Kunst: uurimine ja ideede arendamine
Kunst: uurimine ja ideede arendamine | |
---|---|
Nimetus | Kunst: Uurimine ja ideede arendamine |
Maht | |
Ainevaldkond | |
Õppeaine | Kunst |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7.8.9. klass |
Seotud teemad |
Sisukord
Õppeprotsess Kunst: Uurimine ja ideede arendamine
Eesmärgid
oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi; tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi; eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades
Põhimõisted
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Analüüsib eri ajastute kunstiteoseid näitusel
- analüüsib eri ajastute kunstiteoseid klassiruumis
- Mõistab nüüdiskunsti nähtuste laia teemade ringi
- Mõistab nüüdiskunsti väljendusvahendite mitmekesisust
- rakendab kunsti loomisel infokommunikatsiooni vahendeid
- rakendab visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid
- rakendab uurimisel infokommunikatsiooni vahendeid
- Visandab loovülesandeid lahendades
- kavandab loovülesaneid lahedades
maketeerib, loovülesandeid lahendadesProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "kavandab loovülesaneid lahedades</br>maketeerib, loovülesandeid lahendades" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- Arendab erinevaid lahendusvariante
- Arendab isikupäraseid teostusvõimalusi
- leiab teadlikult traditsioonilisi ja/või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi
- kasutab sihipäraselt tasapinnalise loomingu väljndusvahendite põhimõtteid
- kasutab sihipäraselt tasapinnalise loomingu kompositsiooni põhimõtteid
- kasutab sihipäraselt ruumilise loomingu väljendusvahendeid
- kasutab sihipäraselt ruumilise loomingu kompositsiooni põhimõtteid
- kasutab sihipäraselt ajalise loomingu väljendusvahendeid
- kasutab sihipäraselt ajalise loomingu kompositsiooni põhimõtteid
- analüüsib ruumilist keskkonda eesmärgipärasuse seisukohast
- analüüsib ruumilist keskkonda uuenduslikkuse seisukohast
- analüüsib ruumilist keskkonda ökoloogilisuse seisukohast
- analüüsib ruumilist keskkonda esteetilisuse seisukohast
- mõistab disaini kui protsessi
- leiab probleemile uue ning parema lahenduse
Õppematerjal
Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Kolmandas kooliastmes peaks õpetaja pöörama suurt tähelepanu õpilaste huvi ja motivatsiooni hoidmisele, kuna kujutamisoskuste arengus on kriitiline periood, mil oma mina hoidmiseks paljud õpilased otsustavad, et nad pole andekad, ei oska joonistada, ja loobuvad. Seega on senisest olulisem aidata anda õpisisule isiklik tähtsus ja tähenduslikkus, näidata, kuidas õpilane saab seda teadmist/oskust kasutada, ning pakkuda mitmekesiseid võimalusi nii uurimis- kui ka loovtööde tegemiseks, et tagada õnnestumise võimalikkus. Kunstis ja kunsti kaudu võib suhestuda eakohaste aktuaalsete teemadega – kehalisus, jätkusuutlik areng, suhted. Õpilastega koos ja täpselt sõnastatud hindamiskriteeriumid aitavad õpilastel eristada olulist ning hoida fookust, arendada enesehindamis- ja refleksioonioskust. Uurimis- ja plaanimistegevused on soovitatav koondada kunstivihikusse ehk protsessi portfooliosse. Nagu ka eelmiste kooliastmete puhul, peaks uurimist sisaldavais ülesandeis olema nii visuaalset kui ka verbaalset teavet, võimaldades õpilastel arendada nii suulist kui ka kirjalikku eneseväljendusoskust ning sõnavara. Iga kord, kui õpilased alustavad loovtööd, võiks neid julgustada kavandama ja oma esialgseid mõtteid visandama. Õpetaja roll on võimaldada õpilastel luua ühele ülesandele mitu lahendust, julgustada valima neist põnevaimat ning planeerida edasist loometööd. Planeerides saavad õpilased oma töö üle ise otsustada, valides käsitlusviisi, materjalid ja tehnika, ning luua oma tööle isikliku tähenduse, mis aitab hoida motivatsiooni.
[[Category:{{{seotudAinevaldkond}}}]]