavahel
- Osutab, mis tekstis on arusaamatuks jäänud
- Esitab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid
- Avaldab teksti kohta arvamust
- Vahendab teksti
- Võtab teksti kokku
- Kommenteerib teksti
- Tõlgendab teksti
- Seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega
- Rakendab omandatud keelemõisteid ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerides
Õppematerjal
Selle teemaga (Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Julia Kjahrenova 2010. Infotöötlus. http://koolielu.ee/waramu/view/1-ec070e322aa79eb2bb386624c442323ebd16ed9f Aune Past 2010. Meediateksti kirjutamine. http://www.rajaleidja.ee/public/Meediateksti_kirjutamine_aune_past.pdf HITSA. Eesti keele digitaalne õppematerjal III kooliastmele. http://koolielu.ee/waramu/view/1-b6cd68b9-1776-4893-a498-f4b9f05b47f7 Kuldvillaku ülesanded kordamiseks: https://jeopardylabs.com/play/kolmanda-veerandi-kordav-kuldvillak Kristina Kask. Demagoogia kui mõjutamisvahend. http://materjalid.tmk.edu.ee/kristina_kask/Demagoogia/olemus_ja_vtted.html Irina Smuglina. Õppekomplekt kriitilise lugemise kui ühe meediapädevuse aspekti arendamiseks vene gümnaasiumite õpilastele (Bakalaureusetöö). http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/18147/smuglina_irina.pdf
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Veebist teabe otsimine ning teabeallikate ja info kriitiline hindamine. Teabe talletamine ning süstematiseerimine. Tarbetekstide (juhend, elulookirjeldus, avaldus, seletuskiri) eesmärk, tunnused ja ülesehitus. Tarbetekstidest olulise info leidmine ning selle põhjal järelduste tegemine. Sõnalise teksti seostamine pildilise teabega (foto, joonis, skeem). Pilttekstide ja teabegraafika lugemine ning tõlgendamine. Peamised keelelised mõjutamisvõtted. Kriitiline lugemine.