Eesti keel: Tekstiloome (9. klass)

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 16. november 2020, kell 02:46 kasutajalt PeepKungas (arutelu | kaastöö)


Eesti keel: Tekstiloome (9. klass)
Nimetus Tekstiloome
Maht
Ainevaldkond Keel ja kirjandus
Õppeaine Eesti keel
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 9. klass
Seotud teemad Tekstiloome (EstCORE:30009)

Õppeprotsess Tekstiloome

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. jutustav kirjand
  2. kirjeldav kirjand
  3. arutlev kirjand
  4. pealkiri
  5. lõik
  6. väide
  7. põhjendus
  8. järeldus
  9. elulookirjeldus
  10. seletuskiri
  11. avaldus
  12. taotlus

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Tekstiloome (EstCORE:30009)

Õpiväljundid

  1. oskab eesmärgipäraselt kirjutada, eri liiki tekste (referaat, kirjand, kommentaar, arvamusavaldus, elulugu, avaldus, seletuskiri) korrektselt vormistada ning suuliselt esitada
  2. seostab oma kirjutise ja esinemise sündmuse või toimingu eesmärgiga, vahendab kuuldud ja loetud tekste sobiva pikkuse ja täpsusega, viidates allikale

Õppematerjal

Selle teemaga (Tekstiloome (EstCORE:30009)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Eesti keele õppematerjal (E-koolikott:materjal:6355)Keel ja kirjandusEesti keelIII kooliaste
Ümberjutustus \Elupäästja\"""" (E-koolikott:materjal:7418)Keel ja kirjandusEesti keelI kooliaste

Muu õppematerjal: HITSA. Innovaatilised õpilood. http://oppevara.hitsa.ee/opilood/ , http://oppevara.hitsa.ee/eestikeel/ Krista Nõmmik, Ülle Salumäe 2011. Projektitöö võimalusi eesti keele õppes. Elle Hein 2011. Õppematerjal sissejuhatuse analüüsiks. http://www.slideboom.com/presentations/323258/Arutleva-kirjandi-sissejuhatus Katrin Kirs 2012. Arutlev kirjand. http://koolielu.ee/waramu/view/1-529255c6-3b33-455e-8e08-659bcf430ced Katrin Põhako 2013. Lihtsamad tarbetekstid. http://www.e-ope.khk.ee/ek/2013/funktsionaalne_lugemine/9_lihtsamad_tarbetekstid.html Krista Uibu. Kirjakeel ja kõnekeel. Internetikeele mõjud kirjakeeles.

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Arutlusteema leidmine ja sõnastamine isikliku kogemuse või alustekstide põhjal. Teksti pealkirjastamine. Tekstilõik ja selle ülesehitus: väide, põhjendus, järeldus. Lõikude järjestamise põhimõtted ja võimalused. Teksti sidusus. Jutustava, kirjeldava ja arutleva tekstiosa tervikuks sidumine. Suhtluseesmärkide kaudu sobivate keelendite valimine kõnelemisel ja kirjutamisel. Kirjaliku ja suulise keelekasutuse eripära. Tarbetekstide koostamine ja vormistamine: elulookirjeldus, seletuskiri, avaldus, taotlus. Teksti keeleline toimetamine: sõnastus- ja lausestusvigade parandamine. Keeleteadmiste rakendamine töös tekstidega. Keelekujundite kasutamine tekstiloomes: konteksti sobivad ja sobimatud kujundid.