Muusika:laulmine
Muusika:laulmine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 789 klass |
Seotud teemad | Laulmine (EstCORE:30218) |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; laulab ühe- või mitmehäälselt rühmas olenevalt hääle omapärast; laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; mõistab ja väärtustab laulupeo sotsiaal-poliitilist olemust ning muusikahariduslikku tähendust; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
Põhimõisted
- Ühislaul
- hingamine
- diktsioon
- intonatsioon
- häälehoid
- paralleelsed helistikud
- helistik C-duur
- helistik a-moll
- helistik G-duur
- helistik e-moll
- helistik F-duur
- helistik d-moll
- kaheksandiktaktimõõt
- vahelduv taktimõõt
- eeltakt
- rütmifiguurid
- pausid
- dünaamika märgid
- tempo märgid
- lihtvorm
- liitvorm
- rondovorm
- absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
- diees
- bemoll
- bekarr
- viiulivõti
- bassivõti
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Laulab hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga
- Laulab väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili
- Mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes
- Kasutab relatiivseid astmeid laulu õppimisel
- Kasutab muusikalisi teadmisi nii üksi kui ka rühmas lauldes
- Osaleb laulurepertuaari valimisel ja põhjendab oma seisukohti
- laulab ea- ja teemakohaseid ühe-, kahe- ning paiguti kolmehäälseid laule:
laulab kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste lauleProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "laulab ea- ja teemakohaseid ühe-, kahe- ning paiguti kolmehäälseid laule:</br>laulab kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- laulab peast kooliastme ühislaule „Eesti hümn” (F. Pacius), „Mu isamaa on minu arm” (G. Ernesaks), „Jää vabaks, Eesti meri” (V. Oksvort), „Eestlane olen ja eestlaseks jään” (A. Mattiisen), „Laul Põhjamaast” (Ü. Vinter), „Saaremaa valss” (R. Valgre), „Kalevite kants” (P. Veebel), „Oma laulu ei leia ma üles” (V. Ojakäär).Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "laulab peast kooliastme ühislaule „Eesti hümn” (F. Pacius), „Mu isamaa on minu arm” (G. Ernesaks), „Jää vabaks, Eesti meri” (V. Oksvort), „Eestlane olen ja eestlaseks jään” (A. Mattiisen), „Laul Põhjamaast” (Ü. Vinter), „Saaremaa valss” (R. Valgre), „Kalevite kants” (P. Veebel), „Oma laulu ei leia ma üles” (V. Ojakäär)." contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Õppematerjal
Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Laulikud, ühislaulud, õpilaste poolt pakutud laulurepertuaar;
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
Laulmine üksi, rühmas, ühislaulmine, koorilaul
Lõiming
Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; Loodusõpetus: laulud loodusest - tekstide mõtestamine; Füüsika: helide maailm; Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine Geograafia: laulud ja maailma riigid, asukoht, kultuur; Ajalugu: laulud ja erinevad ajastud, laulev revolutsioon
Õppesisu
Tähelepanu keskmes lauluvõime arendamine kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Klassitunnis lauldakse nii ühe- kui kahehäälselt, kooris kahe- või kolmehäälselt.