Erinevus lehekülje "Loodusõpetus: Inimese meeled ja avastamine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Inimese meeled ja avastamine |maht=15 |seotudAinevaldkond=Loodusained |seotudOppeaine=Loodusõpetus |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=I koo...')
 
9. rida: 9. rida:
 
|seotudTeema=Inimese meeled ja avastamine (EstCORE:30089)
 
|seotudTeema=Inimese meeled ja avastamine (EstCORE:30089)
 
|eesmark=Teema suunab õpilasi märkama ja uurima ümbritsevat maailma, arendab õpilaste keskkonnatundlikkust, mis on keskkonnateadlikkuse tähtis komponent. Kasutades erinevaid meeli (kuulmine, nägemine, kompimine, maitsmine, haistmine), õpitakse vaatlema, võrdlema, kirjeldama, mõõtma, järjestama ning rühmitama erinevaid elus- ja eluta looduse objekte ning nende omadusi.
 
|eesmark=Teema suunab õpilasi märkama ja uurima ümbritsevat maailma, arendab õpilaste keskkonnatundlikkust, mis on keskkonnateadlikkuse tähtis komponent. Kasutades erinevaid meeli (kuulmine, nägemine, kompimine, maitsmine, haistmine), õpitakse vaatlema, võrdlema, kirjeldama, mõõtma, järjestama ning rühmitama erinevaid elus- ja eluta looduse objekte ning nende omadusi.
|seotudOpivaljund=1) teab erinevaid omadusi;
+
|seotudOpivaljund=sõnastab oma meelte toel saadud kogemusi ning nähtuste ja objektide omadusi;  
2) teeb lihtsamaid loodusvaatlusi ning uurimuslikke tegevusi;
+
kirjeldab loodus- ja tehisobjekte erinevate meeltega saadud teabe alusel;
3) väärtustab tervislikke eluviise – saab aru õige toitumise, puhkamise ja liikumise mõjust meie tervisele;
+
eristab elus- ja eluta looduse objekte ja nähtusi ning vaatleb, nimetab, kirjeldab ja rühmitab
4) oskab vältida ohtu, teist abistada ning otsida vajalikku infot;
+
neid;
5) tunneb huvi looduse ja selle uurimise vastu, kasutab julgelt loovust ning fantaasiat;  
+
eristab tahkeid ja vedelaid aineid ning valdab ohutunnet tundmatute ainete vastu;
6) väärtustab nii looduslikku kui ka inimese loodut ja suhtub kõigesse sellesse säästvalt;  
+
teeb lihtsamaid loodusvaatlusi;
7) väärtustab enda ja teiste tööd.
 
 
|pohimoiste=omadus, meeled, elus, eluta, elusolend, looduslik, tehislik, tahke, vedel.
 
|pohimoiste=omadus, meeled, elus, eluta, elusolend, looduslik, tehislik, tahke, vedel.
 
|ulesanne=Teemasid „Inimese meeled ja avastamine“, „Elus ja eluta“, „Asjad ja materjalid“ ning „Tahked ained ja vedelikud“ käsitletakse lõimituna, st elus- ja eluta looduse objektide ning asjade ja materjalidega tutvutakse erinevate meelde kaudu. Siin on abiks nn keskkonnamängud, mis juhivad kasutama meeli ning aitavad luua emotsionaalset sidet loodusega.  
 
|ulesanne=Teemasid „Inimese meeled ja avastamine“, „Elus ja eluta“, „Asjad ja materjalid“ ning „Tahked ained ja vedelikud“ käsitletakse lõimituna, st elus- ja eluta looduse objektide ning asjade ja materjalidega tutvutakse erinevate meelde kaudu. Siin on abiks nn keskkonnamängud, mis juhivad kasutama meeli ning aitavad luua emotsionaalset sidet loodusega.  

Redaktsioon: 30. märts 2021, kell 11:04


Loodusõpetus: Inimese meeled ja avastamine
Nimetus Inimese meeled ja avastamine
Maht 15
Ainevaldkond Loodusained
Õppeaine Loodusõpetus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste I kooliaste
Klass 1. klass
Seotud teemad Inimese meeled ja avastamine (EstCORE:30089)

Õppeprotsess Inimese meeled ja avastamine

Eesmärgid

Teema suunab õpilasi märkama ja uurima ümbritsevat maailma, arendab õpilaste keskkonnatundlikkust, mis on keskkonnateadlikkuse tähtis komponent. Kasutades erinevaid meeli (kuulmine, nägemine, kompimine, maitsmine, haistmine), õpitakse vaatlema, võrdlema, kirjeldama, mõõtma, järjestama ning rühmitama erinevaid elus- ja eluta looduse objekte ning nende omadusi.

