Matemaatika: Geomeetria - Kolmnurk, Trapets 8.klass
Matemaatika: Geomeetria - Kolmnurk, Trapets 8.klass | |
---|---|
Nimetus | Geomeetria - Kolmnurk, Trapets 8.klass |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaatika |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Geomeetria (EIS:M:mate:geo) |
Sisukord
Õppeprotsess Geomeetria - Kolmnurk, Trapets 8.klass
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- kolmnurga sisenurk
- kolmnurga välisnurk
- kolmnurga kesklõik
- kolmnurga mediaan
- kolmnurga raskuskese
- raskuskese
- trapets
- trapetsi alus
- trapetsi haar
- võrdhaarne trapets
- täisnurkne trapets
- trapetsi kõrgus
- trapetsi alusnurk
- trapetsi kesklõik
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
defineerib kolmnurga välisnurgaProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "oskab joonestada kolmnurga välisnurka</br>defineerib kolmnurga välisnurga" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- oskab kasutada kolmnurga välisnurga omadust ülesandeid lahendades
- oskab leida kolmnurga puuduva nurga kahe etteantud nurga järgi
- oskab leida võrdhaarse kolmnurga tipunurga alusnurga järgi ja vastupidi
- Joonestab kolmnurga kesklõigu
- Defineerib kolmnurga kesklõiku
- Teab kolmnurga kesklõigu omadusi
- Kasutab kolmnurga kesklõigu omadusi ülesandeid lahendades
- oskab leida kesklõigud kolmnurga külgede järgi ning vastupidi – oskab leida külgi kesklõikude järgi
- Defineerib trapetsi
- oskab joonestada trapetsit
- oskab liigitada nelinurki (soovitus: kasutada dünaamilise geomeetria programmi)
- oskab joonestada trapetsi kesklõiku
- Defineerib trapetsi kesklõigu
- teab trapetsi kesklõigu omadusi
- kasutada trapetsi kesklõigu omadusi ülesandeid lahendades
- oskab leida trapetsi pindala
oskab leida trapetsi ümbermõõtuProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "oskab leida trapetsi pindala </br>oskab leida trapetsi ümbermõõtu" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- oskab defineerida kolmnurga mediaani
- Joonestab kolmnurga mediaani
- oskab selgitada mediaanide lõikepunkti omadust
- oskab leida õpitu toel puuduvad nurgad
- Lahendab ülesandeid kolmnurga ja trapetsi kohta õpitu järgi
Õppematerjal
Selle teemaga (Geomeetria (EIS:M:mate:geo)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
1. Näidata dünaamilise geomeetria programmiga kõiki trapetsi liike, sh võrdhaarset ja täisnurkset. 2. Kasutada dünaamilise geomeetria programmi; kindlasti rõhutada, et kolmnurga liigist sõltumata lõikuvad mediaanid ühes punktis ning jaotuvad suhtes 2 : 1 tipu poolt lugedes. 3. Rakendada võimaluse korral puutetundliku tahvli tarkvara võimalusi: geomeetriliste kujundite õpetamisel on väga kasulik. Praktiline töö, vastastikune hindamine. 4. Pildistada trapetsikujulisi esemeid igapäevaelust. 5. Lisada arvutil õpitud kujundeile värvilisi piirjooni (nt programmis Paint). 6. Panna fotosid veebi Dropboxi 7. klassis avatud kausta (www.dropbox.com). 7. Valida lemmikpilte (klassis või FB loodud rühmas).
- Selgitus. Ühistöö
Mõiste ja omadused programmi GeoGebra abil. NB! Rõhutada, et kolmnurga liigist sõltumata lõikuvad mediaanid ühes punktis ning jaotuvad suhtes 2 : 1 tipu poolt alates.
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
- Lõiming läbivate teemadega
- Elukestev õpe ja karjääri planeerimine
Varem õpitud teemade iseseisev rakendamine uusi teemasid omandades. Hinnanguvaba ja kirjeldava tagasiside andmine ning tagasiside hindamine. Oma vigade analüüsimine. Õpimapi täitmine, eneseanalüüs – mina matemaatika õppijana. Kuulamisoskus, tähelepanelikkus, detailide märkamise oskus, olulise ja ebaolulise eristamine.
- Keskkond ja jätkusuutlik areng
Oma mõtte selgelt, lühidalt ja täpselt väljendamine (teoreeme sõnastades, ülesandeid vormistades). Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu. Eri seisukohtade kuulamisoskuse arendamine.
- Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus
Seoste nägemine erinevate valdkondade vahel. Võimaldatakse oma arvamust selgelt sõnastada, erinevaid arvamusi kuulata, oma seisukohta kujundada ja väljendada.
- Kultuuriline identiteet
Loogiliste mõttekäikude elegants teoreeme tõestades.
- Tehnoloogia ja innovatsioon
IKT-vahendite kasutamine õppes ja ilusaid jooni demonstreerides.
- Väärtused ja kõlblus
Korralikkuse, hoolsuse ja püsivuse arendamine ning täpsuse kasvatamine jooniseid tehes; joonestusvahendite olemasolu. Kriitika, selle eiramine ning vastuvõtmine. Geomeetriliste kujundite ilu ja seos igapäevaeluga.
Õppesisu
Kolmnurga välisnurk, selle omadus, Kolmnurga sisenurkade summa, Kolmnurga kesklõik, selle omadus, Kolmnurga mediaan, Mediaanide lõikepunkt ehk raskuskese, selle omadus, Trapets, Trapetsi kesklõik, selle omadus,