Kodundus: toit ja toitumine

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 22. november 2020, kell 18:01 kasutajalt IngeRaudsepp (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Kodundus |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=7., 8., 9. klass |seotudTeema=Toit ja toitu...')
(erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | Uuem redaktsioon→ (erin)


Kodundus: toit ja toitumine
Nimetus Kodundus
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad Toit ja toitumine (EstCORE:30246)

Õppeprotsess Kodundus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. tervislik toitumine
  2. makroaine
  3. valk
  4. toidurasv
  5. süsivesik
  6. mikroaine
  7. vitamiin
  8. mineraalained
  9. konserveerimine
  10. hoidis
  11. toitumishäire
  12. taimetoitlus
  13. dieet
  14. toiduainete töötlemine
  15. kuumtöödeldus toidud
  16. toitumistava
  17. eesti toit

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Toit ja toitumine (EstCORE:30246)

Õpiväljundid

  1. 1) osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele
  2. 2) osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid
  3. arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab
  4. 3) omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained.

4) osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üleProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "3) omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained.</br>4) osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. 5) otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest
  2. 6) põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi
  3. 7) mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis
  4. 8) täidab töölehe konservimisvõtete kohta
  5. 9) otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise
  6. 10) kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades
  7. hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist.

11) osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist.</br>11) osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. 12) saab aru, mis toitumishäireid on olemas
  2. selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha
  3. 13) teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet
  4. 14) teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile,

15) osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustestProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "14) teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile,</br>15) osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. 16) oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite
  2. 17) analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel,

18) osaleb arutelus eri maade toitumistavadestProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "17) analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel,</br>18) osaleb arutelus eri maade toitumistavadest" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. 19) leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast
  2. kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades
  3. 20) teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu
  4. 21) teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim)
  5. 22) osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik)
  6. 23) esitleb plakatit klassile
  7. võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta.

Õppematerjal

Selle teemaga (Toit ja toitumine (EstCORE:30246)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Köögis kasutatavad nõud, söögiriistad ja töövahendid (E-koolikott:materjal:21195)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Loodusõpetus 98-119, keelekümblus (E-koolikott:materjal:12279)Tehnoloogia
Loodusained
Loodusõpetus
Kodundus
III kooliaste
Toiduainete kuumtöötlusviisid (E-koolikott:materjal:21427)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Toit, mikro-, makroelemendid, vitamiinid (E-koolikott:materjal:21203)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Toitumine ja liikumine (E-koolikott:materjal:6645)Tehnoloogia
Sotsiaalained
Kehaline kasvatus
Inimeseõpetus
Kodundus
II kooliaste
III kooliaste
Võileivad (E-koolikott:materjal:21428)TehnoloogiaKodundusII kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}

[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]


7. +, 8. +  ja 9. klass +
III kooliaste +
1) osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele +, 2) osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid +, Arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab +, 5) otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest +, 6) põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi +, 7) mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis +, 8) täidab töölehe konservimisvõtete kohta +, 9) otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise +, 10) kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades +, 12) saab aru, mis toitumishäireid on olemas +, Selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha +, 13) teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet +, 16) oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite +, 19) leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast +, Kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades +, 20) teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu +, 21) teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim) +, 22) osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik) +, 23) esitleb plakatit klassile +  ja Võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta. +
tervislik toitumine +, makroaine +, valk +, toidurasv +, süsivesik +, mikroaine +, vitamiin +, mineraalained +, konserveerimine +, hoidis +, toitumishäire +, taimetoitlus +, dieet +, toiduainete töötlemine +, kuumtöödeldus toidud +, toitumistava +  ja eesti toit +
Kodundus +