Muusika:laulmine

Allikas: oppekava.edu.ee


Muusika:laulmine
Nimetus Muusika
Maht
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste
Kooliaste III kooliaste
Klass 789 klass
Seotud teemad Laulmine (EstCORE:30218)

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; laulab ühe- või mitmehäälselt rühmas olenevalt hääle omapärast; laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; mõistab ja väärtustab laulupeo sotsiaal-poliitilist olemust ning muusikahariduslikku tähendust; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.

Põhimõisted

  1. Ühislaul
  2. hingamine
  3. diktsioon
  4. intonatsioon
  5. häälehoid
  6. paralleelsed helistikud
  7. helistik C-duur
  8. helistik a-moll
  9. helistik G-duur
  10. helistik e-moll
  11. helistik F-duur
  12. helistik d-moll
  13. kaheksandiktaktimõõt
  14. vahelduv taktimõõt
  15. eeltakt
  16. rütmifiguurid
  17. pausid
  18. dünaamika märgid
  19. tempo märgid
  20. lihtvorm
  21. liitvorm
  22. rondovorm
  23. absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
  24. diees
  25. bemoll
  26. bekarr
  27. viiulivõti
  28. bassivõti

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Laulmine (EstCORE:30218)

Õpiväljundid

  1. Laulab hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga
  2. Laulab väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili
  3. Mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes
  4. Kasutab relatiivseid astmeid laulu õppimisel
  5. Kasutab muusikalisi teadmisi nii üksi kui ka rühmas lauldes
  6. Osaleb laulurepertuaari valimisel ja põhjendab oma seisukohti
  7. laulab ea- ja teemakohaseid ühe-, kahe- ning paiguti kolmehäälseid laule
  8. laulab kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule
  9. Laulab peast kooliastme ühislaule

Õppematerjal

Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Laulikud, ühislaulud, õpilaste poolt pakutud laulurepertuaar;

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

Laulmine üksi, rühmas, ühislaulmine, koorilaul

Lõiming

Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; Loodusõpetus: laulud loodusest - tekstide mõtestamine; Füüsika: helide maailm; Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine Geograafia: laulud ja maailma riigid, asukoht, kultuur; Ajalugu: laulud ja erinevad ajastud, laulev revolutsioon

Õppesisu

Tähelepanu keskmes lauluvõime arendamine kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Klassitunnis lauldakse nii ühe- kui kahehäälselt, kooris kahe- või kolmehäälselt.