Bioloogia:Taimede tunnused ja eluprotessid
Bioloogia:Taimede tunnused ja eluprotessid | |
---|---|
Nimetus | Taimede tunnused ja eluprotsessid |
Maht | 20 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Bioloogia |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Taimede tunnused ja eluprotsessid |
Sisukord
Õppeprotsess Taimede tunnused ja eluprotsessid
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- rakk
- rakukest
- rakumembraan
- rakutuum
- mitokonder
- klorofüll
- kloroplast
- kromoplast
- vakuool
- kude
- õhulõhe
- tõusev vool
- laskuv vool
- fotosüntees
- anorgaaniline aine
- orgaaniline aine
- õis
- tolmukas
- emakas
- tolmlemine
- seeme
- vili
- käbi
- mittesuguline paljunemine
- eoseline paljunemine
- eos
- vegetatiivne paljunemine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Võrdleb eri taimerühmadele iseloomulikku välisehitust
- Võrdleb eri taimerühmadele iseloomulikku paljunemisviisi
- Võrdleb eri taimerühmadele iseloomulikku kasvukohti
- Võrdleb eri taimerühmadele iseloomulikku levikut
- Analüüsib taimede osa looduse kui terviksüsteemi jätkusuutlikkuse tagamisel
- Analüüsib taimede osa inimtegevuses
- Toob näiteid taimede osast looduse kui terviksüsteemi jätkusuutlikkuse tagamisel
- Toob näiteid taimede osast inimtegevuses
- Selgitab, kuidas on teadmised taimedest vajalikud paljude elukutsete esindajatele
- Eristab looma- ja taimerakku ning nende peamisi osi joonistel ja mikrofotodel
- Analüüsib õistaimede organite ehituse sõltuvust nende ülesannetest
- Analüüsib õistaimede organite ehituse sõltuvust taime kasvukohast
- Analüüsib õistaimede organite ehituse sõltuvust paljunemis- ja levimisviisist
- Seostab taimeorganite talitlust ainete liikumisega taimes
- Koostab skeeme fotosünteesi lähteainetest, lõpp-produktidest ja protsessi mõjutavatest tingimustest
- Analüüsib skeeme fotosünteesi lähteainetest, lõpp-produktidest ja protsessi mõjutavatest tingimustest
- Selgitab fotosünteesi osa taimede, loomade, seente ja bakterite elutegevuses
- Analüüsib sugulise ja mittesugulise paljunemise eeliseid erinevate taimede näitel
- Võrdleb erinevaid paljunemis-, tolmlemis- ja levimisviise
- Toob näiteid erinevate paljunemis-, tolmlemis- ja levimisviiside kohta
- Suhtub taimedesse kui elusorganismidesse vastutustundlikult
Õppematerjal
Selle teemaga (Taimede tunnused ja eluprotsessid) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
Taimede mitmekesisuse selgitamine kooli lähiümbruses, võimalusel digivahendeid kasutades. 2. Fotosünteesi mõjutavate tegurite uurimine praktilise töö või arvutimudeliga. 3. Taimeraku märgpreparaadi tegemine ja vaatamine mikroskoobiga. 4. Internetist mikrofotode otsimine ja nende uurimine
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Taimede peamised ehituslikud ja talitluslikud erinevused võrreldes selgroogsete loomadega. Õis-, paljasseemne-, sõnajalg- ja sammaltaimede ning vetikate välisehituse põhijooned. Taimede osa looduses ja inimtegevuses. Taimede uurimise ja kasvatamisega seotud elukutsed. Eri taimerühmade iseloomuliku paljunemise, kasvukoha ja leviku võrdlus. Taimeraku võrdlus loomarakuga. Taime- ja loomaraku peamiste osade ehitus ning talitlus. Õistaimede organite ehituse ja talitluse kooskõla. Fotosünteesi üldine kulg, selle tähtsus ja seos hingamisega. Tõusev ja laskuv vool taimedes. Suguline ja mittesuguline paljunemine, putuk- ja tuultolmlejate taimede võrdlus, taimede kohastumus levimiseks, sh loom- ja tuulleviks. Seemnete idanemiseks ja taimede arenguks vajalikud tingimused.