Erinevus lehekülje "Bioloogia:Uurimisvaldkond" redaktsioonide vahel
LiiaVarend (arutelu | kaastöö) |
LiiaVarend (arutelu | kaastöö) |
||
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Loodusained | |seotudAinevaldkond=Loodusained | ||
|seotudOppeaine=Bioloogia | |seotudOppeaine=Bioloogia | ||
− | |seotudHaridusaste= | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=8. klass | |klass=8. klass | ||
10. rida: | 10. rida: | ||
|eesmark=- | |eesmark=- | ||
|oppematerjal=- | |oppematerjal=- | ||
+ | |praktika=Märgpreparaadi valmistamine ning erinevate objektide võrdlemine mikroskoobiga, digiluubi või vastava nutitelefoni äpiga (nt Magnifier). | ||
+ | 2. Eri organismirühmade välistunnuste võrdlemine reaalsete objektide või veebist saadud info alusel. | ||
|oppevara=1) https://www.ut.ee/ial5/keytonature/downloads/digitargad-info.pdf ; | |oppevara=1) https://www.ut.ee/ial5/keytonature/downloads/digitargad-info.pdf ; | ||
2) Eesti taimede ja samblike määraja, www.keytonature.eu/wiki/Estonia ; | 2) Eesti taimede ja samblike määraja, www.keytonature.eu/wiki/Estonia ; | ||
21. rida: | 23. rida: | ||
|loiming=Loodusõpetus. 7. klass: inimene uurib loodust; teaduslik meetod. II kooliaste: elu tunnused, rakk, mikroskoop; loodusteaduslik meetod, uurimus, uurimisobjekt, andmete kogumine ja analüüs, tulemuste esitamine; teaduslik ja mitteteaduslik vaade nähtustele. | |loiming=Loodusõpetus. 7. klass: inimene uurib loodust; teaduslik meetod. II kooliaste: elu tunnused, rakk, mikroskoop; loodusteaduslik meetod, uurimus, uurimisobjekt, andmete kogumine ja analüüs, tulemuste esitamine; teaduslik ja mitteteaduslik vaade nähtustele. | ||
|pohimoiste=bioloogia, organism, vaatlus, eksperiment | |pohimoiste=bioloogia, organism, vaatlus, eksperiment | ||
− | |seotudOpivaljund=selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteaduste ja igapä evaeluga ning tehnoloogia arenguga; 2) analü ü sib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetes; 3) võ rdleb loomade, taimede, seente, algloomade ja bakterite vä listunnuseid; 4) jaotab organisme nende pildi ja kirjelduse alusel loomadeks, taimedeks ning seenteks (meenutatakse varem tundma õ pitud liike); 5) seostab eluavaldused erinevate organismirü hmadega (selgitab, kuidas elutunnused avalduvad taimedel, loomadel, seentel ja bakteritel); 6) teeb mä rgpreparaate ning kasutab neid uurides valgusmikroskoopi | + | |seotudOpivaljund=selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteaduste ja igap& auml; evaeluga ning tehnoloogia arenguga; 2) anal& uuml; & uuml; sib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetes; 3) v& otilde; rdleb loomade, taimede, seente, algloomade ja bakterite v& auml; listunnuseid; 4) jaotab organisme nende pildi ja kirjelduse alusel loomadeks, taimedeks ning seenteks (meenutatakse varem tundma & otilde; pitud liike); 5) seostab eluavaldused erinevate organismir& uuml; hmadega (selgitab, kuidas elutunnused avalduvad taimedel, loomadel, seentel ja bakteritel); 6) teeb m& auml; rgpreparaate ning kasutab neid uurides valgusmikroskoopi |
}} | }} |
Redaktsioon: 28. september 2020, kell 11:21
Bioloogia:Uurimisvaldkond | |
---|---|
Nimetus | Bioloogia uurimisvaldkond |
Maht | 7 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Bioloogia |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Bioloogia uurimisvaldkond |
Sisukord
Õppeprotsess Bioloogia uurimisvaldkond
Eesmärgid
-
Põhimõisted
- bioloogia
- organism
- vaatlus
- eksperiment
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- selgitab bioloogiateaduste seost teiste loodusteaduste ja igap&
- amp
- auml
- evaeluga ning tehnoloogia arenguga
- 2) anal&
- amp
- uuml
- &
- amp
- uuml
- sib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetes
- 3) v&
- amp
- otilde
- rdleb loomade, taimede, seente, algloomade ja bakterite v&
- amp
- auml
- listunnuseid
- 4) jaotab organisme nende pildi ja kirjelduse alusel loomadeks, taimedeks ning seenteks (meenutatakse varem tundma &
- amp
- otilde
- pitud liike)
- 5) seostab eluavaldused erinevate organismir&
- amp
- uuml
- hmadega (selgitab, kuidas elutunnused avalduvad taimedel, loomadel, seentel ja bakteritel)
- 6) teeb m&
- amp
- auml
- rgpreparaate ning kasutab neid uurides valgusmikroskoopi
Õppematerjal
Selle teemaga (Bioloogia uurimisvaldkond) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: -
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
1) https://www.ut.ee/ial5/keytonature/downloads/digitargad-info.pdf ; 2) Eesti taimede ja samblike määraja, www.keytonature.eu/wiki/Estonia ; 3) Eesti elurikkuse andmebaas, elurikkus.ut.ee/ . Minu loodusheli äpp, tutvustus. Loodusvaatlused ja andmete sisestamine, http://www.loodusmuuseum.ee/app/ Eesti selgroogsed, bio.edu.ee/loomad Eesti taimed, bio.edu.ee/taimed Lülijalgsed, www.zbi.ee/satikad/ Videoklipp algloomadest (pikkus 1 min 49 s) (tekstita), https://www.youtube.com/watch?v=Vbdr9lVM4j4 või kasuta otsingusõna protozoa Tööjuhendid töötamiseks mikroskoobiga, preparaatide valmistamiseks, http://www.sagadi.ee/files/Rakud%20moodustavad%20koe.pdf
Praktilised tööd
Märgpreparaadi valmistamine ning erinevate objektide võrdlemine mikroskoobiga, digiluubi või vastava nutitelefoni äpiga (nt Magnifier). 2. Eri organismirühmade välistunnuste võrdlemine reaalsete objektide või veebist saadud info alusel.
Lõiming
Loodusõpetus. 7. klass: inimene uurib loodust; teaduslik meetod. II kooliaste: elu tunnused, rakk, mikroskoop; loodusteaduslik meetod, uurimus, uurimisobjekt, andmete kogumine ja analüüs, tulemuste esitamine; teaduslik ja mitteteaduslik vaade nähtustele.
Õppesisu
{{{oppesisu}}}