Kunst: Mõtestamine ja refleksioon

Allikas: oppekava.edu.ee


Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Nimetus Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Maht
Ainevaldkond Kunstiained
Õppeaine Kunst
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad

Õppeprotsess Kunst: Mõtestamine ja refleksioon

Eesmärgid

rakendab omandatud oskusi teistes õppeainetes ja igapäevaelus; mõistab kunsti kui kultuuridevahelist suhtluskeelt, teadvustab kultuurilist mitmekesisust ja nüüdiskunsti rolli ühiskonnas; väljendab oma arvamusi ja teadmisi nii suuliselt kui ka kirjalikult, kasutades kunsti oskussõnavara; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades; mõtestab esemelise ja ruumilise keskkonna ning disaininäidete esteetilisi, eetilisi, funktsionaalseid ja ökoloogilisi aspekte; omab ülevaadet kunsti, disaini ning arhitektuuriga seotud elukutsetest ja ametitest

Põhimõisted

  1. animatsioon
  2. abstraktne
  3. arhitektuur
  4. digitaalgraafika
  5. digitaalne kunst
  6. virtuaalkunst
  7. autoportree
  8. disain
  9. dominant
  10. ekspositsioon
  11. graafika
  12. horisont
  13. installatsioon
  14. initsiaal
  15. skulptuur
  16. graafika
  17. kompositsioon
  18. kollaaž
  19. logo
  20. piktogramm
  21. maastikumaal
  22. makett
  23. motiiv
  24. nüüdiskunst
  25. op-kunst
  26. ornament
  27. perspektiiv
  28. restaureerimine
  29. sügavtrükk
  30. sümbol
  31. süžee
  32. täisfiguur
  33. poolfiguur
  34. vaatepunkt
  35. valgus-vari
  36. vastandvärvid
  37. vitraaž
  38. koloriit
  39. ökoloogiline
  40. kirjagraafika
  41. kunstialaloolane
  42. disainer
  43. arhitekt
  44. eesti rahvakunst
  45. meedia
  46. reklaam

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:


Õpiväljundid

  1. Esitleb enda loovtööde tulemusi ja põhjendab valikuid
  2. Tõlgendab kaaslaste loovtöid
  3. Leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas väljendada oma mõtteid ja teadmisi
  4. kasutab sihipäraselt tasapinnalise loomingu väljendusvahendeid
  5. kasutab sihipäraselt ruumilise loomingu väljendusvahendeid
  6. kasutab sihipäraselt ajalise loomingu väljendusvahendeid
  7. kasutab sihipäraselt kompositsiooni põhimõtteid
  8. Arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide üle
  9. Arutleb visuaalkultuuri sümbolite üle
  10. Arutleb visuaalkultuuri kultuuriliste märkide üle
  11. Hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse seisukohast
  12. Hindab virtuaalset keskkonda turvalisuse seisukohast

Õppematerjal

Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile.


7. +, 8. +  ja 9. klass +
III kooliaste +
animatsioon +, abstraktne +, arhitektuur +, digitaalgraafika +, digitaalne kunst +, virtuaalkunst +, autoportree +, disain +, dominant +, ekspositsioon +, graafika +, horisont +, installatsioon +, initsiaal +, skulptuur +, kompositsioon +, kollaaž +, logo +, piktogramm +, maastikumaal +, makett +, motiiv +, nüüdiskunst +, op-kunst +, ornament +, perspektiiv +, restaureerimine +, sügavtrükk +, sümbol +, süžee +, täisfiguur +, poolfiguur +, vaatepunkt +, valgus-vari +, vastandvärvid +, vitraaž +, koloriit +, ökoloogiline +, kirjagraafika +, kunstialaloolane +, disainer +, arhitekt +, eesti rahvakunst +, meedia +  ja reklaam +
Kunst: Mõtestamine ja refleksioon +