Erinevus lehekülje "Eesti keel: Teksti vastuvõtt (7. klass)" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Teksti vastuvõtt |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus |seotudOppeaine=Eesti keel |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |kla...') |
|||
(ei näidata 2 kasutaja 7 vahepealset redaktsiooni) | |||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus | |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus | ||
|seotudOppeaine=Eesti keel | |seotudOppeaine=Eesti keel | ||
− | |seotudHaridusaste=P& | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
− | |klass= | + | |klass=7. klass |
− | |seotudTeema=Teksti | + | |seotudTeema=Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008) |
|seotudOpivaljund=seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli; | |seotudOpivaljund=seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli; | ||
− | loeb ja kuulab sihipäraselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka | + | loeb sihipäraselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpitarbelisi ja elutarbelisi tekste; |
− | võrdleb tekste omavahel | + | kuulab sihipäraselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpitarbelisi ja elutarbelisi tekste; |
− | kasutab omandatud | + | võrdleb tekste omavahel; |
+ | selgitab arusaamatuks jäänut; | ||
+ | esitab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid; | ||
+ | avaldab teksti kohta arvamust; | ||
+ | vahendab teksti; | ||
+ | võtab teksti kokku; | ||
+ | kommenteerib teksti; | ||
+ | tõlgendab teksti; | ||
+ | seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega; | ||
+ | kasutab omandatud keelemõisteid ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel; kasutab omandatud keelemõisteid ja tekstimõisteid seoste loomisel | ||
|pohimoiste=meedia, uudis, arvamuslugu, intervjuu, reportaaž, kuulutus, mõjutamine, fakt, arvamus | |pohimoiste=meedia, uudis, arvamuslugu, intervjuu, reportaaž, kuulutus, mõjutamine, fakt, arvamus | ||
|oppematerjal=Veebileht | |oppematerjal=Veebileht |
Viimane redaktsioon: 29. aprill 2021, kell 14:29
Eesti keel: Teksti vastuvõtt (7. klass) | |
---|---|
Nimetus | Teksti vastuvõtt |
Maht | |
Ainevaldkond | Keel ja kirjandus |
Õppeaine | Eesti keel |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7. klass |
Seotud teemad | Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008) |
Sisukord
Õppeprotsess Teksti vastuvõtt
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- meedia
- uudis
- arvamuslugu
- intervjuu
- reportaaž
- kuulutus
- mõjutamine
- fakt
- arvamus
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli
- Loeb sihipäraselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpitarbelisi ja elutarbelisi tekste
- Kuulab sihipäraselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpitarbelisi ja elutarbelisi tekste
- Võrdleb tekste omavahel
- Selgitab arusaamatuks jäänut
- Esitab teksti kohta küsimusi ja vastuväiteid
- Avaldab teksti kohta arvamust
- Vahendab teksti
- Võtab teksti kokku
- Kommenteerib teksti
- Tõlgendab teksti
- Seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega
- Kasutab omandatud keelemõisteid ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel
- Kasutab omandatud keelemõisteid ja tekstimõisteid seoste loomisel
Õppematerjal
Selle teemaga (Teksti vastuvõtt (EstCORE:30008)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Veebileht Jane Tõnisson 2014. https://eestikeeljauusmeedia.wordpress.com/
Õppematerjal ja ülesanded Eesti keele digitaalne õppematerjal III kooliastmele: http://koolielu.ee/waramu/view/1-b6cd68b9-1776-4893-a498-f4b9f05b47f7 Kuldvillaku ülesanded kordamiseks: https://jeopardylabs.com/play/kolmanda-veerandi-kordav-kuldvillak Jane Markus, Erika Rummel, Ülle Salumäe 2016. Digipädevuse näited eesti keeles III kooliastmes. http://oppevara.hitsa.ee/opilood/oppekava-digipadevuse-naited/keel-ja-kirjandus/iii-kooliaste-eesti-keel-ja-kirjandus/
Tekst Uwe Gnadenteich, Jonatan Karjus 2015. Tartu vaim heitis Tallinna võimule kinda. (Grafitit käsitledes on võimalik seostada keelt, kunsti ja eetikat.) http://pluss.postimees.ee/3150093/tartu-vaim-heitis-tallinna-voimule-kinda Aune Past 2010. Meediateksti kirjutamine. http://www.rajaleidja.ee/public/Meediateksti_kirjutamine_aune_past.pdf
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Eri liiki tekstide lugemine ja võrdlemine. Sõnalise teksti seostamine pildilise teabega (foto, joonis, skeem jm). Pilttekstide ja teabegraafika lugemine ja tõlgendamine. Meediatekstide põhiliigid ja tunnused: uudislugu, arvamuslugu, intervjuu, reportaaž, kuulutus. Uudise ülesehitus ja pealkiri. Arvamusloo ülesehitus ja pealkiri. Peamised keelelised mõjutamisvõtted. Kriitiline lugemine. Fakti ja arvamuse eristamine. Meedia olemus ja eesmärgid tänapäeval. Põhilised meediakanalid. Televisioon ning raadio: avalik-õiguslikud ja erakanalid. Kvaliteetajakirjandus ja meelelahutuslik meedia.