Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 15. oktoober 2020, kell 12:15 kasutajalt HeleLiivTellmann (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Teksti vastuvõtt |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus |seotudOppeaine=Eesti keel |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=9...')
(erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | Uuem redaktsioon→ (erin)


Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)
Nimetus Teksti vastuvõtt
Maht
Ainevaldkond Keel ja kirjandus
Õppeaine Eesti keel
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 9. klass
Seotud teemad Teksti vastuvõtt

Õppeprotsess Teksti vastuvõtt

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. tarbetekst
  2. juhend
  3. elulookirjeldus
  4. avaldus
  5. seletuskiri
  6. teabegraafika
  7. demagoogia

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Teksti vastuvõtt

Õpiväljundid

  1. Tunneb peamisi tekstiliike, nende põhijooni ning kasutamise võimalusi
  2. loeb ja kuulab sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste
  3. Teab, et teksti väljenduslaad oleneb teksti kasutusvaldkonnast, liigist ja autorist
  4. suudab kasutatud keelevahendite kohta järeldusi teha ning märkab kujundlikkust mõjutusvahendina
  5. Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli
  6. oskab tekste võrrelda
  7. Osutab, mis tekstis on arusaamatuks jäänud
  8. suudab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid esitada, arvamust avaldada, teksti vahendada ja kokku võtta, kommenteerida, tõlgendada ning oma kogemuse ja mõtetega seostada
  9. Kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerides.

Õppematerjal

Selle teemaga (Teksti vastuvõtt) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Julia Kjahrenova 2010. Infotöötlus. http://koolielu.ee/waramu/view/1-ec070e322aa79eb2bb386624c442323ebd16ed9f Aune Past 2010. Meediateksti kirjutamine. http://www.rajaleidja.ee/public/Meediateksti_kirjutamine_aune_past.pdf HITSA. Eesti keele digitaalne õppematerjal III kooliastmele. http://koolielu.ee/waramu/view/1-b6cd68b9-1776-4893-a498-f4b9f05b47f7 Kuldvillaku ülesanded kordamiseks: https://jeopardylabs.com/play/kolmanda-veerandi-kordav-kuldvillak Kristina Kask. Demagoogia kui mõjutamisvahend. http://materjalid.tmk.edu.ee/kristina_kask/Demagoogia/olemus_ja_vtted.html Irina Smuglina. Õppekomplekt kriitilise lugemise kui ühe meediapädevuse aspekti arendamiseks vene gümnaasiumite õpilastele (Bakalaureusetöö). http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/18147/smuglina_irina.pdf

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Veebist teabe otsimine ning teabeallikate ja info kriitiline hindamine. Teabe talletamine ning süstematiseerimine. Tarbetekstide (juhend, elulookirjeldus, avaldus, seletuskiri) eesmärk, tunnused ja ülesehitus. Tarbetekstidest olulise info leidmine ning selle põhjal järelduste tegemine. Sõnalise teksti seostamine pildilise teabega (foto, joonis, skeem). Pilttekstide ja teabegraafika lugemine ning tõlgendamine. Peamised keelelised mõjutamisvõtted. Kriitiline lugemine.