Erinevus lehekülje "Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass)" redaktsioonide vahel
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus | |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus | ||
|seotudOppeaine=Eesti keel | |seotudOppeaine=Eesti keel | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=9. klass | |klass=9. klass | ||
− | |seotudTeema=Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008) | + | |seotudTeema=Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008) |
− | |seotudOpivaljund=tunneb peamisi tekstiliike, nende põhijooni ning kasutamise võimalusi; kuulab sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste; loeb sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste; teab, et teksti väljenduslaad oleneb teksti kasutusvaldkonnast, liigist ja autorist; teeb järeldusi kasutatud keelevahendite kohta; märkab kujundlikkust mõjutusvahendina; seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli; oskab tekste võrrelda; osutab, mis tekstis on arusaamatuks jäänud; esitab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid; avaldab teksti kohta | + | |seotudOpivaljund=tunneb peamisi tekstiliike, nende põhijooni ning kasutamise võimalusi; kuulab sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste; loeb sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste; teab, et teksti väljenduslaad oleneb teksti kasutusvaldkonnast, liigist ja autorist; teeb järeldusi kasutatud keelevahendite kohta; märkab kujundlikkust mõjutusvahendina; seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli; oskab tekste võrrelda; osutab, mis tekstis on arusaamatuks jäänud; esitab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid; avaldab teksti kohta arvamust; vahendab teksti; võtab teksti kokku; kommenteerib teksti; tõlgendab teksti; seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega; kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerides |
|pohimoiste=tarbetekst, juhend, elulookirjeldus, avaldus, seletuskiri, teabegraafika, demagoogia | |pohimoiste=tarbetekst, juhend, elulookirjeldus, avaldus, seletuskiri, teabegraafika, demagoogia | ||
|oppematerjal=Julia Kjahrenova 2010. Infotöötlus. http://koolielu.ee/waramu/view/1-ec070e322aa79eb2bb386624c442323ebd16ed9f | |oppematerjal=Julia Kjahrenova 2010. Infotöötlus. http://koolielu.ee/waramu/view/1-ec070e322aa79eb2bb386624c442323ebd16ed9f |
Redaktsioon: 19. november 2020, kell 13:18
Eesti keel: Teksti vastuvõtt (9. klass) | |
---|---|
Nimetus | Teksti vastuvõtt |
Maht | |
Ainevaldkond | Keel ja kirjandus |
Õppeaine | Eesti keel |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 9. klass |
Seotud teemad | Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Sisukord
Õppeprotsess Teksti vastuvõtt
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- tarbetekst
- juhend
- elulookirjeldus
- avaldus
- seletuskiri
- teabegraafika
- demagoogia
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
- Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Õpiväljundid
- Tunneb peamisi tekstiliike, nende põhijooni ning kasutamise võimalusi
- Kuulab sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste
- Loeb sihipäraselt, kriitiliselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste
- Teab, et teksti väljenduslaad oleneb teksti kasutusvaldkonnast, liigist ja autorist
- Teeb järeldusi kasutatud keelevahendite kohta
- Märkab kujundlikkust mõjutusvahendina
- Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli
- oskab tekste võrrelda
- Osutab, mis tekstis on arusaamatuks jäänud
- Esitab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid
- Avaldab teksti kohta arvamust
- Vahendab teksti
- Võtab teksti kokku
- Kommenteerib teksti
- Tõlgendab teksti
- Seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega
- Kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerides
Õppematerjal
Selle teemaga (Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Julia Kjahrenova 2010. Infotöötlus. http://koolielu.ee/waramu/view/1-ec070e322aa79eb2bb386624c442323ebd16ed9f Aune Past 2010. Meediateksti kirjutamine. http://www.rajaleidja.ee/public/Meediateksti_kirjutamine_aune_past.pdf HITSA. Eesti keele digitaalne õppematerjal III kooliastmele. http://koolielu.ee/waramu/view/1-b6cd68b9-1776-4893-a498-f4b9f05b47f7 Kuldvillaku ülesanded kordamiseks: https://jeopardylabs.com/play/kolmanda-veerandi-kordav-kuldvillak Kristina Kask. Demagoogia kui mõjutamisvahend. http://materjalid.tmk.edu.ee/kristina_kask/Demagoogia/olemus_ja_vtted.html Irina Smuglina. Õppekomplekt kriitilise lugemise kui ühe meediapädevuse aspekti arendamiseks vene gümnaasiumite õpilastele (Bakalaureusetöö). http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/18147/smuglina_irina.pdf
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Veebist teabe otsimine ning teabeallikate ja info kriitiline hindamine. Teabe talletamine ning süstematiseerimine. Tarbetekstide (juhend, elulookirjeldus, avaldus, seletuskiri) eesmärk, tunnused ja ülesehitus. Tarbetekstidest olulise info leidmine ning selle põhjal järelduste tegemine. Sõnalise teksti seostamine pildilise teabega (foto, joonis, skeem). Pilttekstide ja teabegraafika lugemine ning tõlgendamine. Peamised keelelised mõjutamisvõtted. Kriitiline lugemine.