Erinevus lehekülje "Eesti keel: Tekstiloome (9. klass)" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Tekstiloome |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus |seotudOppeaine=Eesti keel |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=9. klas...') |
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus | |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus | ||
|seotudOppeaine=Eesti keel | |seotudOppeaine=Eesti keel | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=9. klass | |klass=9. klass | ||
− | |seotudTeema=Tekstiloome | + | |seotudTeema=Tekstiloome (EstCORE:30009) |
|seotudOpivaljund=oskab eesmärgipäraselt kirjutada, eri liiki tekste (referaat, kirjand, kommentaar, arvamusavaldus, elulugu, avaldus, seletuskiri) korrektselt vormistada ning suuliselt esitada; | |seotudOpivaljund=oskab eesmärgipäraselt kirjutada, eri liiki tekste (referaat, kirjand, kommentaar, arvamusavaldus, elulugu, avaldus, seletuskiri) korrektselt vormistada ning suuliselt esitada; | ||
seostab oma kirjutise ja esinemise sündmuse või toimingu eesmärgiga, vahendab kuuldud ja loetud tekste sobiva pikkuse ja täpsusega, viidates allikale; | seostab oma kirjutise ja esinemise sündmuse või toimingu eesmärgiga, vahendab kuuldud ja loetud tekste sobiva pikkuse ja täpsusega, viidates allikale; |
Redaktsioon: 16. november 2020, kell 02:46
Eesti keel: Tekstiloome (9. klass) | |
---|---|
Nimetus | Tekstiloome |
Maht | |
Ainevaldkond | Keel ja kirjandus |
Õppeaine | Eesti keel |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 9. klass |
Seotud teemad | Tekstiloome (EstCORE:30009) |
Sisukord
Õppeprotsess Tekstiloome
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- jutustav kirjand
- kirjeldav kirjand
- arutlev kirjand
- pealkiri
- lõik
- väide
- põhjendus
- järeldus
- elulookirjeldus
- seletuskiri
- avaldus
- taotlus
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- oskab eesmärgipäraselt kirjutada, eri liiki tekste (referaat, kirjand, kommentaar, arvamusavaldus, elulugu, avaldus, seletuskiri) korrektselt vormistada ning suuliselt esitada
- seostab oma kirjutise ja esinemise sündmuse või toimingu eesmärgiga, vahendab kuuldud ja loetud tekste sobiva pikkuse ja täpsusega, viidates allikale
Õppematerjal
Selle teemaga (Tekstiloome (EstCORE:30009)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: HITSA. Innovaatilised õpilood. http://oppevara.hitsa.ee/opilood/ , http://oppevara.hitsa.ee/eestikeel/ Krista Nõmmik, Ülle Salumäe 2011. Projektitöö võimalusi eesti keele õppes. Elle Hein 2011. Õppematerjal sissejuhatuse analüüsiks. http://www.slideboom.com/presentations/323258/Arutleva-kirjandi-sissejuhatus Katrin Kirs 2012. Arutlev kirjand. http://koolielu.ee/waramu/view/1-529255c6-3b33-455e-8e08-659bcf430ced Katrin Põhako 2013. Lihtsamad tarbetekstid. http://www.e-ope.khk.ee/ek/2013/funktsionaalne_lugemine/9_lihtsamad_tarbetekstid.html Krista Uibu. Kirjakeel ja kõnekeel. Internetikeele mõjud kirjakeeles.
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Arutlusteema leidmine ja sõnastamine isikliku kogemuse või alustekstide põhjal. Teksti pealkirjastamine. Tekstilõik ja selle ülesehitus: väide, põhjendus, järeldus. Lõikude järjestamise põhimõtted ja võimalused. Teksti sidusus. Jutustava, kirjeldava ja arutleva tekstiosa tervikuks sidumine. Suhtluseesmärkide kaudu sobivate keelendite valimine kõnelemisel ja kirjutamisel. Kirjaliku ja suulise keelekasutuse eripära. Tarbetekstide koostamine ja vormistamine: elulookirjeldus, seletuskiri, avaldus, taotlus. Teksti keeleline toimetamine: sõnastus- ja lausestusvigade parandamine. Keeleteadmiste rakendamine töös tekstidega. Keelekujundite kasutamine tekstiloomes: konteksti sobivad ja sobimatud kujundid.