Matemaatika: Geomeetria - kujundite sarnasus 8.klass
Matemaatika: Geomeetria - kujundite sarnasus 8.klass | |
---|---|
Nimetus | Kujundite sarnasus |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaatika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296) |
Sisukord
Õppeprotsess Kujundite sarnasus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- võrdelised lõigud
- sarnased hulknurgad
- sarnased kolmnurgad
- sarnasustegur
- mõõtkava
- kaardimõõt
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Kontrollib antud lõikude võrdelisust
- teab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ja kasutab neid ülesandeid lahendades (soovitus: sarnasuse tunnuste esitamisel kasutada dünaamilise geomeetria programme)
- teab teoreeme sarnaste hulknurkade ümbermõõtude ja pindalade kohta ning kasutab neid ülesandeid lahendades (soovitus: ülesandeid lahendades kasutab õpilane ka dünaamilise geomeetria programmi)
- Kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades
- Kasutab õpitud teoreeme ülesandeid lahendades
- Selgitab mõõtkava tähendust
- lahendab rakendusliku sisuga ülesandeid (pikkuste kaudne mõõtmine, maa-alade plaanistamine, plaani kasutamine looduses) (soovitus: võimaluse korral mõõta ja plaanistada vabas looduses)
Õppematerjal
Selle teemaga (Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
1. Selgitus ja ülesannete lahendamine programmiga GeoGebra 2. Õuesõpe. Mõõtmised ja plaanistamised vabas looduses. Rühmatööna plaani koostamine. Ülesanne võib toetada ka õpilaste sõna- ja otsustusvabadust – täpse ülesande sisu saab lasta õpilastel endil otsustada.3. Kiirteteoreemi on soovitatav käsitleda ülesannetes (õpikus B-osas). Jooniseid tehes kasutada dünaamilise geomeetria programme (Wiris, GeoGebra vms) 4. Projektipäev koostöös loodusainete jt õpetajatega (osaliselt õuesõpe) teemal „Paepäev“ 5. Tugevamatele Fibonacci arvud, kuldlõige jm (www.ttkool.ut.ee). Kuldlõige: biomeetria ja Leonardo da Vinci maal (www.art-4-home.com)
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
Lõiming läbivate teemadega
Elukestev õpe ja karjääri planeerimine Varem õpitud teemade iseseisev rakendamine uusi teemasid omandades. Hinnanguvaba ja kirjeldava tagasiside andmine ning tagasiside hindamine. Oma vigade analüüsimine. Õpimapi täitmine, eneseanalüüs – mina matemaatika õppijana. Kuulamisoskus, tähelepanelikkus, detailide märkamise oskus, olulise ja ebaolulise eristamine.
Keskkond ja jätkusuutlik areng Oma mõtte selgelt, lühidalt ja täpselt väljendamine (teoreeme sõnastades, ülesandeid vormistades). Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu.
Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus Loovus, seoste nägemine erinevate valdkondade vahel, reaalsete andmete kogumine korteri- või majaplaani joonestamiseks.
Tehnoloogia ja innovatsioon IKT-vahendite kasutamine õppes ja ilusaid jooni demonstreerides.
Väärtused ja kõlblus Geomeetriliste kujundite ilu ja seos igapäevaeluga. Ülesandes saaks kasutada ka kultuuri- või ususümboleid. Korralikkuse, hoolsuse ja püsivuse arendamine ning täpsuse kasvatamine jooniseid tehes; joonestusvahendite olemasolu. Kriitika enesekohane analüüsimine.
Õppeainete lõiming
Geograafia Kaardi kasutamine; õpilane määrab kaardi järgi objektidevahelise tegeliku kauguse.
Tehnoloogiaõpetus Õpilane leiab eseme raskuskeskme ning plaani järgi objekti reaalsed mõõtmed.
Kehalise kasvatus Orienteerumine õuesõppes kaardi (plaani) järgi.
Eesti keel Mõtte ja sõnastuse täpsus mõtet edastades, teiste arvamuse kuulamine
Õppesisu
Võrdelised lõigud, Sarnased hulknurgad, Kolmnurkade sarnasuse tunnused, Sarnaste hulknurkade ümbermõõtude suhe, Sarnaste hulknurkade pindalade suhe, Maa-alade kaardistamise näiteid,