Loodusõpetus: Inimese meeled ja avastamine
Loodusõpetus: Inimese meeled ja avastamine | |
---|---|
Nimetus | Inimese meeled ja avastamine |
Maht | 15 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Loodusõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | I kooliaste |
Klass | 1. klass |
Seotud teemad | Inimese meeled ja avastamine (EstCORE:30089) |
Sisukord
Õppeprotsess Inimese meeled ja avastamine
Eesmärgid
Teema suunab õpilasi märkama ja uurima ümbritsevat maailma, arendab õpilaste keskkonnatundlikkust, mis on keskkonnateadlikkuse tähtis komponent. Kasutades erinevaid meeli (kuulmine, nägemine, kompimine, maitsmine, haistmine), õpitakse vaatlema, võrdlema, kirjeldama, mõõtma, järjestama ning rühmitama erinevaid elus- ja eluta looduse objekte ning nende omadusi.
Põhimõisted
- omadus
- meeled
- elus
- eluta
- elusolend
- looduslik
- tehislik
- tahke
- vedel.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Sõnastab oma meelte toel saadud kogemusi ning nähtuste ja objektide omadusi
- Kirjeldab loodus- ja tehisobjekte erinevate meeltega saadud teabe alusel
- Eristab elus- ja eluta looduse objekte ja nähtusi ning vaatleb, nimetab, kirjeldab ja rühmitab neid
- Eristab tahkeid ja vedelaid aineid
- Valdab ohutunnet tundmatute ainete vastu
Õppematerjal
Selle teemaga (Inimese meeled ja avastamine (EstCORE:30089)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
Teemasid „Inimese meeled ja avastamine“, „Elus ja eluta“, „Asjad ja materjalid“ ning „Tahked ained ja vedelikud“ käsitletakse lõimituna, st elus- ja eluta looduse objektide ning asjade ja materjalidega tutvutakse erinevate meelde kaudu. Siin on abiks nn keskkonnamängud, mis juhivad kasutama meeli ning aitavad luua emotsionaalset sidet loodusega.
Õpetuse eesmärkide saavutamiseks rakendatakse vaatlust, kirjeldamist, mõõtmist, võrdlemist, järjestamist ja rühmitamist. Õpilaste tundeelu arendamisel on olulised kogemused looduse ilust, samuti looduses liikumise oskus ning positiivsed emotsioonid. Õpilastes arendatakse huvi keskkonna vastu, tutvustades kooliümbruse loodust elamuslikel õppekäikudel ja ekskursioonidel.
Õpikeskkond peab äratama huvi looduse vastu ning arendama õpilaste loovust. Õpetus peab olema õpilase jaoks tähenduslik ja arusaadav ning seostatud õpilaste igapäevase elu ja nende huvidega. Õpikeskkonda laiendatakse klassiruumist kooliõue, muuseumisse ja loodusesse, rakendades uurimuslike elementidega õuesõpet.
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
1) meelte kasutamine mängulises ja uurimuslikus tegevuses; 2) elus- ja eluta objektide rühmitamine; 3) tahkete ja vedelate ainete omaduste võrdlemine; 4) õppekäik kooliümbruse elus- ja eluta loodusega tutvumiseks
Lõiming
Selle õppeteemaga kujundatakse väärtus-, sotsiaalset, enesemääramis-, õpi- ja suhtlus- ning matemaatika- , emakeele- ja kunstipädevust. Teemal on tähtis roll läbiva teema „Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng“ elluviimisel. Elu ja elukeskkonna säilitamiseks vajalikud väärtushinnangud aitavad ellu rakendada ka läbivat teemat „Väärtused ja kõlblus“.
Eesti keel: lugemine (funktsionaalne lugemisoskus, kirjeldamisoskus, jutustamisoskus, erinevate omadussõnade kasutamine, eristamisoskus, suhtlemisoskus, liiklemisoskus, tähelepanuvõime); matemaatika: eristamine, võrdlemine; muusika: kuulamisega seotud mängud; kehaline kasvatus: liikumismängud, kasutades erinevaid meeli; tööõpetus: käeline tegevus.
Õppesisu
Inimese meeled ja avastamine. Elus ja eluta. Asjad ja materjalid. Tahked ained ja vedelikud.