Loodusõpetus: Organismide rühmad ja kooselu

Allikas: oppekava.edu.ee


Loodusõpetus: Organismide rühmad ja kooselu
Nimetus Organismide rühmad ja kooselu
Maht 16
Ainevaldkond Loodusained
Õppeaine Loodusõpetus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste I kooliaste
Klass 3. klass
Seotud teemad Organismide rühmad ja kooselu (EIS:lo:organismid:ryhm)

Õppeprotsess Organismide rühmad ja kooselu

Eesmärgid

Teema loob aluse elurikkuse süsteemseks ja süstemaatiliseks tundmaõppimiseks. Saadakse ülevaade tähtsamatest organismirühmadest, nende tunnustest ja seostest elukoosluses. Teema aitab mõista elurikkuse tähtsust ning kaitse vajadusi.

Põhimõisted

  1. õistaim
  2. vili
  3. seeme
  4. okaspuu
  5. käbi
  6. sõnajalg
  7. sammal
  8. selgroogsed
  9. kalad
  10. kahepaiksed
  11. roomajad
  12. linnud
  13. imetajad
  14. soomused
  15. selgrootud
  16. ussid
  17. putukad
  18. ämblikud
  19. seeneniidistik
  20. kübarseen
  21. eosed
  22. hallitus
  23. pärm
  24. liik
  25. kooselu
  26. taimtoiduline
  27. loomtoiduline
  28. segatoiduline
  29. toiduahel.

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Organismide rühmad ja kooselu (EIS:lo:organismid:ryhm)

Õpiväljundid

  1. Kirjeldab taimede välisehitust, seostab seda elukeskkonnaga
  2. Kirjeldab loomade välisehitust, seostab seda elukeskkonnaga
  3. Kirjeldab seente välisehitust, seostab seda elukeskkonnaga
  4. Toob näiteid taimede tähtsuse kohta looduses
  5. Toob näiteid loomade tähtsuse kohta looduses
  6. Toob näiteid seente tähtsuse kohta looduses
  7. Eristab seeni, taimi ja loomi toitumise, kasvamise ning liikumisvõime järgi
  8. Teab, et ühte liiki kuuluvad organismid on sarnased
  9. Eristab selgroogseid (kala, kahepaikne, roomaja, lind ja imetaja) ning selgrootuid (putukad)
  10. Kirjeldab õpitud loomaliikide eluviise ja elupaiku
  11. Eristab õistaime, okaspuud, sõnajalg- ja sammaltaime
  12. Teab seente mitmekesisust
  13. Nimetab tuntumaid söödavaid ja mürgiseid kübarseeni
  14. Oskab vältida mürgiste seentega seotud ohtusid
  15. Arvestab taimede ja loomade vajadusi ning suhtub neisse vastutustundlikult
  16. Toob näiteid erinevate organismide seoste kohta looduses
  17. Koostab õpitud liikidest lihtsamaid toiduahelaid
  18. Tunneb põhjalikult ühte taime-, seene- või loomaliiki, uurimusliku ülevaate alusel

Õppematerjal

Selle teemaga (Organismide rühmad ja kooselu (EIS:lo:organismid:ryhm)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Loodusõpetuse proov (EIS:test:5824)LoodusainedLoodusõpetusI kooliaste
Test (EIS:test:500002481)LoodusainedLoodusõpetusI kooliaste
Пробная работа по природоведению 4а класс (EIS:test:500002429)LoodusainedLoodusõpetusI kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

Selle õppeteemaga kujundatakse väärtus-, sotsiaalset, enesemääratlus-, õpi-, suhtlus- ja matemaatikapädevust uurimusliku õppe, võrdlemise ning kriitilise mõtlemise kaudu. Teema on oluline läbivate teemade „Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng“ ning „Tervis ja ohutus“ käsitlemisel. Emakeelepädevust arendab kirjandusliku teksti loome; kunstipädevuse kujunemist toetavad uurimistulemuste vormistamine ja esitluse tegemine.

Õppesisu

Taimede mitmekesisus. Loomade mitmekesisus. Seente mitmekesisus. Liik, kooslus, toiduahel.


I kooliaste +
õistaim +, vili +, seeme +, okaspuu +, käbi +, sõnajalg +, sammal +, selgroogsed +, kalad +, kahepaiksed +, roomajad +, linnud +, imetajad +, soomused +, selgrootud +, ussid +, putukad +, ämblikud +, seeneniidistik +, kübarseen +, eosed +, hallitus +, pärm +, liik +, kooselu +, taimtoiduline +, loomtoiduline +, segatoiduline +  ja toiduahel. +
Organismide rühmad ja kooselu +