Muusika:laulmine
Muusika:laulmine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 789 klass |
Seotud teemad | Laulmine (EstCORE:30218) |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; laulab ühe- või mitmehäälselt rühmas olenevalt hääle omapärast; laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; mõistab ja väärtustab laulupeo sotsiaal-poliitilist olemust ning muusikahariduslikku tähendust; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
Põhimõisted
- Ühislaul
- hingamine
- diktsioon
- intonatsioon
- häälehoid
- ühislaul
- laulupidu
- regilaul
- paralleelsed helistikud
- helistik C-duur
- helistik a-moll
- G-duur
- helistik e-moll
- helistik F-duur
- helistik d-moll
- taktimõõt 2/4
- taktimõõt ¾
- taktimõõt 4/4
- taktimõõt 6/8
- vahelduv taktimõõt
- eeltakt
- relatiivsed astmed
- rütmifiguurid
- pausid
- dünaamika märgid
- tempo märgid
- muusikaline vorm AB
- muusikaline vorm ABA
- rondovorm
- absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
- diees
- bemoll
- bekarr viiulivõti
- bassivõti
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiuga
- laulab selge diktsiooniga
- laulab puhta intonatsiooniga
- laulab väljendusrikkalt
- arvestab esitatava laulu stiili
- järgib häälehoidu häälemurdeperioodil
- kasutab laulu õppimisel relatiivseid helikõrgusi (astmeteid)
- rakendab laulmisel muusikalist kirjaoskust/teadmisi
- põhjendab oma seisukohti laulurepertuaari valimisel
- laulab peast kooliastme ühislaulaule: „Eesti hümn” (F. Pacius), „Mu isamaa on minu arm” (G. Ernesaks), „Jää vabaks, Eesti meri” (V. Oksvort), „Eestlane olen ja eestlaseks jään” (A. Mattiisen), „Laul Põhjamaast” (Ü. Vinter), „Saaremaa valss” (R. Valgre), „Kalevite kants” (P. Veebel), „Oma laulu ei leia ma üles” (V. Ojakäär)Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "laulab peast kooliastme ühislaulaule: „Eesti hümn” (F. Pacius), „Mu isamaa on minu arm” (G. Ernesaks), „Jää vabaks, Eesti meri” (V. Oksvort), „Eestlane olen ja eestlaseks jään” (A. Mattiisen), „Laul Põhjamaast” (Ü. Vinter), „Saaremaa valss” (R. Valgre), „Kalevite kants” (P. Veebel), „Oma laulu ei leia ma üles” (V. Ojakäär)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Õppematerjal
Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
Laulmine üksi, rühmas, koos;
Lõiming
Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; Loodusõpetus: laulud loodusest- tekstide mõtestamine; Füüsika: helide maailm; Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine Geograafia: laulud ja maailma riigid, asukoht, kultuur; Ajalugu: laulud ja erinevad ajastud, laulev revolutsioon
Õppesisu
{{{oppesisu}}}