Property:Schema:description

Allikas: oppekava.edu.ee
Showing 20 pages using this property.
N
näitab silindri elemente (telge, kõrgust, moodustajat, põhja raadiust, diameetrit, külgpinda ja põhja pinda)  +
O
Oskab lahendada kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi graafiliselt (nii käsitsi kui ka arvutiga)  +
P
Planeerib digimuutusi, sh IKT arendusprojekte, mis toetavad teenuste kvaliteedi ja efektiivsuse tõstmist;  +
Prognoosib uute teenuste vajalikkust, tuginedes andmete ja tehnoloogiate analüüsile  +
Tehnoloogiline kirjasokus on tänapäeval sama oluline nagu emakeele oskus. Programmeerimiskeel Python sobib hästi esimeseks keeleks programmeerimisega alustavale noorele gümnaasiumis ja kutseõppes. Pythoniga saab muuta programmeerimise õppe koolis põnevaks ja äratada õppijates huvi, suunamaks neid IT haridusse. Koolitusel tutvustatakse Pythoni erinevate võimaluste kasutamist õpilastele antud huvitavate ülesannete lahendamisel (näiteks mängude programmeerimisel). Oluline on, et õpetaja ja õppijad tunneksid rõõmu programmeerimisest. Koolitus baseerub ProgeTiigri programmi raames loodud programmeerimiskeele Python õppematerjalidele.  +
Kutseregister: Organiseerib ja juhib kõike projektiga seonduvat, et tagada projekti edukas ja tähtaegne elluviimine. Koordineerib töötajate, asutuste, organisatsioonide jt tegemisi ja osalemist projektides.  +
R
Rakendab IKT-põhimõtteid digimuutuste juhtimisel avalikus sektoris, sh avalike teenuste arendamisel ja pakkumisel ning nende kvaliteedi ja efektiivsuse tõstmisel;  +
Oskuste kompassi määratlus: Juhib riskide haldamisega seotud tegevusi ning vastutab riskijuhtimisplaanis toodud meetmete elluviimise eest, et tagada organisatsiooni või riigi toimepidevus. AI genereeritud definitsioon: Riskijuhtimise oskus on võime tuvastada, analüüsida ja juhtida riske, et minimeerida nende potentsiaalset negatiivset mõju organisatsioonile, projektile või tegevusele. See hõlmab mitmeid komponente ja protsesse, mis aitavad kindlaks teha, kuidas riske kõige tõhusamalt käsitleda.  +
S
selgitab mõne konkreetse näite põhjal (nt ajakirjanduslik näide), kuidas on inimest ahvatletud laenu võtma ja mis juhtub, kui laen jääb õigel ajal tasumata  +
Ei ole õppekavas nõutud õpitulemuste saavutamiseks vajalik teadmine. Samas huvitatud õpilastele võib tutvustada.  +
Selgitab võrdelise sõltuvuse tähendust eluliste näidete põhjal (nt teepikkus ja aeg, rahasumma ja kauba kogus)  +
Ei ole õppekavas nõutud õpitulemuste saavutamiseks vajalik teadmine. Võimekamatele õpilastele tasub tutvustada.  +
Ei ole õppekavas nõutud õpitulemuste saavutamiseks vajalik teadmine. Samas huvitatud õpilastele võib tutvustada.  +
Seostab eluavaldused erinevate organismirühmadega (selgitab, kuidas elutunnused avalduvad taimedel, loomadel, seentel ja bakteritel).  +
Seostab omavahel tähtsamate keemiliste elementide nimetusi ja tähiseid (sümboleid) (u 25, nt H, F, Cl, Br, I, O, S, N, P, C, Si, Na, K, Mg, Ca, Ba, Al, Sn, Pb, Fe, Cu, Zn, Ag, Au, Hg).  +
Ökoloogia eesmärk on selgitada, kuidas on vastastikuses seoses elusloodus ning mil moel sõltub elusloodus ressursside jagamisel eluta loodusest.  +
Analüüsib, näeb ja loob seoseid olemasoleva ja uue info, asjade ja nähtuste vahel ning asetab info loogiliselt seostatud süsteemi.  +
Väljendab end ka keerukates suhtlusolukordades konstruktiivselt, korrektselt, viisakalt, austavalt, arusaadavalt ja olukorrale vastavalt. Püüab mõista teise mõtteid ja seisukohti.  +
T