Eesti keel
Allikas: oppekava.edu.ee
Eesti keel | |
---|---|
Nimetus | Eesti keel |
Ainevaldkond | Keel ja kirjandus |
Sisukord
Õppeaine kirjeldus
Eesmärgid
{{{eesmargid}}}
Teemad
Selle ainega on seotud järgnevad teemad.
Põhiharidus
- Ainsus ja mitmus (EstCORE:30001:40010)
- Algustähe õigekiri (EstCORE:30010:40117)
- Alusteksti põhjal kirjutamine (EstCORE:30009:40108)
- Astmevaheldus (EstCORE:30010:40118)
- Dramatiseering ja rollimäng (EstCORE:30006:40087)
- Eesti keel, sugulaskeeled (EstCORE:30010:40119)
- Erandliku õigekirjaga ase- ja küsisõnad (EstCORE:30001:40011)
- H sõna alguses (EstCORE:30001:40012)
- Helid ja hääled, häälikud, häälikupikkused (EstCORE:30006:40089)
- Hinnang, lühiettekanne, esitlus (EstCORE:30009:40109)
- Hääldus- ja intonatsiooniharjutused (EstCORE:30006:40090)
- Häälik, silp, sõna, lause, tekst (EstCORE:30001:40013)
- Häälikupikkus ja häälikuühend (EstCORE:30001:40014)
- Häälikute õigekiri (EstCORE:30010:40120)
- I ja j õigekiri (EstCORE:30001:40015)
- Infootsing, infoallikad, viitamine (EstCORE:30009:40110)
- Joonistähtede kirjutamine (EstCORE:30001:40016)
- Jutu kirjutamine pilditäiendusena (EstCORE:30001:40017)
- Jutu ülesehitus (EstCORE:30001:40018)
- Jutustav, kirjeldav ja teabetekst (EstCORE:30002:40046)
- Jutustavad luuletused ja proosatekstid (EstCORE:30002:40047)
- K, p, t s-i ja h kõrval (EstCORE:30001:40019)
- Keelekasutus erinevates suhtlusolukordades (EstCORE:30005:40083)
- Keelesugulus (EstCORE:30010:40121)
- Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng (EstCORE:30002:40048)
- Kirja eelharjutused (EstCORE:30001:40020)
- Kirjakeele areng (EstCORE:30010:40122)
- Kirjand (EstCORE:30009:40111)
- Kirjanduse eri liike ja žanre esindavad tekstid (EstCORE:30002:40049)
- Kirjavahemärgid lauses (EstCORE:30010:40123)
- Kirjeldamine, jutustamine, arutlemine (EstCORE:30009:40112)
- Kirjutamine (EstCORE:30001)
- Kirjutatu kontrollimine (EstCORE:30001:40021)
- Kodanikuühiskond ja rahvussuhted (EstCORE:30002:40050)
- Kodus ja koolis (EstCORE:30002:40051)
- Kokku- ja lahkukirjutamine (EstCORE:30010:40124)
- Kokkuvõte, konspekt (EstCORE:30008:40100)
- Koma et, sest, aga, kuid, siis, kui puhul (EstCORE:30001:40022)
- Koma loetelus (EstCORE:30001:40023)
- Käändsõnad, käänamine (EstCORE:30010:40125)
- Kõne, uudis (EstCORE:30009:40113)
- Lause lõpumärgid (EstCORE:30001:40024)
- Lauseliikmed (EstCORE:30010:40126)
- Lauselühend (EstCORE:30010:40127)
- Liht- ja liitlause (EstCORE:30010:40128)
- Liitsõna (EstCORE:30001:40025)
- Liitsõnad (EstCORE:30010:40129)
- Loetud raamatust jutustamine (EstCORE:30002:40052)
- Loo algus ja lõpp, tegelaste iseloomustamine (EstCORE:30002:40053)
- Loovtöö kirjutamine (EstCORE:30001:40026)
Keskharidus
- (EstCORE:50000:60000)
- Eesti keele eripära (EstCORE:50000:60001)
- Eesti keele tulevik (EstCORE:50000:60002)
- Eesti mitmekeelsus (EstCORE:50000:60003)
- Eesti sõnavara tähendus ja stiilijooned (EstCORE:50003:60017)
- Fakt ja arvamus (EstCORE:50001:60007)
- Keel ja ühiskond (EstCORE:50000)
- Keel kui märgisüsteem (EstCORE:50000:60004)
- Keele erinevad kasutusvaldkonnad (EstCORE:50003:60018)
- Keele ülesanded (EstCORE:50000:60005)
- Kirjakeele kujunemine (EstCORE:50000:60006)
- Kirjutamine (EstCORE:50002:60013)
- Kommunikatsioon ja meedia (EstCORE:50001:60008)
- Kuulamine (EstCORE:50002:60014)
- Lugemine (EstCORE:50002:60015)
- Meedia ja mõjutamine (EstCORE:50001)
- Meedia ja mõjutamine (EstCORE:50001:60009)
- Meediažanrid (EstCORE:50001:60010)
- Praktiline eesti keel (EstCORE:50002)
- Reklaam (EstCORE:50001:60011)
- Rääkimine (EstCORE:50002:60016)
- Stiil ja stilistika (EstCORE:50003:60019)
- Teadlik kirjutamine (EstCORE:50003:60020)
- Teadustekst (EstCORE:50003:60021)
- Teksti keel ja stiil (EstCORE:50003)
- Tekstide võrdlev analüüs (EstCORE:50003:60022)
