Erinevus lehekülje "Bioloogia:Ökoloogia ja keskkonnakaitse" redaktsioonide vahel
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
||
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Loodusained | |seotudAinevaldkond=Loodusained | ||
|seotudOppeaine=Bioloogia | |seotudOppeaine=Bioloogia | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=8. klass | |klass=8. klass | ||
− | |seotudTeema=Ökoloogia ja keskkonnakaitse | + | |seotudTeema=Ökoloogia ja keskkonnakaitse (EIS:B:okokk) |
− | |seotudOpivaljund= | + | |seotudOpivaljund=selgitab populatsioonide, liikide, ökosüsteemide ja biosfääri struktuuri ning toob selle kohta näiteid; selgitab loodusliku tasakaalu kujunemist ökosüsteemides, hindab inimtegevuse positiivset ja negatiivset mõju populatsioonide ja ökosüsteemide muutumisele ning võimalusi lahendada keskkonnaprobleeme; analüüsib diagrammidel ja tabelites esitatud infot ökoloogiliste tegurite mõju kohta organismide arvukusele; hindab liigisisese ja liikidevahelise konkurentsi tähtsust loomade ning taimede näitel; lahendab biomassi püramiidi ülesandeid; lahendab bioloogilise mitmekesisuse kaitsega seotud dilemmaprobleeme; väärtustab bioloogilist mitmekesisust ning suhtub vastutustundlikult ja säästvalt erinevatesse ökosüsteemidesse ning elupaikadesse |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|pohimoiste=liik, populatsioon, levila, ökosüsteem, kooslus, eluta looduse tegurid, eluslooduse tegurid, aineringe, konkurents, looduslik tasakaal, keskkonnakaitse, looduskaitse, bioloogiline mitmekesisus, biosfäär | |pohimoiste=liik, populatsioon, levila, ökosüsteem, kooslus, eluta looduse tegurid, eluslooduse tegurid, aineringe, konkurents, looduslik tasakaal, keskkonnakaitse, looduskaitse, bioloogiline mitmekesisus, biosfäär | ||
|praktika=Praktiline uuring populatsioonide arvukuse sõltuvuse kohta ökoloogilistest teguritest. | |praktika=Praktiline uuring populatsioonide arvukuse sõltuvuse kohta ökoloogilistest teguritest. |
Redaktsioon: 16. november 2020, kell 00:43
Bioloogia:Ökoloogia ja keskkonnakaitse | |
---|---|
Nimetus | Ökoloogia ja keskkonnakaitse |
Maht | 13 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Bioloogia |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Ökoloogia ja keskkonnakaitse (EIS:B:okokk) |
Sisukord
Õppeprotsess Ökoloogia ja keskkonnakaitse
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- liik
- populatsioon
- levila
- ökosüsteem
- kooslus
- eluta looduse tegurid
- eluslooduse tegurid
- aineringe
- konkurents
- looduslik tasakaal
- keskkonnakaitse
- looduskaitse
- bioloogiline mitmekesisus
- biosfäär
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- selgitab populatsioonide, liikide, ökosüsteemide ja biosfääri struktuuri ning toob selle kohta näiteid
- Selgitab loodusliku tasakaalu kujunemist ökosüsteemides, hindab inimtegevuse positiivset ja negatiivset mõju populatsioonide ja ökosüsteemide muutumisele ning võimalusi lahendada keskkonnaprobleeme
- Analüüsib diagrammidel ja tabelites esitatud infot ökoloogiliste tegurite mõju kohta organismide arvukusele
- Hindab liigisisese ja liikidevahelise konkurentsi tähtsust loomade ning taimede näitel
- Lahendab biomassi püramiidi ülesandeid
- Lahendab bioloogilise mitmekesisuse kaitsega seotud dilemmaprobleeme
- väärtustab bioloogilist mitmekesisust ning suhtub vastutustundlikult ja säästvalt erinevatesse ökosüsteemidesse ning elupaikadesse
Õppematerjal
Selle teemaga (Ökoloogia ja keskkonnakaitse (EIS:B:okokk)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
Praktiline uuring populatsioonide arvukuse sõltuvuse kohta ökoloogilistest teguritest. 2. Arvutimudeliga seoste leidmine toiduahela lülide arvukuse ja biomassi juurdekasvu vahel. 3. Biomassi püramiidi ülesannete lahendamine. 4. Loodusliku tasakaalu muutumise seaduspärasuste uurimine arvutimudeliga.
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Organismide jaotamine liikidesse. Populatsioonide, ökosüsteemi ja biosfääri struktuur. Looduslik tasakaal. Eluta ja eluslooduse tegurid (ökoloogilised tegurid) ning nende mõju eri organismirühmadele. Biomassi juurdekasvu püramiidi moodustumine ning toiduahela lülide arvukuse leidmine. Inimmõju populatsioonidele ja ökosüsteemidele. Bioloogilise mitmekesisuse tähtsus. Liigi- ja elupaigakaitse Eestis. Inimtegevus keskkonnaprobleemide lahendamisel.