Loodusõpetus: Aed ja põld elukeskkonnana
Allikas: oppekava.edu.ee
Loodusõpetus: Aed ja põld elukeskkonnana | |
---|---|
Nimetus | Aed ja põld elukeskkonnana |
Maht | 15 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Loodusõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | II kooliaste |
Klass | 6. klass |
Seotud teemad | Aed ja põld (EIS:lo:keskkonnad:aed) |
Sisukord
Õppeprotsess Aed ja põld elukeskkonnana
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- fotosüntees
- orgaaniline aine
- väetis
- viljavaheldus
- liblikõielised
- mügarbakterid
- sümbioos
- kultuurtaim
- umbrohi
- kahjurid
- taimehaigused
- keemiline tõrje
- biotõrje
- mahepõllumajandus
- köögi- ja puuvili
- sort
- maitsetaim
- ravimtaim
- iluaed
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Selgitab fotosünteesi tähtsust orgaanilise aine tekkes
- Kirjeldab mullaelustikku
- Toob näiteid seoste kohta erinevate mullaorganismide vahel
- Toob esile aia- ja põllukoosluse sarnasused
- Selgitab inimese rolli aia- ja põllukoosluse kujunemises
- Tunneb õpitud kultuurtaimi
- Rühmitab õpitud kultuurtaimi
- Koostab õpitud liikidest toiduahelaid ja toiduvõrgustikke
- Toob näiteid saagikust mõjutavate tegurite kohta
- Võrdleb keemilist ja biotõrjet
- Põhjendab, miks tasub eelistada mahepõllumajanduse tooteid
- Toob näiteid muldade kahjustumise põhjuste kohta
- Toob näiteid muldade kahjustumise tagajärgede kohta
- Toob näiteid põllumajandussaaduste osa kohta igapäevases toidus.
Õppematerjal
Selle teemaga (Aed ja põld (EIS:lo:keskkonnad:aed)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Mulla viljakus. Aed kui kooslus. Fotosüntees. Aiataimed. Viljapuu- ja juurviljaaed, iluaed. Põld kui kooslus. Keemilise tõrje mõju loodusele. Mahepõllundus. Inimtegevuse mõju mullale. Mulla reostumine ja hävimine. Mulla kaitse.
... more about "Loodusõpetus: Aed ja põld elukeskkonnana"
6. klass +
II kooliaste +
Selgitab fotosünteesi tähtsust orgaanilise aine tekkes +, Kirjeldab mullaelustikku +, Toob näiteid seoste kohta erinevate mullaorganismide vahel +, Toob esile aia- ja põllukoosluse sarnasused +, Selgitab inimese rolli aia- ja põllukoosluse kujunemises +, Tunneb õpitud kultuurtaimi +, Rühmitab õpitud kultuurtaimi +, Koostab õpitud liikidest toiduahelaid ja toiduvõrgustikke +, Toob näiteid saagikust mõjutavate tegurite kohta +, Võrdleb keemilist ja biotõrjet +, Põhjendab, miks tasub eelistada mahepõllumajanduse tooteid +, Toob näiteid muldade kahjustumise põhjuste kohta +, Toob näiteid muldade kahjustumise tagajärgede kohta + ja Toob näiteid põllumajandussaaduste osa kohta igapäevases toidus. +
Aed ja põld elukeskkonnana +