| Verb | Mõiste | Eeldab | Klass | Õppeaine |
---|
Iseloomustab Eesti Vabariigi iseseisvuse kaotamist | Iseloomustab | Eesti Vabariik Iseseisvuse kaotamine | | | Ajalugu |
Iseloomustab Eesti rahvuslikku koosseisu | Iseloomustab | Rahvuslik koosseis | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab Frangi riigi osatähtsust varakeskaegses ühiskonnas ja Frangi riigi jagunemise tagajärgi | Iseloomustab | Riik Ühiskond Frangi riik Varakeskaeg | | | Ajalugu |
Iseloomustab Läänemerd kui ökosüsteemi | Iseloomustab | Ökosüsteem Läänemeri | | 6. klass | Loodusõpetus |
Iseloomustab Läänemere eripära ja keskkonnaprobleeme | Iseloomustab | Valgla Veelahe Riimvesi | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab Läänemere-äärset asustust ja inimtegevust õpitud piirkonna näitel | Iseloomustab | Läänemereäärne asustus | | 6. klass | Loodusõpetus |
Iseloomustab Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire'i tegevust | Iseloomustab | | Teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire | 8. klass | Ajalugu |
Iseloomustab araabia kultuuri ja selle mõju Euroopale, näitab kaardil araablaste vallutusi | Iseloomustab | Araabia kultuur Araabia Euroopa Ajalooline kaart | | | Ajalugu |
Iseloomustab demokraatia põhimõtteid | Iseloomustab | Demokraatia | | | Ühiskonnaõpetus |
Iseloomustab etteantud Euroopa riigi, sh Eesti, geograafilist asendit | Iseloomustab | Eesti põhikaart Loodusgeograafiline asend Majandusgeograafiline asend | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab etteantud jooniste ja kaartide, simulatsioonide järgi laamade liikumist | Iseloomustab | Laam Mandriline ja ookeaniline maakoor Kurrutus | | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab etteantud jooniste ja kaartide, simulatsioonide järgi laamade servaaladel esinevaid geoloogilisi protsesse: maavärinaid | Iseloomustab | Maavärin Geiser Kuumaveeallikas | | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab etteantud jooniste ja kaartide, simulatsioonide järgi laamade servaaladel esinevaid geoloogilisi protsesse: pinnavormide ja kivimite teket ning muutumist | Iseloomustab | Murrang | | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab etteantud jooniste ja kaartide, simulatsioonide järgi laamade servaaladel esinevaid geoloogilisi protsesse: vulkanismi | Iseloomustab | Vulkanism Magma Magmakolle Vulkaani lõõr Kraater Laava Tegutsev ja kustunud vulkaan | | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab etteantud koha kliimat | Iseloomustab | Kliima Kliimadiagramm Ilmakaart | | 8. klass | Geograafia |
Iseloomustab etteantud riigi geograafilist asendit | Iseloomustab | Riik Geograafiline asend | Kirjeldab maailma poliitilise kaardi järgi etteantud riigi, sh Eesti, geograafilist asendit | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab graafiku põhjal kuu keskmisi temperatuure Eestis | Iseloomustab | Keskmine temperatuur | | 6. klass | Loodusõpetus |
Iseloomustab ilmakaardi järgi etteantud koha ilma (õhurõhk, kõrg- või madalrõhuala, soe ja külm front, sademed, tuuled) | Iseloomustab | Õhurõhk Kõrgrõhuala Madalrõhuala Soe front Külm front | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab ja tunneb nii looduses kui ka pildil liiva, kruusa, savi, moreeni, graniiti, liivakivi, lubjakivi, põlevkivi ja kivisütt | Iseloomustab | | | | |
Iseloomustab ja võrdleb kaardi ning piltide järgi etteantud jõgesid (paiknemine, lähe ja suue, lisajõed, languse ja voolukiiruse seostamine) | Iseloomustab | Lang Lähe Suue Lisajõgi Voolukiirus Jõesäng Peajõgi Jõestik Kärestik Juga | | 5. klass | Loodusõpetus |
Iseloomustab joonise järgi üldist õhuringlust | Iseloomustab | Õhumass | | 8. klass | Geograafia |
Iseloomustab järvede ja veehoidlate kasutamist | Iseloomustab | Veehoidla | | 8. klass | Geograafia |
