Matemaatika ainevaldkond

Allikas: oppekava.edu.ee

Matemaatikapädevus

Põhikool

Põhikooli matemaatikaõpetuse eesmärk on kujundada matemaatikapädevus, mis tähendab matemaatika mõistete, seoste ja protseduuride tundmist, nende seesmise loogika mõistmist ning rakendamise oskust nii igapäevaeluliste kui ka ainealaste probleemide lahendamisel, hõlmates ka matemaatika sotsiaalse, kultuurilise ja isikliku rolli mõistmist. Sellest tulenevalt on põhikooli matemaatika õppimise eesmärgiks saavutada

  1. suutlikkus kasutada matemaatikale omast keelt, sümboleid, meetodeid ja vahendeid erinevates olukordades nii matemaatikas kui ka teistes õppeainetes ja eluvaldkondades;
  2. oskus näha ja sõnastada matemaatiliselt lahenduvaid probleeme;
  3. oskus leida sobivaid probleemide lahendusstrateegiaid, neid analüüsida, rakendada ja kontrollida tulemuse tõesust;
  4. oskus loogiliselt arutleda, põhjendada ja tõestada ning selleks erinevaid esitusviise kasutada ja neist aru saada;
  5. suutlikkus mõista matemaatika sotsiaalset, kultuurilist ja personaalset tähendust.

Gümnaasium

Gümnaasiumi matemaatikaõpetuse eesmärk on kujundada matemaatikapädevus, mis annab vahendid ja mõõdikud meid ümbritseva maailma uurimiseks ja kirjeldamiseks. Matemaatikapädevus hõlmab nii matemaatika sisemise loogika kui ka sotsiaalse, kultuurilise ja isikliku rolli mõistmist ja väärtustamist. Kõik see omakorda on seotud igapäevaeluliste ja teaduslike probleemide lahendamisega. Seega eeldab matemaatikapädevus kõige üldisemas plaanis probleemilahendamise põhioskuste saavutamist. Nii taotletakse matemaatika õpetamisel seda, et gümnaasiumi lõpuks õpilane:

  1. arutleb ja argumenteerib loogiliselt;
  2. leiab probleemile matemaatilise lahendustee ja matemaatika vahendid selle lahendamiseks;
  3. modelleerib probleemi matemaatiliselt st tõlgib probleemi matemaatika keelde;
  4. kasutab probleemide lahendamisel ja saadud tulemuste esitlemisel erinevaid matemaatilisi esitusviise ja abivahendeid;
  5. kasutab oskuslikult matemaatika sümboolikat ja keelt;
  6. suhtleb matemaatilistel teemadel, selgitab esitatud lahendusi; tõlgendab saadud tulemusi andes neile ka omapoolse hinnangu.

Ainevaldkonna ained

Matemaatika