Property:Schema:description
Allikas: oppekava.edu.ee
I
Oskuste kompassi määratlus: Juhib info- ja kommunikatsioonitaristuga seotud ning küberriskide ja -ohtude maandamisega seotud tegevust ning vastutab riskijuhtimisplaanis toodud meetmete elluviimise eest. +
Teeb analüüsimisel üksikute teadmiste põhjal üldistavaid järeldusi. +
J
Jaotab organisme nende pildi ja kirjelduse alusel loomadeks, taimedeks ning seenteks (meenutatakse varem tundma õpitud liike). +
Ei ole õppekavas nõutud õpitulemuste saavutamiseks vajalik teadmine. Samas huvitatud õpilastele võib tutvustada. +
Joonestab siinus-, koosinus- ja tangensfunktsiooni graafikuid ning loeb graafikult funktsioonide omadusi +
GRÕK 2014 õpitulemus +
Järgib katsete tegemisel laboris ja kemikaalide kasutamisel argielus ohutusnõudeid. +
Järgib põhilisi ohutusnõudeid, kasutades kemikaale laboritöödes ja argielus, ning mõistab ohutusnõuete järgimise vajalikkust. +
K
Ei ole PRÕK lisas 3 kirjeldatud õpitulemuste saavutamiseks ainuke võimalus. On üks mitmetest võimalustest/näidetest. +
Kasutab võõrkeelseid teatmeallikaid vajaliku info otsimiseks teisteski valdkondades ja õppeainetes +
nt tõlkesõnaraamatut, internetti +
Töötleb ja mõistab fakte ning nende seoste kõige olulisemaid aspekte kiiresti ja täpselt. +
Loob aluse elurikkuse süsteemseks ja süstemaatiliseks tundmaõppimiseks. Saadakse ülevaade tähtsamatest organismirühmadest, nende tunnustest ja seostest elukoosluses. Õpitulemus aitab mõista elurikkuse tähtsust ning kaitse vajadusi. +
Nimetab õpiraja taristu komponente ja selgitab nendevahelisi seoseid. +
koostab lihtsamaid avaldisi (nt pindala ja ruumala) +
Koostab süsinikuühendite struktuurivalemeid etteantud aatomite (C, H, O) arvu järgi (arvestades süsiniku, hapniku ja vesiniku aatomite moodustatavate kovalentsete sidemete arvu) +
Suhtleb, vahetab teavet, peab nõu ja teeb koostööd isikute, isikute rühmade ja teiste organisatsioonidega, et leida ühine mõistmine, leppida vajaduse korral kokku kompromissides ning tagada töö maksimaalne tõhusus. +
korrutab hulkliikmeid (märkus: piirduda juhtumiga, kus kolmliiget on vaja korrutada kolmliikmega) +
korrutab ning jagab positiivseid ja negatiivseid harilikke murde (ka segaarve) +
Hindab teabe, argumentide jm kvaliteeti, töötleb ja mõistab fakte ning nende seoste kõige olulisemaid aspekte. Kahtleb nähtustevaheliste seoste loogilisuses, paikapidavuses, +
Käsitöö ja kodundus on kirjeldatud eraldi õppeainetena Käsitöö ja Kodundus. +
L
Lahendab lahuse protsendilisel koostisel põhinevaid arvutusülesandeid (kasutades lahuse, lahusti, lahustunud aine massi ning lahuse massiprotsendi vahelisi seoseid). +