Erinevus lehekülje "Kodundus: toit ja toitumine" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Kodundus |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=7., 8., 9. klass |seotudTeema=Toit ja toitu...') |
(Erinevus puudub)
|
Redaktsioon: 22. november 2020, kell 17:01
| Kodundus: toit ja toitumine | |
|---|---|
| Nimetus | Kodundus |
| Maht | |
| Ainevaldkond | Tehnoloogia |
| Õppeaine | |
| Haridusaste | Põhiharidus |
| Kooliaste | III kooliaste |
| Klass | 7.8.9. klass |
| Seotud teemad | Toit ja toitumine (EstCORE:30246) |
Sisukord
Õppeprotsess Kodundus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- tervislik toitumine
- makroaine
- valk
- toidurasv
- süsivesik
- mikroaine
- vitamiin
- mineraalained
- konserveerimine
- hoidis
- toitumishäire
- taimetoitlus
- dieet
- toiduainete töötlemine
- kuumtöödeldus toidud
- toitumistava
- eesti toit
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- 1) osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele
- 2) osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid
- arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab
- 3) omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained.
4) osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üleProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "3) omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained.</br>4) osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 5) otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest
- 6) põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi
- 7) mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis
- 8) täidab töölehe konservimisvõtete kohta
- 9) otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise
- 10) kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades
- hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist.
11) osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist.</br>11) osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 12) saab aru, mis toitumishäireid on olemas
- selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha
- 13) teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet
- 14) teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile,
15) osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustestProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "14) teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile,</br>15) osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 16) oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite
- 17) analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel,
18) osaleb arutelus eri maade toitumistavadestProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "17) analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel,</br>18) osaleb arutelus eri maade toitumistavadest" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 19) leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast
- kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades
- 20) teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu
- 21) teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim)
- 22) osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik)
- 23) esitleb plakatit klassile
- võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta.
Õppematerjal
Selle teemaga (Toit ja toitumine (EstCORE:30246)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]
