Loodusõpetus:Inimene
Loodusõpetus:Inimene | |
---|---|
Nimetus | Inimene |
Maht | 20 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Loodusõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | II kooliaste |
Klass | 4. klass |
Seotud teemad | Inimene (EIS:lo:ini:inimene) |
Sisukord
Õppeprotsess Inimene
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- elund
- kude
- elundkond
- nahk
- lihased
- luustik
- süda
- veresoon
- arter
- veen
- kopsud
- maks
- magu
- soolestik
- peensool
- jämesool
- pärak
- meeleelundid
- närvid
- peaaju
- seljaaju
- munandid
- munasarjad
- emakas
- viljastumine
- näärmed
- neerud.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Nimetab inimese elundkondade tähtsamaid elundeid
- Kirjeldab elundkondade ja elundite ülesandeid ja talitluse üldisi põhimõtteid ning vastastikuseid seoseid
- Teab, et inimene ja tema eellased kuuluvad loomariiki
- Seostab inimese ja teiste organismide elundeid nende funktsioonidega
- Võrdleb inimest selgroogsete loomadega
- Uurib lihtsa katse või mudeli järgi inimese elundi või elundkonna talitlust
- Toob näiteid taimede tähtsuse kohta inimese elus
- Toob näiteid loomade tähtsuse kohta inimese elus
- Toob näiteid seente tähtsuse kohta inimese elus
- Toob näiteid bakterite tähtsuse kohta tähtsuse kohta inimese elus.
Õppematerjal
Selle teemaga (Inimene (EIS:lo:ini:inimene)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
1) elundi mudeli valmistamine ja/või talitluse uurimine; 2) katsed ja laboritööd inimese elundite talitluse uurimiseks; 3) ülevaate koostamine inimese seosest ühe taime-, looma- ja seeneliigi või bakterirühmaga; 4) menüü analüüsimine, lähtudes tervisliku toitumise põhimõtetest.
Lõiming
Loodusõpetus. Lõiming I kooliastme teemaga „Inimene“: inimese ja keskkonna seosed; inimese tervist mõjutavad tegurid ning tervisliku eluviisi tähendus ja tähtsus. Bioloogia. Inimese elundkondade teemad (luud ja lihased, vereringe, seedimine, hingamine, paljunemine ja areng jne) 9. klassis. Kodundus. Tervislik toitumine. Kehaline kasvatus. Kehaline aktiivsus ja tervis; võimlemisharjutuste mõju erinevatele lihastele. Terviseõpetus. Erinevate elundite tervishoid (silmad, kõrvad, süda jne).
Õppesisu
Inimese ehitus: elundid ja elundkonnad. Elundkondade ülesanded. Organismi terviklikkus. Tervislikud eluviisid. Inimese põlvnemine. Inimese võrdlus selgroogsete loomadega. Taimed, loomad, seened ja mikroorganismid inimese kasutuses.