Loodusõpetus:Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond
Loodusõpetus:Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond | |
---|---|
Nimetus | Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond |
Maht | 26 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Loodusõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | II kooliaste |
Klass | 4. klass |
Seotud teemad | Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond |
Sisukord
Õppeprotsess Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- jõgi
- jõesäng
- suue
- lähe
- peajõgi
- lisajõgi
- jõestik
- jõe langus
- voolukiirus
- kärestik
- juga
- suurvesi
- madalvesi
- järv
- umbjärv
- läbivoolujärv
- rannajärv
- tootjad
- tarbijad
- lagundajad
- toiduahel
- toiduvõrgustik
- hõljum
- rohevetikas
- vesikirp
- veeõitsemine
- kaldataim
- veetaimed
- lepiskala
- röövkala.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Kirjeldab loodusteadusliku meetodi rakendamist veekogu uurimisel
- Oskab korraldada loodusteaduslikku uurimust veekogu kohta ja esitada uurimistulemusi
- Nimetab ning näitab kaardil Eesti suuremaid jõgesid ja järvi
- Iseloomustab ja võrdleb kaardi ning piltide järgi etteantud jõgesid (paiknemine, lähe ja suue, lisajõed, languse ja voolukiiruse seostamine)
- Iseloomustab vett kui elukeskkonda
- Kirjeldab elutingimuste erinevusi jõgedes ja järvedes
- selgitab vee ringlemise tähtsust järves
- Kirjeldab jõe ja järve elukooslust
- Nimetab jõgede tüüpilisemaid liike
- Nimetab järvede tüüpilisemaid liike
- Toob näiteid taimede kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres
- Toob näiteid loomade kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres
- Koostab uuritud veekogu toiduahelaid/toiduvõrgustikke.
Õppematerjal
Selle teemaga (Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
oodusteaduslik uurimus kodukoha veekogu näitel: probleemi seadmine ja uurimisküsimuste esitamine, andmete kogumine, analüüs ning tulemuste üldistamine ja esitamine; 2) kahe Eesti jõe või järve võrdlemine kaardi ning teiste infoallikate järgi; 3) veeorganismide määramine lihtsamate määramistabelite põhjal; 4) vesikatku elutegevuse uurimine; 5) tutvumine eluslooduse häältega, kasutades audiovisuaalseid materjale.
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Loodusteaduslik uurimus. Veekogu kui uurimisobjekt. Eesti jõed. Jõgi ja selle osad. Vee voolamine jões. Veetaseme kõikumine jões. Eesti järved, nende paiknemine. Taimede ja loomade kohastumine eluks vees. Jõgi elukeskkonnana. Järvevee omadused. Toitainete sisaldus järvede vees. Elutingimused järves. Jõgede ja järvede elustik. Toiduahelate ja toiduvõrgustike moodustumine tootjatest, tarbijatest ning lagundajatest. Jõgede ja järvede tähtsus, kasutamine ning kaitse. Kalakasvatus.