- Tekstiliigid, meediatekstid (EstCORE:50001:60012)
I kooliaste
II kooliaste
- Audiotekstid (EIS:E:audiot)
- Audiovisuaalsed tekstid (EIS:E:audiovis)
- Häälikuõpetus ja õigekiri (EIS:E:haalik)
- Keele variatiivsus (EIS:E:kvariat)
- Keeleallikad (EIS:E:kallik)
- Lauseõpetus ja õigekiri (EIS:E:lauseo)
- Muud õigekirjateemad (EIS:E:moigek)
- Sõnavaraõpetus (EIS:E:sonav)
- Visuaalsed tekstid (EIS:E:visuat)
- Vormiõpetus ja õigekiri (EIS:E:vormio)
III kooliaste
- Audiotekstid (EIS:E:audiot)
- Audiovisuaalsed tekstid (EIS:E:audiovis)
- Häälikuõpetus ja õigekiri (EIS:E:haalik)
- Keele variatiivsus (EIS:E:kvariat)
- Keeleallikad (EIS:E:kallik)
- Lauseõpetus ja õigekiri (EIS:E:lauseo)
- Muud õigekirjateemad (EIS:E:moigek)
- Sõnavaraõpetus (EIS:E:sonav)
- Visuaalsed tekstid (EIS:E:visuat)
- Vormiõpetus ja õigekiri (EIS:E:vormio)
Gümnaasium
Õpitulemused
I kooliaste
Riikliku õppekava õpitulemused
Õppeprotsesside õpitulemused
II kooliaste
Riikliku õppekava õpitulemused
Õppeprotsesside õpitulemused
III kooliaste
Riikliku õppekava õpitulemused
- Esitab kuuldu ja loetu põhjal küsimusi, teeb järeldusi ning annab hinnanguid;
- Kasutab asjakohaseid suulise ja kirjaliku suhtlemise tavasid ja võimalusi.
- Kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerides.
- Leiab tekstiloomeks vajalikku teavet raamatukogust ja internetist, valib kriitiliselt teabeallikaid ning osundab neid sobivas vormis;
- Loeb ja kuulab sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
- Oskab eakohastel teemadel arutleda ja probleemülesandeid lahendada ning osaleb diskussioonides;
- Oskab eesmärgipäraselt kirjutada, eri liiki tekste (referaat, kirjand, kommentaar, arvamusavaldus, elulugu, avaldus, seletuskiri) korrektselt vormistada ning suuliselt esitada;
- Oskab kasutada omandatud keele- ja tekstimõisteid nii tekste luues kui ka seostades.
- Oskab kuuldu ja loetu nii suulises kui ka kirjalikus vormis kokku võtta;
- Oskab nii suhtlust kui ka teemasid algatada, arendada, tõrjuda ja katkestada;
- Oskab oma seisukohti väljendada ning sõnastab vajaduse korral eriarvamuse;
- Oskab suuliselt esineda (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);
- Oskab tekste võrrelda; osutab, mis tekstis on arusaamatuks jäänud; suudab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid esitada, arvamust avaldada, teksti vahendada ja kokku võtta, kommenteerida, tõlgendada ning oma kogemuse ja mõtetega seostada;
- Põhjendab ning avaldab viisakalt ja asjakohaselt arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suuliselt kui ka kirjalikult;
- Seostab oma kirjutise ja esinemise sündmuse või toimingu eesmärgiga, vahendab kuuldud ja loetud tekste sobiva pikkuse ja täpsusega, viidates allikale;
- Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli;
- Suudab kasutatud keelevahendite kohta järeldusi teha ning märkab kujundlikkust mõjutusvahendina;
- Teab, et teksti väljenduslaad oleneb teksti kasutusvaldkonnast, liigist ja autorist;
- Tunneb kirjutamiseks ja esinemiseks valmistumise etappe;
- Tunneb peamisi tekstiliike, nende põhijooni ning kasutamise võimalusi;
Õppeprotsesside õpitulemused
Gümnaasium
Riikliku õppekava õpitulemused
Õppeprotsesside õpitulemused
Õppeprotsessid
I kooliaste
II kooliaste
III kooliaste
- Eesti keel: Suuline ja kirjalik suhtlus (7. klass)
- Eesti keel: Suuline ja kirjalik suhtlus (8. klass)
- Eesti keel: Suuline ja kirjalik suhtlus (9. klass)
- Eesti keel: Teksti vastuvõtt (7. klass)
- Eesti keel: Teksti vastuvõtt (8. klass)
- Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)
- Eesti keel: Tekstiloome (7. klass)
- Eesti keel: Tekstiloome (8. klass)
- Eesti keel: Tekstiloome (9. klass)
- Eesti keel: Õigekeelsus ja keelehoole (7. klass)
- Eesti keel: Õigekeelsus ja keelehoole (8. klass)
- Eesti keel: Õigekeelsus ja keelehoole (9. klass)
Gümnaasium
... more about "Eesti keel"