Eesti keel: Suuline ja kirjalik suhtlus (7. klass)

Allikas: oppekava.edu.ee


Eesti keel: Suuline ja kirjalik suhtlus (7. klass)
Nimetus Suuline ja kirjalik suhtlus
Maht
Ainevaldkond Keel ja kirjandus
Õppeaine Eesti keel
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7. klass
Seotud teemad Suuline ja kirjalik suhtlus (EstCORE:30005)

Õppeprotsess Suuline ja kirjalik suhtlus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. dialoog
  2. monoloog
  3. argikeel
  4. släng
  5. väitlus

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Suuline ja kirjalik suhtlus (EstCORE:30005)

Õpiväljundid

  1. Väljendab oma seisukohti
  2. Esitab kuuldu kohta küsimusi
  3. Esitab loetu kohta küsimusi
  4. Teeb kuuldu põhjal järeldusi
  5. Teeb loetu põhjal järeldusi
  6. Võtab kuuldu kokku suuliselt
  7. Võtab loetu kokku suuliselt
  8. Võtab kuuldu kokku kirjalikult
  9. Võtab loetu kokku kirjalikult
  10. Kasutab asjakohaseid suulise suhtlemise tavasid ja võimalusi
  11. Kasutab asjakohaseid kirjaliku suhtlemise tavasid ja võimalusi

Õppematerjal

Selle teemaga (Suuline ja kirjalik suhtlus (EstCORE:30005)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Asulad, keelekümblus (E-koolikott:materjal:11964)Keel ja kirjandus
Võõrkeeled
Loodusained
Loodusõpetus
Eesti keel teise keelena
Eesti keel
II kooliaste
Eesti ilmastik, keelekümblus (E-koolikott:materjal:11963)Keel ja kirjandus
Võõrkeeled
Loodusained
Loodusõpetus
Eesti keel teise keelena
Eesti keel
II kooliaste
Käekirjalise teksti lugemine ja mõistmine (E-koolikott:materjal:6244)Keel ja kirjandusEesti keelAlusharidus
I kooliaste
Lugemiskontroll (E-koolikott:materjal:23595)Keel ja kirjandusEesti keelII kooliaste
Mets elukeskkonnana 13-19, keelekümblus (E-koolikott:materjal:11967)Keel ja kirjandus
Võõrkeeled
Loodusained
Loodusõpetus
Eesti keel teise keelena
Eesti keel
II kooliaste
Mets elukeskkonnana 43-53, keelekümblus (E-koolikott:materjal:11970)Keel ja kirjandus
Võõrkeeled
Loodusained
Loodusõpetus
Eesti keel teise keelena
Eesti keel
II kooliaste
Mets ja jõulud, keelekümblus (E-koolikott:materjal:11959)Keel ja kirjandus
Loodusained
Loodusõpetus
Eesti keel
II kooliaste

Muu õppematerjal: Õppematerjal Ingrid Maadvere 2012. e-kirja kirjutamine. https://www.youtube.com/watch?v=Rz99P0HeuVQ () Ingrid Maadvere 2010. e-kirja saatmine. https://www.youtube.com/watch?v=uk95D9Dpf-A ( Bianka Makoid 2013. Väitlus: http://e-ope.khk.ee/ek/2013/meedia_ja_mojutamine/meedia_moju/vitlus.html Eesti Väitlusselts 2008. Arutlev haridus. Eesti Väitlusseltsi õpik. http://debate.ee/files/arutlev_haridus_opik.pdf

Ülesanne Jane Tõnisson 2014. Sotsiaalmeedias käitumine. https://eestikeeljauusmeedia.wordpress.com/toolehed/facebooki-tooleht/ Maia Bubnov, Reet Leets http://keelesahtlid.weebly.com/murdekeel.html


Tekst Juta Jaani, Liisa Aru 2010. Lõiming. Lõimingu võimalusi põhikooli õppekavas. Tartu Ülikooli haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskus. http://www.curriculum.ut.ee/sites/default/files/sh/l6imingukogumik.pdf Krista Kerge 2010. Tekstikeskne keeleõpetus. http://oppekava.innove.ee/tekstikeskne-keeleopetus/ Krista Nõmmik, Ülle Salumäe 2011. Rühmatöö hindamisest. http://oppekava.innove.ee/ruhmatoo-hindamine/ Eduka telefonivestluse ABC 2008. http://www.sekretar.ee/uudised/2008/08/21/eduka-telefonivestluse-abc

Magistritöö Jane Tõnisson 2014. Uus meedia emakeeleõpetuses: õpetajate ettevalmistuse ja õppekomplektide analüüs. http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/44035/Tonisson_Jane_MA2014.pdf?sequence=3

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Suhtlusolukord, selle komponendid, suhtluspartnerid. Erinevates suhtlusolukordades osalemine. Suhtlusolukorra ja -partneri arvestamine. Suulise suhtlemise tavad eesti keeles: pöördumine, tervitamine, suhtlemise lõpetamine. Telefonivestlus. Suhtlemine rühmas, sõna saamine, kõnejärje hoidmine. Rühmatöö ajal arvamuse avaldamine ja põhjendamine. Väitlus, väitluse reeglid. Kuuldust ja loetust kokkuvõtte tegemine ning asjakohaste küsimuste esitamine. Veebisuhtlus. Meilivahetus, meili kirjutamine ja keelevahendite valik.