Loodusõpetus: Minu kodumaa Eesti
Loodusõpetus: Minu kodumaa Eesti | |
---|---|
Nimetus | Minu kodumaa Eesti |
Maht | 10 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Loodusõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | I kooliaste |
Klass | 3. klass |
Seotud teemad | Minu kodumaa Eesti (EIS:lo:kaart:kodu) |
Sisukord
Õppeprotsess Minu kodumaa Eesti
Eesmärgid
Teema annab ülevaate plaanist ja kaardist kui teatud maa-ala mudelitest, mille koostamisel kasutatakse leppemärke. Õpitakse lugema infot koduümbruse plaanilt ja Eesti kaardilt ning seda vahendama. Luuakse alus edasisteks geograafiaõpinguteks.
Põhimõisted
- plaan
- pealtvaade
- kaart
- kaardi legend
- leppemärk
- leppevärv
- põhi- ja vaheilmakaared
- kõrgustik
- madalik
- saar
- poolsaar
- laht
- järv
- jõgi
- asulad.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Saab aru lihtsast plaanist või kaardist
- Leiab kooliümbruse plaanilt tuttavaid objekte
- Mõistab, et kaardi järgi on võimalik tegelikkust tundma õppida
- Näitab Eesti kaardil kodukohta, kõrgustikke, saari, poolsaari, lahtesid, jõgesid, järvi ja linnu
- Määrab kompassi järgi põhja- ja lõunasuunda
- Kirjeldab Eesti kaardi järgi objektide asukohti, kasutades ilmakaari.
Õppematerjal
Selle teemaga (Minu kodumaa Eesti (EIS:lo:kaart:kodu)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
1) pildi ja plaani kõrvutamine; 2) plaani järgi liikumine kooli ümbruses, mõõtkavata plaani täiendamine; 3) ilmakaarte määramine kaardil, õues kompassiga või päikese järgi; 4) õppeekskursioon oma maakonnaga tutvumiseks.
Lõiming
Selle õppeteemaga kujundatakse väärtus-, sotsiaalset, enesemääratlus-, õpi-, suhtlus- kunsti-, võõrkeele- ja matemaatikapädevust. Lõiming on võimalik matemaatikaga (mõõtühikud, mõõtkava, arvutamine), kunsti- ja tööõpetusega (leppemärkide joonistamine, maketi koostamine, plaani joonistamine, plaanist arusaamine), kehalise kasvatusega (plaani järgi orienteerumine, liikumis- ja maastikumängud), emakeelega (plaani järgi kooliümbruse jt kohtade kirjeldamine, küsimuste esitamine) ning inglise keelega (teemad „Home“ ja „Town“). Kodumaa kaardi tundmine toetab isamaalise kasvatuse teemasid.
Teema on oluline läbivate teemade „Keskkond ja jätkusuutlik areng“, „Tervis ja ohutus“, „Elukestev õpe ja karjääri planeerimine“, „Teabekeskkond“, „Tehnoloogia ja innovatsioon“ ning „Kultuuriline identiteet“ käsitlemisel.
Õppesisu
{{{oppesisu}}}