Põhimõisted

  1. omadus
  2. meeled
  3. elus
  4. eluta
  5. elusolend
  6. looduslik
  7. tehislik
  8. tahke
  9. vedel.

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Inimese meeled ja avastamine (EstCORE:30089)

Õpiväljundid

  1. Sõnastab oma meelte toel saadud kogemusi ning nähtuste ja objektide omadusi
  2. Kirjeldab loodus- ja tehisobjekte erinevate meeltega saadud teabe alusel
  3. eristab elus- ja eluta looduse objekte ja nähtusi ning vaatleb, nimetab, kirjeldab ja rühmitab

neidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "eristab elus- ja eluta looduse objekte ja nähtusi ning vaatleb, nimetab, kirjeldab ja rühmitab</br>neid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. eristab tahkeid ja vedelaid aineid ning valdab ohutunnet tundmatute ainete vastu
  2. teeb lihtsamaid loodusvaatlusi

Õppematerjal

Selle teemaga (Inimese meeled ja avastamine (EstCORE:30089)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Ellujäämine talvises metsas (E-koolikott:materjal:25570)LoodusainedBioloogia
Loodusõpetus
I kooliaste
II kooliaste
III kooliaste
Loodusõpetus 1. klassile, 1. osa (E-koolikott:materjal:4)LoodusainedLoodusõpetusI kooliaste
Loodusõpetus 1. klassile, 2. osa (E-koolikott:materjal:5)LoodusainedLoodusõpetusI kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

Teemasid „Inimese meeled ja avastamine“, „Elus ja eluta“, „Asjad ja materjalid“ ning „Tahked ained ja vedelikud“ käsitletakse lõimituna, st elus- ja eluta looduse objektide ning asjade ja materjalidega tutvutakse erinevate meelde kaudu. Siin on abiks nn keskkonnamängud, mis juhivad kasutama meeli ning aitavad luua emotsionaalset sidet loodusega.

Õpetuse eesmärkide saavutamiseks rakendatakse vaatlust, kirjeldamist, mõõtmist, võrdlemist, järjestamist ja rühmitamist. Õpilaste tundeelu arendamisel on olulised kogemused looduse ilust, samuti looduses liikumise oskus ning positiivsed emotsioonid. Õpilastes arendatakse huvi keskkonna vastu, tutvustades kooliümbruse loodust elamuslikel õppekäikudel ja ekskursioonidel.

Õpikeskkond peab äratama huvi looduse vastu ning arendama õpilaste loovust. Õpetus peab olema õpilase jaoks tähenduslik ja arusaadav ning seostatud õpilaste igapäevase elu ja nende huvidega. Õpikeskkonda laiendatakse klassiruumist kooliõue, muuseumisse ja loodusesse, rakendades uurimuslike elementidega õuesõpet.

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

1) meelte kasutamine mängulises ja uurimuslikus tegevuses; 2) elus- ja eluta objektide rühmitamine; 3) tahkete ja vedelate ainete omaduste võrdlemine; 4) õppekäik kooliümbruse elus- ja eluta loodusega tutvumiseks

Lõiming

Selle õppeteemaga kujundatakse väärtus-, sotsiaalset, enesemääramis-, õpi- ja suhtlus- ning matemaatika- , emakeele- ja kunstipädevust. Teemal on tähtis roll läbiva teema „Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng“ elluviimisel. Elu ja elukeskkonna säilitamiseks vajalikud väärtushinnangud aitavad ellu rakendada ka läbivat teemat „Väärtused ja kõlblus“.

Eesti keel: lugemine (funktsionaalne lugemisoskus, kirjeldamisoskus, jutustamisoskus, erinevate omadussõnade kasutamine, eristamisoskus, suhtlemisoskus, liiklemisoskus, tähelepanuvõime); matemaatika: eristamine, võrdlemine; muusika: kuulamisega seotud mängud; kehaline kasvatus: liikumismängud, kasutades erinevaid meeli; tööõpetus: käeline tegevus.

Õppesisu

Inimese meeled ja avastamine. Elus ja eluta. Asjad ja materjalid. Tahked ained ja vedelikud.