Kunst: uurimine ja ideede arendamine
Kunst: uurimine ja ideede arendamine | |
---|---|
Nimetus | Kunst: uurimine ja ideede arendamine |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstiained |
Õppeaine | Kunst |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Uurimine ja oma ideede arendamine (EIS:knst:uurim) |
Sisukord
Õppeprotsess Kunst: uurimine ja ideede arendamine
Eesmärgid
oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi; tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi; eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades
Põhimõisted
- animatsioon
- abstraktne
- arhitektuur
- digitaalgraafika
- digitaalne kunst
- virtuaalkunst
- autoportree
- disain
- dominant
- ekspositsioon
- graafika
- horisont
- installatsioon
- initsiaal
- skulptuur
- graafika
- kompositsioon
- kollaaž
- logo
- piktogramm
- maastikumaal
- makett
- motiiv
- nüüdiskunst
- op-kunst
- ornament
- perspektiiv
- restaureerimine
- sügavtrükk
- sümbol
- süžee
- täisfiguur
- poolfiguur
- vaatepunkt
- valgus-vari
- vastandvärvid
- vitraaž
- koloriit
- ökoloogiline
- kirjagraafika
- kunstialaloolane
- disainer
- arhitekt
- eesti rahvakunst
- meedia
- reklaam
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Visandab loovülesandeid lahendades
- Kavandab loovülesandeid lahendades
- Maketeerib loovülesandeid lahendades
- Arendab erinevaid lahendusvariante
- Arendab isikupäraseid teostusvõimalusi
- rakendab loomisel infokommunikatsiooni vahendeid
- rakendab kunsti tarbimisel ja ning infokommunikatsiooni vahendeid
- rakendab visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid
- rakendab kunsti uurimisel infokommunikatsiooni vahendeid
- analüüsib ruumilist keskkonda eesmärgipärasuse seisukohast
- analüüsib ruumilist keskkonda uuenduslikkuse seisukohast
- analüüsib ruumilist keskkonda ökoloogilisuse seisukohast
- analüüsib ruumilist keskkonda esteetilisuse seisukohast
- analüüsib disainiobjekte eesmärgipärasuse seisukohast
- Analüüsib disainiobjekte uuenduslikkuse seisukohast
- Analüüsib disainiobjekte ökoloogilisuse seisukohast
- Analüüsib disainiobjekte esteetilisuse seisukohast
- Mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus lahendus
Õppematerjal
Selle teemaga (Uurimine ja oma ideede arendamine (EIS:knst:uurim)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted.