| Verb | Mõiste | Eeldab | Klass | Õppeaine |
---|
Leiab, mitu protsenti moodustab üks arv teisest ja selgitab, mida tulemus näitab | Selgitab | | Leiab, mitu protsenti moodustab üks arv teisest | 7 | Matemaatika |
Selgitab (arvutiga tehtud dünaamilisi jooniseid kasutades) funktsiooni graafiku asendi ja kuju sõltuvust funktsiooni avaldises olevatest kordajatest (ruutfunktsiooni korral ainult ruutliikme kordajast ja vabaliikmest) | Selgitab | Ruutfunktsioon Lineaarfunktsioon Funktsioon | Joonestab valemi järgi funktsiooni graafiku (nii käsitsi kui ka arvutiprogrammiga) ning loeb graafikult funktsiooni ja argumendi väärtusi | | Matemaatika |
Selgitab CO2 seost elutegevusega | Selgitab | | Teab, et süsihappegaas tekib põlemisel, kõdunemisel ja organismide hingamisel | 9. klass | Bioloogia |
Selgitab DNA, geenide ning kromosoomide seost ja osa pärilikkuses | Selgitab | Pärilikkus DNA Geen Kromosoom | | 9. klass | Bioloogia |
Selgitab DNA, geenide ning kromosoomide seost ja osa pärilikkuses ning geenide pärandumist ja avaldumist | Selgitab | | | | |
Selgitab Läänemere kaitsmise võimalusi. | Selgitab | Läänemere kaitse | | 6. klass | Loodusõpetus |
Selgitab Läänemere reostumise põhjusi | Selgitab | Läänemere reostumine | | 6. klass | Loodusõpetus |
Selgitab Läänemere vähese soolsuse põhjusi | Selgitab | Läänemeri Soolsus | | 6. klass | Loodusõpetus |
Selgitab MRP ja baaside lepingu tähtsust Eesti ajaloos | Selgitab | Eesti Vabariik MRP Baaside leping | | | Ajalugu |
Selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju | Selgitab | Suur Prantsuse revolutsioon Napoleon Napoleoni reformid Revolutsioon | | | Ajalugu |
Selgitab Päikese kui valgusallika tähtsaid tunnuseid | Selgitab | Valgusallikas | | 8. klass | Füüsika |
Selgitab Päikesesüsteemi ehitust | Selgitab | | | 8. klass | Füüsika |
Selgitab aatomi kalduvus elektroonid loovutama või liitma | Selgitab | | | 8. klass | Keemia |
Selgitab aatomiehitust (seostab varem õpituga loodusõpetuses) | Selgitab | Aatomituum Elektronkate Prooton Neutron Aatomiehitus Elektron | | 8 | Keemia |
Selgitab aine erisoojuse tähendust | Selgitab | Erisoojus | | 9. klass | Füüsika |
Selgitab aine valemi põhjal aine koostist | Selgitab | Aine valem Aine koostis | Eristab liht- ja liitaineid (keemilisi ühendeid) Seostab omavahel tähtsamate keemiliste elementide nimetusi ja tähiseid Tunneb, mida tähendab kordaja ning indeks aine valemis | 8. klass | Keemia |
Selgitab aine- ja energiavahetuse erinevate protsesside avaldumist looduses ja inimese igapäevaelus | Selgitab | - | | 8. klass | Bioloogia |
Selgitab algloomade levikut erinevates elupaikades, sh aeroobses ja anaeroobses keskkonnas | Selgitab | Aeroobne keskkond Anaeroobne keskkond | | 8. klass | Bioloogia |
Selgitab ampermeetri otstarvet ja kasutamise reegleid | Selgitab | Voolutugevus Ampermeeter | | 9. klass | Füüsika |
Selgitab arusaamatuks jäänut | Selgitab | Selgitamine Arusaamatu | | 7. klass | Eesti keel |
Selgitab bakterite ja algloomade tähtsust inimtegevuses | Selgitab | | | 8. klass | Bioloogia |
Selgitab bakterite ja algloomade tähtsust looduses | Selgitab | | | 8. klass | Bioloogia |
Selgitab bakterite levikut erinevates elupaikades, sh aeroobses ja anaeroobses keskkonnas | Selgitab | Aeroobne keskkond Anaeroobne keskkond | | 8. klass | Bioloogia |
Selgitab baromeetri otstarvet ja kasutamise reegleid | Selgitab | Baromeeter | | 8. klass | Füüsika |
Selgitab bioloogiateaduste seost igapäevaeluga | Selgitab | Bioloogia | | 7. klass | Bioloogia |
Selgitab bioloogiateaduste seost tehnoloogia arenguga | Selgitab | Bioloogia Tehnoloogia | | 7. klass | Bioloogia |
Selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteaduste ja igapäevaeluga ning tehnoloogia arenguga | Selgitab | | | | |
Selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteadustega | Selgitab | Bioloogia Loodusteadus | | 7. klass | Bioloogia |
Selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteadustegaselgitab bioloogiateaduste seost igapäevaelugaselgitab bioloogiateaduste seost tehnoloogia arenguga | Selgitab | | | | |
Selgitab bioloogilise evolutsiooni olemust | Selgitab | Evolutsioon | | 9. klass | Bioloogia |
Selgitab bioloogilise evolutsiooni olemust ja toob selle kohta näiteid | Selgitab | | | | |
Selgitab definitsiooni mõistet | Selgitab | Definitsioon | | 8 | Matemaatika |
Selgitab dosimeetri otstarvet ja kasutamise reegleid | Selgitab | Dosimeeter | | 9. klass | Füüsika |
Selgitab dünamomeetri otstarvet ja kasutamise reegleid | Selgitab | Dünamomeeter | | 8. klass | Füüsika |
Selgitab eelduse mõistet | Selgitab | Eeldus | Selgitab definitsiooni mõistet | 8 | Matemaatika |
Selgitab eelnimetatud ühendite kasutamist igapäevaelus | Selgitab | - | | 9. klass | Keemia |
Selgitab elektrilise vastastikmõju seost teiste nähtustega | Selgitab | Elektriline vastastikmõju | | 9. klass | Füüsika |
Selgitab elektritarviti kasutamise otstarvet ja ohutusnõudeid | Selgitab | Elektritarviti | | 9. klass | Füüsika |
Selgitab elektrivoolu töö ja elektrivoolu võimsuse tähendust ning mõõtmisviisi | Selgitab | Elektrivoolu võimsus Elektrivoolu töö | | 9. klass | Füüsika |
Selgitab elektroonide jagunemine aatomis elektroonkihtideks | Selgitab | Elektronkihtide arv Elektron kiht | | 8. klass | Keemia |
Selgitab eluliste näidete põhjal võrdelise sõltuvuse tähendust | Selgitab | Võrdeline sõltuvus Muutuv suurus Pöördvõrdeline sõltuvus* | Lahendab võrrandi põhiomadusi kasutades lineaar- ja võrdekujulisi võrrandeid | | Matemaatika |
Selgitab elundkondade põhiülesandeid | Selgitab | | Seostab toidu hankimise viisi ja seedeelundkonna eripära selgroogse looma toiduobjektidega Selgitab erinevate selgroogsete loomade hingamiselundite talitlust Analüüsib selgroogsete eri rühmade südame ehituse ja vereringe eripära Kirjeldab inimese elundite ülesandeid Seostab inimese ja teiste organismide elundeid nende funktsioonidega | 9. klass | Bioloogia |
Selgitab energiamajanduse tähtsust | Selgitab | Energiamajandus Energiaallikad Soojus- Tuuma- Hüdro Tuule- Päikeseenergia | | 9. klass | Geograafia |
Selgitab enestunde halvenemisega seotud muutuseid tasakaaluelundis (merehaigus) | Selgitab | | | 9. klass | Bioloogia |
Selgitab erinevate selgroogsete loomade hingamiselundite talitlust | Selgitab | Kops Lõpus Organ Õhukott | | 8. klass | Bioloogia |
Selgitab etteantud kohtade kliima erinevuste põhjusi | Selgitab | - | | 8. klass | Geograafia |
Selgitab fookuskauguse ja läätse optilise tugevuse tähendust ning mõõtmisviisi | Selgitab | | | 8. klass | Füüsika |
Selgitab fotosünteesi osa taimede, loomade, seente ja bakterite elutegevuses | Selgitab | Fotosüntees | Selgitab fotosünteesi tähtsust orgaanilise aine tekkes | 8. klass | Bioloogia |
Selgitab fotosünteesi tähtsust orgaanilise aine tekkes | Selgitab | Fotosüntees Orgaaniline aine | | 6. klass | Loodusõpetus |
Selgitab fotosünteesi, hingamise ja põlemise näitel, et keemilistes reaktsioonides võib eralduda või neelduda energiat | Selgitab | Fotosüntees Hingamine Põlemine Energia neeldumine Energia eraldumine Kõdunemine | Tunneb, et keemiline reaktsioon on uute ainete tekke protsess | 7. klass | Loodusõpetus |