Kehaline kasvatus: Orienteerumine (IIKA)

Allikas: oppekava.edu.ee


Kehaline kasvatus: Orienteerumine (IIKA)
Nimetus Kehaline kasvatus
Maht
Ainevaldkond Kehaline kasvatus
Õppeaine
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste II kooliaste
Klass
Seotud teemad Orienteerumine (EstCORE:30255)

Õppeprotsess Kehaline kasvatus

Eesmärgid

selgitab kehalise aktiivsuse ja hea rühi tähtsust inimese tervisele ning kirjeldab kehalise aktiivsuse rolli tervislikus eluviisis, kirjeldab oma kehalist aktiivsust/liikumisharrastust; teab, kuidas õpitud alasid iseseisvalt sooritada, sooritab põhiliikumisviise liigutusvilumuste tasemel; selgitab kehalise kasvatuse tundides kehtivate ohutus- ja hügieeninõuete ning iseseisva ohutu liikumisharrastuse/liiklemise vajalikkust, järgib ohutus- ja hügieenireegleid kehalise kasvatuse tundides ning tunnivälistel spordiüritustel; mõistab hea käitumise, reeglite järgimise, keskkonda säästva suhtumise ja koostöö tegemise vajalikkust sportimisel/liikumisel, täidab reegleid ja võistlusmäärusi kehalisi harjutusi õppides ning liikudes; on valmis tegema koostööd (sooritama koos harjutusi, kuuluma ühte võistkonda jne) kõigi kaaslastega, kirjeldab ausa mängu põhimõtete realiseerimist spordis ja teistes tegevustes; harjutab aktiivselt kehalise kasvatuse tundides, tunneb huvi koolis toimuvate spordi- ja tantsuürituste vastu, võtab neist osa võistleja, osaleja või pealtvaatajana, oskab sportida/liikuda koos kaaslastega, jagada omavahel ülesandeid, kokku leppida mängureegleid jne, soovib õppida uusi kehalisi harjutusi ja liikumisviise ning omandada teadmisi iseseisvaks sportimiseks/liikumiseks, osaleb tervisespordiüritustel.

Põhimõisted

  1. orienteerumine
  2. leppemärk
  3. mõõtkava
  4. joonorientiir
  5. kompass
  6. pinnasetüüp
  7. reljeefivorm

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Orienteerumine (EstCORE:30255)

Õpiväljundid

  1. oskab orienteeruda kaardi järgi ja kasutada kompassi
  2. teab põhileppemärke (10–15)
  3. orienteerub etteantud või enda joonistatud plaani ning silmapaistvate loodus- või tehisobjektide järgi etteantud piirkonnas
  4. arvestab liikumistempot valides erinevaid pinnasetüüpe, reljeefivorme ja takistusi
  5. oskab mängida orienteerumismänge plaaniga, kaardiga ja kaardita.

Õppematerjal

Selle teemaga (Orienteerumine (EstCORE:30255)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Energia ja liikumine (E-koolikott:materjal:23456)Matemaatika
Loodusained
Kehaline kasvatus
Füüsika
Loodusõpetus
Matemaatika
Kehaline kasvatus
III kooliaste
Ilm ja ilmastik (E-koolikott:materjal:22386)Loodusained
Kehaline kasvatus
Loodusõpetus
Kehaline kasvatus
II kooliaste
III kooliaste
Kaardi koostamine Endomondo ja ArcGIS Online abil (E-koolikott:materjal:7569)Loodusained
Kehaline kasvatus
Geograafia
Kehaline kasvatus
III kooliaste
Gümnaasium
Valgus ja heli (E-koolikott:materjal:23457)Tehnoloogia
Loodusained
Kehaline kasvatus
Füüsika
Tehnoloogiaõpetus
Kehaline kasvatus
III kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Maastikuobjektid, leppemärgid, kaardi mõõtkava, reljeefivormid (lõikejoonte vahe). Kauguste määramine. Liikumine joonorientiiride järgi. Kaardi ja maastiku võrdlemine. Asukoha määramine. Kompassi tutvustamine. Suunaharjutused kompassiga seistes ja liikudes. Õpperaja läbimine kaarti ja kompassi kasutades. Orienteerumismängud.

[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]