Erinevus lehekülje "Bioloogia:Uurimisvaldkond" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
4. rida: 4. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Loodusained
 
|seotudAinevaldkond=Loodusained
 
|seotudOppeaine=Bioloogia
 
|seotudOppeaine=Bioloogia
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põ hiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=8. klass
 
|klass=8. klass
 
|seotudTeema=Bioloogia uurimisvaldkond
 
|seotudTeema=Bioloogia uurimisvaldkond
 
|eesmark=-
 
|eesmark=-
|oppematerjal=-
+
|oppematerjal=1) https://www.ut.ee/ial5/keytonature/downloads/digitargad-info.pdf ;
|praktika=Märgpreparaadi valmistamine ning erinevate objektide võrdlemine mikroskoobiga, digiluubi või vastava nutitelefoni äpiga (nt Magnifier).
 
2. Eri organismirühmade välistunnuste võrdlemine reaalsete objektide või veebist saadud info alusel.
 
|oppevara=1) https://www.ut.ee/ial5/keytonature/downloads/digitargad-info.pdf ;
 
 
2) Eesti taimede ja samblike määraja, www.keytonature.eu/wiki/Estonia ;
 
2) Eesti taimede ja samblike määraja, www.keytonature.eu/wiki/Estonia ;
 
3) Eesti elurikkuse andmebaas, elurikkus.ut.ee/ .
 
3) Eesti elurikkuse andmebaas, elurikkus.ut.ee/ .
21. rida: 18. rida:
 
Videoklipp algloomadest (pikkus 1 min 49 s) (tekstita), https://www.youtube.com/watch?v=Vbdr9lVM4j4  või kasuta otsingusõna protozoa
 
Videoklipp algloomadest (pikkus 1 min 49 s) (tekstita), https://www.youtube.com/watch?v=Vbdr9lVM4j4  või kasuta otsingusõna protozoa
 
Tööjuhendid töötamiseks mikroskoobiga, preparaatide valmistamiseks, http://www.sagadi.ee/files/Rakud%20moodustavad%20koe.pdf
 
Tööjuhendid töötamiseks mikroskoobiga, preparaatide valmistamiseks, http://www.sagadi.ee/files/Rakud%20moodustavad%20koe.pdf
 +
|ulesanne=-
 +
|metoodika=7. klassis alustatakse bioloogia õppimist eraldi ainena, kuid varem on tehtud seda loodusõpetuses. Nii on vaja näidata seoseid varem õpitu ja bioloogia vahel. Bioloogia olemust tutvustades tuleb rõhutada teadusharu uurimuslikkust ja keskendumist mitte pelgalt objektidele, vaid protsessidele. Positiivset suhtumist ainesse võib saavutada vaatluste ja eksperimentide ning praktiliste tööde ja IKT oskusliku rakendamisega. Bioloogia sisu ja seoste avamisel tuleks käsitleda elukutsevaliku teemasid – näidata, kuidas bioloogias õpitavat on vaja paljude elualade esindajate töös ning laiemalt igapäevaelus.
 +
 +
Mikroskoopimisülesanne võiks alata lihtsasti valmistatava märgpreparaadi uurimisega (nt sibula kattekude, pleurokokid). Mõistlik on pakkuda võimalust võrrelda ka oma ideedele tuginevaid biopreparaate ning veebist leitavaid mikrofotosid.
 +
Loodusteaduslikku tööd tutvustav lihtne uurimuslik töö tuleks teha kõigi õpilastega, võimekamatele võib seejuures lubada rohkem iseseisvust ja üksteise hindamist. Uurimuslike tööde läbiviimisel, kasutatakse digivahendite abi (digiandmekogujad jm digitaalsed mõõtvahendid, äpid), iseseisvat ja ühitööd toetavad erinevad veebikeskkonnad.
 +
Hästi õnnestuv töö on näiteks uurimus, millega leitakse idanemise või noorte taimede kasvu seos keskkonnatingimustega (vee hulk, valgustatus vms). Organismide välistunnuste võrdlemiseks tuleks võimaluse korral võtta vaatluse alla reaalsed objektid, kuid kasutada saab ka internetimaterjale.
 +
 +
Kuivõrd õpilastele on uudsed organismirühmad ilmselt just algloomad, siis tuleks leida võimalus nendest ettekujutus luua, näiteks kasvatada neid heinaleotises või jätta vesi lillevaasis seisma ja näidata algloomi mikroskoobiga.
 +
 +
Võimekamatele võib õpetada mitmesuguste, sh digitaalsete määrajate kasutamist (veebipõhised määrajad, äpid). Õpilasi võib suunata digivahendite abil salvestama loodusobjekte ja -nähtusi, tegema loodusvaatlusi ja sisestama vaatlusandmeid andmebaasidesse. Nii olemasolevate kui õpilaste enda tööde esitlemisel veebis pööratakse tähelepanu internetiturvalisusele ja autoriõigustega arvestamisele.
 +
|praktika=Märgpreparaadi valmistamine ning erinevate objektide võrdlemine mikroskoobiga, digiluubi või vastava nutitelefoni äpiga (nt Magnifier).
 +
2. Eri organismirühmade välistunnuste võrdlemine reaalsete objektide või veebist saadud info alusel.
 +
|eeldus=-
 +
|oppevara=mikroskoop; prepareerimisvahendid; digiluup; nutitelefon
 
