Tehnoloogia: Kodundus

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 18. november 2020, kell 15:28 kasutajalt IngeRaudsepp (arutelu | kaastöö)


Tehnoloogia: Kodundus
Nimetus Tehnoloogia: Kodundus
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Kodundus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Toit ja toitumine (EstCORE:30246)

Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. makrotoitained
  2. mikrotoitained
  3. toiteväärtus
  4. toidupüramiid
  5. valgud
  6. toidurasv
  7. süsivesik
  8. vitamiin
  9. mineraalaine
  10. pH-tase
  11. pakendiinfo
  12. mõõtühikud
  13. menüü
  14. allergia
  15. toidutalumatus
  16. taimetoitlus
  17. dieet
  18. toitumishäire
  19. kuumtöötlemine
  20. külmtöötlemine
  21. kalkuleerimine
  22. eelarve
  23. brutopalk
  24. netopalk
  25. reklaam
  26. säästlik majandamine
  27. retsept
  28. kergitamine
  29. lauakombed
  30. sisekujundus
  31. kodumasinad
  32. puhastusvahendid
  33. konserveerimine

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Toit ja toitumine (EstCORE:30246)

Õpiväljundid

  1. osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele
  2. osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid
  3. arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab
  4. omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained
  5. osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle
  6. otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest
  7. põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi
  8. mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis
  9. täidab töölehe konservimisvõtete kohta
  10. otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise
  11. kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades
  12. hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist
  13. osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid
  14. mõistab, mis toitumishäireid on olemas
  15. selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha
  16. teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet
  17. teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile
  18. osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest
  19. oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite
  20. analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel
  21. osaleb arutelus eri maade toitumistavadest
  22. leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast
  23. kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades
  24. teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu
  25. teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim)
  26. osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik)
  27. esitleb plakatit klassile
  28. võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta.

Õppematerjal

Selle teemaga (Toit ja toitumine (EstCORE:30246)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Köögis kasutatavad nõud, söögiriistad ja töövahendid (E-koolikott:materjal:21195)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Loodusõpetus 98-119, keelekümblus (E-koolikott:materjal:12279)Tehnoloogia
Loodusained
Loodusõpetus
Kodundus
III kooliaste
Toiduainete kuumtöötlusviisid (E-koolikott:materjal:21427)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Toit, mikro-, makroelemendid, vitamiinid (E-koolikott:materjal:21203)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Toitumine ja liikumine (E-koolikott:materjal:6645)Tehnoloogia
Sotsiaalained
Kehaline kasvatus
Inimeseõpetus
Kodundus
II kooliaste
III kooliaste
Võileivad (E-koolikott:materjal:21428)TehnoloogiaKodundusII kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele +, Osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid +, Arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab +, Omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained +, Osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle +, Otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest +, Põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi +, Mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis +, Täidab töölehe konservimisvõtete kohta +, Otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise +, Kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades +, Hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist +, Osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid +, Mõistab, mis toitumishäireid on olemas +, Selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha +, Teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet +, Teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile +, Osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest +, Oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite +, Analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel +, Osaleb arutelus eri maade toitumistavadest +, Leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast +, Kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades +, Teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu +, Teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim) +, Osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik) +, Esitleb plakatit klassile +  ja Võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta. +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid +  ja konserveerimine +
Tehnoloogia: Kodundus +