Erinevus lehekülje "Loodusõpetus:Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond |maht=26 |seotudAinevaldkond=Loodusained |seotudOppeaine=Loodusõpetus |seotudHaridusaste=Põhiharidus |koolias...')
 
8. rida: 8. rida:
 
|klass=4. klass
 
|klass=4. klass
 
|seotudTeema=Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond
 
|seotudTeema=Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond
|seotudOpivaljund=) kirjeldab loodusteadusliku meetodi rakendamist veekogu uurimisel;
+
|seotudOpivaljund=kirjeldab loodusteadusliku meetodi rakendamist veekogu uurimisel;
2) oskab korraldada loodusteaduslikku uurimust veekogu kohta ja esitada uurimistulemusi;
+
oskab korraldada loodusteaduslikku uurimust veekogu kohta ja esitada uurimistulemusi;
3) nimetab ning näitab kaardil Eesti suuremaid jõgesid ja järvi;
+
nimetab ning näitab kaardil Eesti suuremaid jõgesid ja järvi;
4) iseloomustab ja võrdleb kaardi ning piltide järgi etteantud jõgesid (paiknemine, lähe ja suue, lisajõed, languse ja voolukiiruse seostamine);
+
iseloomustab ja võrdleb kaardi ning piltide järgi etteantud jõgesid (paiknemine, lähe ja suue, lisajõed, languse ja voolukiiruse seostamine);
5) iseloomustab vett kui elukeskkonda, kirjeldab elutingimuste erinevusi jõgedes ja järvedes ning selgitab vee ringlemise tähtsust järves;  
+
iseloomustab vett kui elukeskkonda;
6) kirjeldab jõe ja järve elukooslust, nimetab jõgede ja järvede tüüpilisemaid liike;  
+
kirjeldab elutingimuste erinevusi jõgedes ja järvedes;
7) toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres;  
+
selgitab vee ringlemise tähtsust järves;  
8) koostab uuritud veekogu toiduahelaid/toiduvõrgustikke.
+
kirjeldab jõe ja järve elukooslust, nimetab jõgede ja järvede tüüpilisemaid liike;  
 +
toob näiteid taimede kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres;
 +
toob näiteid loomade kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres;  
 +
koostab uuritud veekogu toiduahelaid/toiduvõrgustikke.
 
|pohimoiste=jõgi, jõesäng, suue, lähe, peajõgi, lisajõgi, jõestik, jõe langus, voolukiirus, kärestik, juga, suurvesi, madalvesi, järv, umbjärv, läbivoolujärv, rannajärv, tootjad, tarbijad, lagundajad, toiduahel, toiduvõrgustik, hõljum, rohevetikas, vesikirp, veeõitsemine, kaldataim, veetaimed, lepiskala, röövkala.
 
|pohimoiste=jõgi, jõesäng, suue, lähe, peajõgi, lisajõgi, jõestik, jõe langus, voolukiirus, kärestik, juga, suurvesi, madalvesi, järv, umbjärv, läbivoolujärv, rannajärv, tootjad, tarbijad, lagundajad, toiduahel, toiduvõrgustik, hõljum, rohevetikas, vesikirp, veeõitsemine, kaldataim, veetaimed, lepiskala, röövkala.
 
|oppesisu=Loodusteaduslik uurimus. Veekogu kui uurimisobjekt. Eesti jõed. Jõgi ja selle osad. Vee voolamine jões. Veetaseme kõikumine jões. Eesti järved, nende paiknemine. Taimede ja loomade kohastumine eluks vees. Jõgi elukeskkonnana. Järvevee omadused. Toitainete sisaldus järvede vees. Elutingimused järves. Jõgede ja järvede elustik. Toiduahelate ja toiduvõrgustike moodustumine tootjatest, tarbijatest ning lagundajatest. Jõgede ja järvede tähtsus, kasutamine ning kaitse. Kalakasvatus.
 
|oppesisu=Loodusteaduslik uurimus. Veekogu kui uurimisobjekt. Eesti jõed. Jõgi ja selle osad. Vee voolamine jões. Veetaseme kõikumine jões. Eesti järved, nende paiknemine. Taimede ja loomade kohastumine eluks vees. Jõgi elukeskkonnana. Järvevee omadused. Toitainete sisaldus järvede vees. Elutingimused järves. Jõgede ja järvede elustik. Toiduahelate ja toiduvõrgustike moodustumine tootjatest, tarbijatest ning lagundajatest. Jõgede ja järvede tähtsus, kasutamine ning kaitse. Kalakasvatus.
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 18. veebruar 2021, kell 16:09


Loodusõpetus:Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond
Nimetus Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond
Maht 26
Ainevaldkond Loodusained
Õppeaine Loodusõpetus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste II kooliaste
Klass 4. klass
Seotud teemad Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond

Õppeprotsess Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. jõgi
  2. jõesäng
  3. suue
  4. lähe
  5. peajõgi
  6. lisajõgi
  7. jõestik
  8. jõe langus
  9. voolukiirus
  10. kärestik
  11. juga
  12. suurvesi
  13. madalvesi
  14. järv
  15. umbjärv
  16. läbivoolujärv
  17. rannajärv
  18. tootjad
  19. tarbijad
  20. lagundajad
  21. toiduahel
  22. toiduvõrgustik
  23. hõljum
  24. rohevetikas
  25. vesikirp
  26. veeõitsemine
  27. kaldataim
  28. veetaimed
  29. lepiskala
  30. röövkala.

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond

Õpiväljundid

  1. Kirjeldab loodusteadusliku meetodi rakendamist veekogu uurimisel
  2. Oskab korraldada loodusteaduslikku uurimust veekogu kohta ja esitada uurimistulemusi
  3. Nimetab ning näitab kaardil Eesti suuremaid jõgesid ja järvi
  4. Iseloomustab ja võrdleb kaardi ning piltide järgi etteantud jõgesid (paiknemine, lähe ja suue, lisajõed, languse ja voolukiiruse seostamine)
  5. Iseloomustab vett kui elukeskkonda
  6. Kirjeldab elutingimuste erinevusi jõgedes ja järvedes
  7. selgitab vee ringlemise tähtsust järves
  8. Kirjeldab jõe ja järve elukooslust, nimetab jõgede ja järvede tüüpilisemaid liike
  9. Toob näiteid taimede kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres
  10. Toob näiteid loomade kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres
  11. Koostab uuritud veekogu toiduahelaid/toiduvõrgustikke.

Õppematerjal

Selle teemaga (Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Loodusteaduslik uurimus. Veekogu kui uurimisobjekt. Eesti jõed. Jõgi ja selle osad. Vee voolamine jões. Veetaseme kõikumine jões. Eesti järved, nende paiknemine. Taimede ja loomade kohastumine eluks vees. Jõgi elukeskkonnana. Järvevee omadused. Toitainete sisaldus järvede vees. Elutingimused järves. Jõgede ja järvede elustik. Toiduahelate ja toiduvõrgustike moodustumine tootjatest, tarbijatest ning lagundajatest. Jõgede ja järvede tähtsus, kasutamine ning kaitse. Kalakasvatus.