Erinevus lehekülje "Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
(Erinevus puudub)

Redaktsioon: 7. detsember 2020, kell 15:15


Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)
Nimetus Teksti vastuvõtt
Maht
Ainevaldkond Keel ja kirjandus
Õppeaine Eesti keel
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 9. klass
Seotud teemad Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õppeprotsess Teksti vastuvõtt

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. tarbetekst
  2. juhend
  3. elulookirjeldus
  4. avaldus
  5. seletuskiri
  6. teabegraafika
  7. demagoogia

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õpiväljundid

  1. Tunneb peamisi tekstiliike, nende põhijooni ning kasutamise võimalusi
  2. Kuulab sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste
  3. Loeb sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste
  4. Teab, et teksti väljenduslaad oleneb teksti kasutusvaldkonnast, liigist ja autorist
  5. Teeb järeldusi kasutatud keelevahendite kohta
  6. Märkab kujundlikkust mõjutusvahendina
  7. Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli
  8. oskab tekste võrrelda
  9. Osutab, mis tekstis on arusaamatuks jäänud
  10. Esitab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid
  11. Avaldab teksti kohta arvamust
  12. Vahendab teksti
  13. Võtab teksti kokku
  14. Kommenteerib teksti
  15. Tõlgendab teksti
  16. Seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega
  17. Kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerides

Õppematerjal

Selle teemaga (Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Julia Kjahrenova 2010. Infotöötlus. http://koolielu.ee/waramu/view/1-ec070e322aa79eb2bb386624c442323ebd16ed9f Aune Past 2010. Meediateksti kirjutamine. http://www.rajaleidja.ee/public/Meediateksti_kirjutamine_aune_past.pdf HITSA. Eesti keele digitaalne õppematerjal III kooliastmele. http://koolielu.ee/waramu/view/1-b6cd68b9-1776-4893-a498-f4b9f05b47f7 Kuldvillaku ülesanded kordamiseks: https://jeopardylabs.com/play/kolmanda-veerandi-kordav-kuldvillak Kristina Kask. Demagoogia kui mõjutamisvahend. http://materjalid.tmk.edu.ee/kristina_kask/Demagoogia/olemus_ja_vtted.html Irina Smuglina. Õppekomplekt kriitilise lugemise kui ühe meediapädevuse aspekti arendamiseks vene gümnaasiumite õpilastele (Bakalaureusetöö). http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/18147/smuglina_irina.pdf

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Veebist teabe otsimine ning teabeallikate ja info kriitiline hindamine. Teabe talletamine ning süstematiseerimine. Tarbetekstide (juhend, elulookirjeldus, avaldus, seletuskiri) eesmärk, tunnused ja ülesehitus. Tarbetekstidest olulise info leidmine ning selle põhjal järelduste tegemine. Sõnalise teksti seostamine pildilise teabega (foto, joonis, skeem). Pilttekstide ja teabegraafika lugemine ning tõlgendamine. Peamised keelelised mõjutamisvõtted. Kriitiline lugemine.