|loiming=Loodusõpetus. 7. klass: inimene uurib loodust; teaduslik meetod. II kooliaste: elu tunnused, rakk, mikroskoop; loodusteaduslik meetod, uurimus, uurimisobjekt, andmete kogumine ja analüüs, tulemuste esitamine; teaduslik ja mitteteaduslik vaade nähtustele.
 
|loiming=Loodusõpetus. 7. klass: inimene uurib loodust; teaduslik meetod. II kooliaste: elu tunnused, rakk, mikroskoop; loodusteaduslik meetod, uurimus, uurimisobjekt, andmete kogumine ja analüüs, tulemuste esitamine; teaduslik ja mitteteaduslik vaade nähtustele.
 
|pohimoiste=bioloogia, organism, vaatlus, eksperiment
 
|pohimoiste=bioloogia, organism, vaatlus, eksperiment
|seotudOpivaljund=selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteaduste ja igap& auml; evaeluga ning tehnoloogia arenguga; 2) anal& uuml; & uuml; sib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetes; 3) v& otilde; rdleb loomade, taimede, seente, algloomade ja bakterite v& auml; listunnuseid; 4) jaotab organisme nende pildi ja kirjelduse alusel loomadeks, taimedeks ning seenteks (meenutatakse varem tundma & otilde; pitud liike); 5) seostab eluavaldused erinevate organismir& uuml; hmadega (selgitab, kuidas elutunnused avalduvad taimedel, loomadel, seentel ja bakteritel); 6) teeb m& auml; rgpreparaate ning kasutab neid uurides valgusmikroskoopi
+
|seotudOpivaljund=selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteaduste ja igap& amp; auml; evaeluga ning tehnoloogia arenguga; 2) anal& amp; uuml; & amp; uuml; sib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetes; 3) v& amp; otilde; rdleb loomade, taimede, seente, algloomade ja bakterite v& amp; auml; listunnuseid; 4) jaotab organisme nende pildi ja kirjelduse alusel loomadeks, taimedeks ning seenteks (meenutatakse varem tundma & amp; otilde; pitud liike); 5) seostab eluavaldused erinevate organismir& amp; uuml; hmadega (selgitab, kuidas elutunnused avalduvad taimedel, loomadel, seentel ja bakteritel); 6) teeb m& amp; auml; rgpreparaate ning kasutab neid uurides valgusmikroskoopi
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 28. september 2020, kell 11:31


Bioloogia:Uurimisvaldkond
Nimetus Bioloogia uurimisvaldkond
Maht 7
Ainevaldkond Loodusained
Õppeaine Bioloogia
Haridusaste Põ hiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põ hiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Bioloogia uurimisvaldkond

Õppeprotsess Bioloogia uurimisvaldkond

Eesmärgid

-

Põhimõisted

  1. bioloogia
  2. organism
  3. vaatlus
  4. eksperiment

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Bioloogia uurimisvaldkond

Õpiväljundid

  1. selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteaduste ja igap&amp
  2. amp
  3. amp
  4. auml
  5. evaeluga ning tehnoloogia arenguga
  6. 2) anal&amp
  7. amp
  8. amp
  9. uuml
  10. &amp
  11. amp
  12. amp
  13. uuml
  14. sib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetes
  15. 3) v&amp
  16. amp
  17. amp
  18. otilde
  19. rdleb loomade, taimede, seente, algloomade ja bakterite v&amp
  20. amp
  21. amp
  22. auml
  23. listunnuseid
  24. 4) jaotab organisme nende pildi ja kirjelduse alusel loomadeks, taimedeks ning seenteks (meenutatakse varem tundma &amp
  25. amp
  26. amp
  27. otilde
  28. pitud liike)
  29. 5) seostab eluavaldused erinevate organismir&amp
  30. amp
  31. amp
  32. uuml
  33. hmadega (selgitab, kuidas elutunnused avalduvad taimedel, loomadel, seentel ja bakteritel)
  34. 6) teeb m&amp
  35. amp
  36. amp
  37. auml
  38. rgpreparaate ning kasutab neid uurides valgusmikroskoopi