Iseloomustab kaardi ja jooniste ja simulatsioonide järgi maailma või mõne piirkonna rahvaarvu muutumist | Iseloomustab | Rahvaarv | | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab kaardi ja jooniste järgi maailma või mõne piirkonna rahvaarvu muutumist; | Iseloomustab | | | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab kaardi järgi loodusvööndite paiknemist | Iseloomustab | Loodusvöönd Põhja-ja lõunapolaarjoon Põhja-ja lõunapöörijoon Seniit | Tunneb loodusvöönditega seotud mõisteid Teab loodusvööndite nimetusi | 8. klass | Geograafia |
Iseloomustab kaardi järgi maavarade paiknemist Euroopas, sh Eestis | Iseloomustab | - | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab kultuuri ja eluolu muutumist 20. sajandi vältel | Iseloomustab | Sajand Kultuur Eluolu 20. sajand | | | Ajalugu |
Iseloomustab kuulatavat muusikapala ning põhjendab oma arvamust, kasutades muusikalist oskussõnavara | Iseloomustab | Muusikaline oskussõnavara | | | Muusika |
Iseloomustab liiva, kruusa, savi, moreeni, graniiti, liivakivi, lubjakivi, põlevkivi ja kivisütt | Iseloomustab | Liiv Kruus Savi Moreen Graniit Liivakivi Lubjakivi Põlevkivi Kivisüsi | | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab mandrijää tegevust pinnamoe kujundajana Euroopas, sh Eestis | Iseloomustab | Moreen Mandrijää Moreenküngas Voor Moreentasandik | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab mulda kui ressurssi | Iseloomustab | | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ja diktatuurset ühiskonda | Iseloomustab | Ühiskond Demokraatia Diktatuur | | | Ajalugu |
Iseloomustab ning võrdleb temaatiliste kaartide ja kliimadiagrammide järgi etteantud kohtade kliimat | Iseloomustab | Kliimadiagramm Kuu ja aasta keskmine temperatuur Kliimakaart Ilmakaart | Oskab lugeda kliimadiagrammi Oskab lugeda ilmakaarti Iseloomustab etteantud koha kliimat | 8. klass | Geograafia |
Iseloomustab näidete varal avaliku ja eraelu piiride seadmist ning ületamist | Iseloomustab | Avalik elu Eraelu | | | Ühiskonnaõpetus |
Iseloomustab peamisi metsatüüpe | Iseloomustab | Metsatüüp Nõmmemets Laanemets Palumets Salumets | | 6. klass | Loodusõpetus |
Iseloomustab piltide, jooniste ja kaardi järgi etteantud koha pinnamoodi ning pinnavorme | Iseloomustab | Pinnamood Pinnavorm | Teab pinnamoega seotud põhimõisteid | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab põlevkivi kasutamist energia tootmisel | Iseloomustab | Energiaallikad Soojusenergia | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab põllumajanduse arengu eeldusi Eestis | Iseloomustab | Maakasutus Haritav maa Looduslik rohumaa | | 9. klass | Geograafia |
Iseloomustab rahvastiku paiknemist etteantud riigis | Iseloomustab | Rahvastiku tihedus | Tunneb rahvastiku teemaga seotud põhimõisteid | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab seente ehituslikku ja talitluslikku mitmekesisust | Iseloomustab | Käärimine Ainurakne Hulkrakne Mükoriisa Seeneniidistik Hallitusseened Pärmseened Kübarseened | | 8. klass | Bioloogia |
Iseloomustab suuremõõtkavalise kaardi järgi pinnavorme ja pinnamoodi | Iseloomustab | Pinnamood Pinnavorm Samakõrgusjoon Absoluutne kõrgus Suhteline kõrgus Profiiljoon Mandrilava Mandrinõlv | Teab pinnamoega seotud põhimõisteid | 7. klass | Geograafia |
Iseloomustab teabeallikate põhjal järvi ja veehoidlad | Iseloomustab | | | | |
Iseloomustab tuntumaid süsinikuühendeil põhinevaid materjale (kiudained, plastid) | Iseloomustab | Plast Kiudaine | | 9. klass | Keemia |
Iseloomustab tuuleroosi järgi valdavaid tuuli Eestis | Iseloomustab | Tuuleroos Valdavad tuuled | | 6. klass | Loodusõpetus |
Iseloomustab vee kulutavat, edasikandvat ja kuhjavat tegevust erinevatel lõikudel | Iseloomustab | | | | |
Iseloomustab veeringet | Iseloomustab | Veeringe | | 8. klass | Geograafia |
Iseloomustab vett kui elukeskkonda | Iseloomustab | | | 5. klass | Loodusõpetus |
Iseloomustab õhku kui elukeskkonda | Iseloomustab | Õhk Hapnik Gaas Süsihappegaas Lämmastik Õhkkond | | 6. klass | Loodusõpetus |
Iseloomustab α-, β- ja γ-kiirgust | Iseloomustab | Α- Β- ja γ-kiirgus | | 9. klass | Füüsika |