Loodusõpetus: Elekter ja magnetism
Loodusõpetus: Elekter ja magnetism | |
---|---|
Nimetus | Elekter ja magnetism |
Maht | 5 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Loodusõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | I kooliaste |
Klass | 3. klass |
Seotud teemad | Elekter ja magnetism (EIS:lo:elekter) |
Sisukord
Õppeprotsess Elekter ja magnetism
Eesmärgid
Teema on kaalukas esmaste loodusteaduslike vaatluste ning uurimuste arendamiseks. Teemat omandatakse õpingute jooksul uuesti ning seetõttu peab õpetaja ärgitama õpilastes huvi ning soovi seda teemat õppida. Õpilasi suunatakse nähtusi analüüsima. Eakohasuse printsiibist lähtudes uuritakse vooluringi ja magnetismi nähtusi, eesmärk on tekitada õpilastes teema vastu huvi, et see innustaks neid vanema vanuseastme õpingutes uurima, arvutama ning analüüsima elektri ja magnetismiga seotud ülesannete ning praktiliste tööde lahendamist. Igapäevaelu peab olema turvaline, seepärast tuleb jälgida elektriseadmete käsitsemist.
Põhimõisted
- vooluallikas
- elektripirn
- juhe
- lüliti
- juht
- mittejuht
- ohutus
- magnetpoolus
- lõunapoolus
- põhjapoolus
- kompass
- ilmakaared.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Teeb katsega kindlaks elektrit juhtivad ja mittejuhtivad ained
- Rakendab katses saadud tulemusi elektrijuhtivuse kohta
- Kasutab elektririistu ohutult
- Koostab lihtsa vooluringi
- Kasutab elektrit säästlikult
- Tunneb magneti põhja- ja lõunapooluse tähistusi
- tunneb magneti omadusi: samanimelised poolused tõukuvad, erinimelised tõmbuvad
- Selgitab kompassi tööpõhimõtetet
- Määrab kompassiga põhja- ja lõunasuuna.
Õppematerjal
Selle teemaga (Elekter ja magnetism (EIS:lo:elekter)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
1) lihtsa vooluringi koostamine; 2) ainete elektrijuhtivuse kindlakstegemine; 3) püsimagnetitega tutvumine.
Lõiming
Selle õppeteemaga kujundatakse väärtus-, sotsiaalset, enesemääramis-, õpi-, suhtlus- ja matemaatikapädevust. Teema on oluline läbivate teemade „Keskkond ja jätkusuutlik areng“ „Tervis ja ohutus“ ning „Elukestev õpe ja karjääri planeerimine“ käsitlemisel. Lõiming matemaatikaga, eesti keele ja tööõpetusega: oskus lugeda ja aru saada tööjuhendist ning selle järgi katseid teha. Katsete sisu ning ülesehituse põhjal võib leida lõimingupunkte ka kodunduse, bioloogia ja geograafiaga. Õpetaja roll on siduda teadmised igapäevase eluga.
Õppesisu
Vooluring. Elektrijuhid ja mitteelektrijuhid. Elektri kasutamine ja säästmine. Ohutusnõuded. Magnetnähtused. Kompass.