Õppematerjal

Selle teemaga (Bioloogia uurimisvaldkond) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: 1) https://www.ut.ee/ial5/keytonature/downloads/digitargad-info.pdf ; 2) Eesti taimede ja samblike määraja, www.keytonature.eu/wiki/Estonia ; 3) Eesti elurikkuse andmebaas, elurikkus.ut.ee/ . Minu loodusheli äpp, tutvustus. Loodusvaatlused ja andmete sisestamine, http://www.loodusmuuseum.ee/app/ Eesti selgroogsed, bio.edu.ee/loomad Eesti taimed, bio.edu.ee/taimed Lülijalgsed, www.zbi.ee/satikad/ Videoklipp algloomadest (pikkus 1 min 49 s) (tekstita), https://www.youtube.com/watch?v=Vbdr9lVM4j4 või kasuta otsingusõna protozoa Tööjuhendid töötamiseks mikroskoobiga, preparaatide valmistamiseks, http://www.sagadi.ee/files/Rakud%20moodustavad%20koe.pdf

Ülesanded ja harjutused

-

Metoodika

7. klassis alustatakse bioloogia õppimist eraldi ainena, kuid varem on tehtud seda loodusõpetuses. Nii on vaja näidata seoseid varem õpitu ja bioloogia vahel. Bioloogia olemust tutvustades tuleb rõhutada teadusharu uurimuslikkust ja keskendumist mitte pelgalt objektidele, vaid protsessidele. Positiivset suhtumist ainesse võib saavutada vaatluste ja eksperimentide ning praktiliste tööde ja IKT oskusliku rakendamisega. Bioloogia sisu ja seoste avamisel tuleks käsitleda elukutsevaliku teemasid – näidata, kuidas bioloogias õpitavat on vaja paljude elualade esindajate töös ning laiemalt igapäevaelus.

Mikroskoopimisülesanne võiks alata lihtsasti valmistatava märgpreparaadi uurimisega (nt sibula kattekude, pleurokokid). Mõistlik on pakkuda võimalust võrrelda ka oma ideedele tuginevaid biopreparaate ning veebist leitavaid mikrofotosid. Loodusteaduslikku tööd tutvustav lihtne uurimuslik töö tuleks teha kõigi õpilastega, võimekamatele võib seejuures lubada rohkem iseseisvust ja üksteise hindamist. Uurimuslike tööde läbiviimisel, kasutatakse digivahendite abi (digiandmekogujad jm digitaalsed mõõtvahendid, äpid), iseseisvat ja ühitööd toetavad erinevad veebikeskkonnad. Hästi õnnestuv töö on näiteks uurimus, millega leitakse idanemise või noorte taimede kasvu seos keskkonnatingimustega (vee hulk, valgustatus vms). Organismide välistunnuste võrdlemiseks tuleks võimaluse korral võtta vaatluse alla reaalsed objektid, kuid kasutada saab ka internetimaterjale.

Kuivõrd õpilastele on uudsed organismirühmad ilmselt just algloomad, siis tuleks leida võimalus nendest ettekujutus luua, näiteks kasvatada neid heinaleotises või jätta vesi lillevaasis seisma ja näidata algloomi mikroskoobiga.

Võimekamatele võib õpetada mitmesuguste, sh digitaalsete määrajate kasutamist (veebipõhised määrajad, äpid). Õpilasi võib suunata digivahendite abil salvestama loodusobjekte ja -nähtusi, tegema loodusvaatlusi ja sisestama vaatlusandmeid andmebaasidesse. Nii olemasolevate kui õpilaste enda tööde esitlemisel veebis pööratakse tähelepanu internetiturvalisusele ja autoriõigustega arvestamisele.

Eeldused

-

Õppevahendid

mikroskoop; prepareerimisvahendid; digiluup; nutitelefon

Praktilised tööd

Märgpreparaadi valmistamine ning erinevate objektide võrdlemine mikroskoobiga, digiluubi või vastava nutitelefoni äpiga (nt Magnifier). 2. Eri organismirühmade välistunnuste võrdlemine reaalsete objektide või veebist saadud info alusel.

Lõiming

Loodusõpetus. 7. klass: inimene uurib loodust; teaduslik meetod. II kooliaste: elu tunnused, rakk, mikroskoop; loodusteaduslik meetod, uurimus, uurimisobjekt, andmete kogumine ja analüüs, tulemuste esitamine; teaduslik ja mitteteaduslik vaade nähtustele.

Õppesisu

{{{oppesisu}}}