Matemaatika: Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem 8.klass

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 21. oktoober 2020, kell 06:03 kasutajalt TiinaPau (arutelu | kaastöö)


Matemaatika: Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem 8.klass
Nimetus Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem
Maht
Ainevaldkond Matemaatika
Õppeaine Matemaaatika
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemid (EstCORE:30075:40759)

Õppeprotsess Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. kahe tundmatuga lineaarvõrrand
  2. kahe tundmatuga lineaarvõrrandi normaalkuju
  3. kahe tundmatuga lineaarvõrrandi lahend
  4. kahe tundmatuga lineaarvõrrandi graafiline kujutissirge
  5. kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem
  6. liitmisvõte
  7. asendusvõte

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemid (EstCORE:30075:40759)

Õpiväljundid

  1. Tunneb ära kahe tundmatuga lineaarvõrrandi
  2. Tunneb ära kahe tundmatuga lineaarse võrrandisüsteemi
  3. Oskab avaldada kahe tundmatuga lineaarvõrrandist ühe tundmatu teise kaudu
  4. Oskab viia kahe tundmatuga lineaarvõrrandi normaalkujule
  5. teab, tunneb ja oskab kolme erinevat võtet LVSi lahendamiseks
  6. oskab lahendada kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi graafiliselt (nii käsitsi kui ka arvutiga)
  7. Oskab kirjeldada kahe tundmatuga lineaarvõrrandi graafilist lahendamist
  8. Oskab lahendada kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi liitmisvõttega
  9. Oskab lahendada kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi asendusvõttega
  10. Oskab lahendada lihtsamaid tekstülesandeid kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi abil

Õppematerjal

Selle teemaga (Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemid (EstCORE:30075:40759)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

1. Võrrandisüsteemide lahendamisel vaadelda kindlasti ka selliseid, kus lahendid puuduvad või on lahendeid lõpmata palju, 2. Lahendada võrrandisüsteeme, mida on enne lahendamist vaja korrastada või mis sisaldavad murde, 3. Lahendada ka selliseid võrrandisüsteeme, kus ühe tundmatu avaldamisel tekivad murrud (ja neid ei saa asendada kümnendmurdudega), 4. Vältida seda, et kõikide lahendatud võrrandisüsteemide lahendid on täisarvud, 5. Valikuliselt anda lahendada ülesandeid, kus võrrandisüsteemis olevaid võrrandeid on vaja lihtsustada (kaotada murrud, kasutada korrutamise abivalemeid), 6. Kui võrrandisüsteemis olevaid võrrandeid saab lahutada, siis on soovitatav seda ka teha, 7. Lahendada lineaarvõrrandit ja võrrandisüsteemi programmidega Wiris, GeoGebra, T-algebra, Desmos, 8. Võimaluse korral kasutada puutetundliku tahvli tarkvara kordamiseks ning LVSi lahendamisel õpilaste tehtud vigade analüüsimiseks,

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

Lõiming läbivate teemadega
Elukestev õpe ja karjääri planeerimine

Varem õpitud teemade iseseisev rakendamine uute teemade omandamisel, Hinnanguvaba ja kirjeldava tagasiside andmine ning tagasiside hindamine, Oma vigade analüüsimine, Õpimapi täitmine, eneseanalüüs – mina matemaatika õppijana, Selge eneseväljendamise oskus, (näiteks Mul õnnestub…, Olen rahul…, Minu jaoks on keeruline…, Ma kavatsen…)

Keskkond ja jätkusuutlik areng

Vastavasisuliste tekstülesannete lahendamine,

Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus

Otstarbeka võtte leidmine võrrandisüsteemi lahendamiseks, reaalsete andmete kogumine tekstülesannete koostamiseks, eluliste andmetega ülesannete lahendamine, Selge eneseväljendamisoskuse, teiste kuulamisoskuse, tagasisidestamisoskuse arendamine,

Teabekeskkond

Ülesannete lahendamiseks vajalike valemite leidmine teatmikest, õpikutest, internetist jne,

Tehnoloogia ja innovatsioon

IKT-vahendite kasutamine õppes ülesannete lahendamiseks ja vastuste kontrollimiseks,

Tervis ja ohutus

Liiklejate ja sõidukite liikumisega seotud tekstülesanded,

Väärtused ja kõlblus

Järjepidevuse, sihikindluse ja täpsuse kasvatamine ning arendamine, varem õpitud oskuste ja meetodite rakendamine uue materjali omandamisel; alustades lihtsamast ning liikudes edasi keerulisemale, Täpsuse kasvatamine, Rühmatööd, Võimaldatakse oma väärusi selgelt sõnastada, erinevaid arvamusi kuulata, oma seisukohta kujundada ja väljendada, kokkuleppeid sõlmida,

Õppeainete lõiming
Bioloogia

Tekstülesannete lahendamine (nt ülesanded põllumajandusest),

Keemia

Tekstülesannete lahendamine (nt sulamite ülesanded),

Füüsika

Kahe keha sirgjoonelisel liikumisel kohtumispunkti või kohtumiseks kulunud aja leidmine (nt tigude liikumisülesanne), kiiruste leidmise ülesanded,

Õppesisu

Kahe tundmatuga lineaarvõrrand, Lineaarvõrrandi lahendamine, Kahe tundmatuga lineaarvõrrandi graafiline esitus, Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi lahendamine graafiliselt, Liitmisvõte, Asendusvõte, Lihtsamate (sh igapäevaeluga seonduvate) tekstülesannete lahendamine kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemiga,


link õppeprotsessi kirjeldusele