Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Kunst: Mõtestamine ja refleksioon | |
---|---|
Nimetus | Kunst: Mõtestamine ja refleksioon |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstiained |
Õppeaine | |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7.8.9. klass |
Seotud teemad |
Sisukord
Õppeprotsess Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- esitleb enda loovtööde tulemusi
- põhjendab enda loovtööde tulemusi
- põhjendab enda loovtööde valikuid
- Tõlgendab kaaslaste loovtöid
- Arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide üle
- Arutleb visuaalkultuuri sümbolite üle
- arutleb kultuuriliste märkide üle
- Hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse seisukohast
- Hindab virtuaalset keskkonda turvalisuse seisukohast
Õppematerjal
Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Nii kunstiteose mõtestamiseks kui ka oma kogemuse refleksiooniks valminud teose põhjal sobib Feldmani kunstikriitika neljaastmelise mudel: 1) Kirjelda! – võimalikult tihe kirjeldus sellest, mida näed; 2) Analüüsi! – eelkõige pööra tähelepanu vormi- ja värviküsimustele: mida on rohkem ja mida vähem, mis ees- ja mis tagapool, kuidas pilk liigub, kas kogumulje on staatiline või dünaamiline jne; 3) Tõlgenda! – mida sa eelnevatest tähelepanekutest järeldad? Milliseid võimalikke tähendusi märkad? Mis seoseid ideoloogia, väärtuste, viljeldava poliitikaga tajud? Mis seoseid täheldad eluga? 4) Hinda! – kuidas on konkreetne teos õnnestunud? Kas ta täidab sinu hinnangul oma eesmärki ja mis see võiks olla? Kas see on huvitav? Enda valminud teoseid reflekteerides tuleb lähtuda hindamiskriteeriumides esile toodud aspektidest ning kirjeldada, analüüsida, tõlgendada ja hinnata nende põhjal.
[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]