Tehnoloogia: Kodundus
Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 18. november 2020, kell 15:28 kasutajalt IngeRaudsepp (arutelu | kaastöö)
Tehnoloogia: Kodundus | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia: Kodundus |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Kodundus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Toit ja toitumine (EstCORE:30246) |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- makrotoitained
- mikrotoitained
- toiteväärtus
- toidupüramiid
- valgud
- toidurasv
- süsivesik
- vitamiin
- mineraalaine
- pH-tase
- pakendiinfo
- mõõtühikud
- menüü
- allergia
- toidutalumatus
- taimetoitlus
- dieet
- toitumishäire
- kuumtöötlemine
- külmtöötlemine
- kalkuleerimine
- eelarve
- brutopalk
- netopalk
- reklaam
- säästlik majandamine
- retsept
- kergitamine
- lauakombed
- sisekujundus
- kodumasinad
- puhastusvahendid
- konserveerimine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele
- osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid
- arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab
- omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained
- osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle
- otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest
- põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi
- mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis
- täidab töölehe konservimisvõtete kohta
- otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise
- kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades
- hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist
- osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid
- mõistab, mis toitumishäireid on olemas
- selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha
- teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet
- teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile
- osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest
- oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite
- analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel
- osaleb arutelus eri maade toitumistavadest
- leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast
- kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades
- teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu
- teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim)
- osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik)
- esitleb plakatit klassile
- võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta.
Õppematerjal
Selle teemaga (Toit ja toitumine (EstCORE:30246)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele +, Osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid +, Arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab +, Omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained +, Osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle +, Otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest +, Põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi +, Mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis +, Täidab töölehe konservimisvõtete kohta +, Otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise +, Kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades +, Hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist +, Osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid +, Mõistab, mis toitumishäireid on olemas +, Selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha +, Teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet +, Teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile +, Osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest +, Oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite +, Analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel +, Osaleb arutelus eri maade toitumistavadest +, Leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast +, Kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades +, Teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu +, Teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim) +, Osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik) +, Esitleb plakatit klassile + ja Võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta. +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid + ja konserveerimine +
Tehnoloogia: Kodundus +