Loodusõpetus:Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond

Allikas: oppekava.edu.ee


Loodusõpetus:Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond
Nimetus Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond
Maht 26
Ainevaldkond Loodusained
Õppeaine Loodusõpetus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste II kooliaste
Klass 4. klass
Seotud teemad Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond

Õppeprotsess Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. jõgi
  2. jõesäng
  3. suue
  4. lähe
  5. peajõgi
  6. lisajõgi
  7. jõestik
  8. jõe langus
  9. voolukiirus
  10. kärestik
  11. juga
  12. suurvesi
  13. madalvesi
  14. järv
  15. umbjärv
  16. läbivoolujärv
  17. rannajärv
  18. tootjad
  19. tarbijad
  20. lagundajad
  21. toiduahel
  22. toiduvõrgustik
  23. hõljum
  24. rohevetikas
  25. vesikirp
  26. veeõitsemine
  27. kaldataim
  28. veetaimed
  29. lepiskala
  30. röövkala.

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond

Õpiväljundid

  1. Kirjeldab loodusteadusliku meetodi rakendamist veekogu uurimisel
  2. Oskab korraldada loodusteaduslikku uurimust veekogu kohta ja esitada uurimistulemusi
  3. Nimetab ning näitab kaardil Eesti suuremaid jõgesid ja järvi
  4. Iseloomustab ja võrdleb kaardi ning piltide järgi etteantud jõgesid (paiknemine, lähe ja suue, lisajõed, languse ja voolukiiruse seostamine)
  5. Iseloomustab vett kui elukeskkonda
  6. Kirjeldab elutingimuste erinevusi jõgedes ja järvedes
  7. selgitab vee ringlemise tähtsust järves
  8. Kirjeldab jõe ja järve elukooslust
  9. Nimetab jõgede tüüpilisemaid liike
  10. Nimetab järvede tüüpilisemaid liike
  11. Toob näiteid taimede kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres
  12. Toob näiteid loomade kohastumise kohta eluks vees ja veekogude ääres
  13. Koostab uuritud veekogu toiduahelaid/toiduvõrgustikke.

Õppematerjal

Selle teemaga (Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

oodusteaduslik uurimus kodukoha veekogu näitel: probleemi seadmine ja uurimisküsimuste esitamine, andmete kogumine, analüüs ning tulemuste üldistamine ja esitamine; 2) kahe Eesti jõe või järve võrdlemine kaardi ning teiste infoallikate järgi; 3) veeorganismide määramine lihtsamate määramistabelite põhjal; 4) vesikatku elutegevuse uurimine; 5) tutvumine eluslooduse häältega, kasutades audiovisuaalseid materjale.

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Loodusteaduslik uurimus. Veekogu kui uurimisobjekt. Eesti jõed. Jõgi ja selle osad. Vee voolamine jões. Veetaseme kõikumine jões. Eesti järved, nende paiknemine. Taimede ja loomade kohastumine eluks vees. Jõgi elukeskkonnana. Järvevee omadused. Toitainete sisaldus järvede vees. Elutingimused järves. Jõgede ja järvede elustik. Toiduahelate ja toiduvõrgustike moodustumine tootjatest, tarbijatest ning lagundajatest. Jõgede ja järvede tähtsus, kasutamine ning kaitse. Kalakasvatus.


II kooliaste +
jõgi +, jõesäng +, suue +, lähe +, peajõgi +, lisajõgi +, jõestik +, jõe langus +, voolukiirus +, kärestik +, juga +, suurvesi +, madalvesi +, järv +, umbjärv +, läbivoolujärv +, rannajärv +, tootjad +, tarbijad +, lagundajad +, toiduahel +, toiduvõrgustik +, hõljum +, rohevetikas +, vesikirp +, veeõitsemine +, kaldataim +, veetaimed +, lepiskala +  ja röövkala. +
Jõgi ja järv. Vesi kui elukeskkond +