Erinevus lehekülje "Kehaline kasvatus: Orienteerumine" redaktsioonide vahel
(ei näidata sama kasutaja 3 vahepealset redaktsiooni) | |||
16. rida: | 16. rida: | ||
teab tervise ja kehakultuuri valdkonnaga seotud ameteid/elukutseid, selle töö eripära ning edasiõppimisvõimalusi. | teab tervise ja kehakultuuri valdkonnaga seotud ameteid/elukutseid, selle töö eripära ning edasiõppimisvõimalusi. | ||
|seotudOpivaljund=läbib orienteerumisraja oma võimete kohaselt; | |seotudOpivaljund=läbib orienteerumisraja oma võimete kohaselt; | ||
− | oskab määrata suunda kompassiga | + | oskab määrata suunda kompassiga; |
oskab lugeda kaarti ja maastikku; | oskab lugeda kaarti ja maastikku; | ||
valib sobiva liikumistempo ja -viisi; | valib sobiva liikumistempo ja -viisi; | ||
valib sobiva teevariandi maastikul; | valib sobiva teevariandi maastikul; | ||
− | kirjeldab mälu järgi läbitud orienteerumisrada | + | kirjeldab mälu järgi läbitud orienteerumisrada. |
+ | |pohimoiste=Asimuut, kompass, kontrollpunkt, suundorienteerumine, valikorienteerumine, pinnasetüüp, reljeefivorm. | ||
|oppesisu=Üldsuuna ja täpse suuna (asimuudi) määramine. Orienteerumisharjutused kaardi ja kompassiga. Kaardi peenlugemine: väikeste objektide lugemine ja meeldejätmine. Sobivaima teevariandi valik. Orienteerumine maastikul kaardi ja kompassiga. Orienteerumisraja iseseisev läbimine. Läbitud tee ja kontrollpunktide mälu järgi kirjeldamine. Suund- ja valikorienteerumine. Sobiva koormuse ja liikumistempo valimine pinnasetüübi, reljeefivormi ja takistuste järgi. | |oppesisu=Üldsuuna ja täpse suuna (asimuudi) määramine. Orienteerumisharjutused kaardi ja kompassiga. Kaardi peenlugemine: väikeste objektide lugemine ja meeldejätmine. Sobivaima teevariandi valik. Orienteerumine maastikul kaardi ja kompassiga. Orienteerumisraja iseseisev läbimine. Läbitud tee ja kontrollpunktide mälu järgi kirjeldamine. Suund- ja valikorienteerumine. Sobiva koormuse ja liikumistempo valimine pinnasetüübi, reljeefivormi ja takistuste järgi. | ||
}} | }} |
Viimane redaktsioon: 26. veebruar 2021, kell 13:12
Kehaline kasvatus: Orienteerumine | |
---|---|
Nimetus | Kehaline kasvatus |
Maht | |
Ainevaldkond | Kehaline kasvatus |
Õppeaine | Kehaline kasvatus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7.8.9. klass |
Seotud teemad | Orienteerumine (EstCORE:30255) |
Sisukord
Õppeprotsess Kehaline kasvatus
Eesmärgid
kirjeldab kehalise aktiivsuse mõju tervisele ja töövõimele ning selgitab regulaarse liikumisharrastuse vajalikkust, analüüsib enda igapäevast kehalist aktiivsust, sh liikumisharrastust ning annab sellele hinnangu; omandab põhikooli ainekavva kuuluvate spordialade/liikumisviiside tehnika, suudab õpitud spordialasid/liikumisviise iseseisvalt sooritada; järgib ohutus- ja hügieeninõudeid kehalise kasvatuse tundides, tunnivälistel spordiüritustel ning iseseisvalt liikudes, sportides ja liigeldes, oskab vältida ohuolukordi ning teab, mida teha liikudes/sportides juhtuda võivate õnnetuste korral; sooritab kontrollharjutusi ja kehaliste võimete testi harjutusi (sh lihtsamaid enesekontrolli teste) ning annab oma tulemustele hinnangu, teab, mis harjutused ja meetodid sobivad kehalise võimekuse parandamiseks, ning oskab neid iseseisvalt kasutada; järgib sportides/liikudes reegleid ja võistlusmäärusi, liigub/spordib keskkonda hoides, oma kaaslasi austades ja nendega koostööd tehes, selgitab ausa mängu põhimõtete realiseerimist spordis ja elus; harjutab aktiivselt kehalise kasvatuse tundides, tunneb huvi koolis ja/või väljaspool toimuvate spordi- ja tantsuürituste vastu, võtab neist osa võistleja, osaleja, pealtvaataja, kohtuniku või korraldajate abilisena; harrastab liikumist/sportimist iseseisvalt ja/või koos kaaslastega, soovib õppida (sh iseseisvalt) uusi kehalisi harjutusi ja liikumisviise ning omandada iseseisvaks liikumisharrastuseks vajalikke teadmisi, hindab oma võimeid ja huvisid ning mõistab, kuidas huvi, võimed ja oskused võimaldavad kujundada püsiva harrastuse ning võivad tulla kasuks tulevikus ameti valikul; teab tervise ja kehakultuuri valdkonnaga seotud ameteid/elukutseid, selle töö eripära ning edasiõppimisvõimalusi.
Põhimõisted
- Asimuut
- kompass
- kontrollpunkt
- suundorienteerumine
- valikorienteerumine
- pinnasetüüp
- reljeefivorm.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Läbib orienteerumisraja oma võimete kohaselt
- Oskab määrata suunda kompassiga
- Oskab lugeda kaarti ja maastikku
- Valib sobiva liikumistempo ja -viisi
- Valib sobiva teevariandi maastikul
- Kirjeldab mälu järgi läbitud orienteerumisrada.
Õppematerjal
Selle teemaga (Orienteerumine (EstCORE:30255)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Üldsuuna ja täpse suuna (asimuudi) määramine. Orienteerumisharjutused kaardi ja kompassiga. Kaardi peenlugemine: väikeste objektide lugemine ja meeldejätmine. Sobivaima teevariandi valik. Orienteerumine maastikul kaardi ja kompassiga. Orienteerumisraja iseseisev läbimine. Läbitud tee ja kontrollpunktide mälu järgi kirjeldamine. Suund- ja valikorienteerumine. Sobiva koormuse ja liikumistempo valimine pinnasetüübi, reljeefivormi ja takistuste järgi.