Matemaatika: Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem 8.klass
Matemaatika: Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem 8.klass | |
---|---|
Nimetus | Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaaatika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemid (EstCORE:30075:40759) |
Sisukord
Õppeprotsess Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- kahe tundmatuga lineaarvõrrand
- kahe tundmatuga lineaarvõrrandi normaalkuju
- kahe tundmatuga lineaarvõrrandi lahend
- kahe tundmatuga lineaarvõrrandi graafiline kujutissirge
- kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem
- liitmisvõte
- asendusvõte
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Tunneb ära kahe tundmatuga lineaarvõrrandi
- Tunneb ära kahe tundmatuga lineaarse võrrandisüsteemi
- Oskab avaldada kahe tundmatuga lineaarvõrrandist ühe tundmatu teise kaudu
- Oskab viia kahe tundmatuga lineaarvõrrandi normaalkujule
- teab, tunneb ja oskab kolme erinevat võtet LVSi lahendamiseks
- oskab lahendada kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi graafiliselt (nii käsitsi kui ka arvutiga)
- Oskab kirjeldada kahe tundmatuga lineaarvõrrandi graafilist lahendamist
- Oskab lahendada kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi liitmisvõttega
- Oskab lahendada kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi asendusvõttega
- Oskab lahendada lihtsamaid tekstülesandeid kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi abil
Õppematerjal
Selle teemaga (Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemid (EstCORE:30075:40759)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
1. Võrrandisüsteemide lahendamisel vaadelda kindlasti ka selliseid, kus lahendid puuduvad või on lahendeid lõpmata palju, 2. Lahendada võrrandisüsteeme, mida on enne lahendamist vaja korrastada või mis sisaldavad murde, 3. Lahendada ka selliseid võrrandisüsteeme, kus ühe tundmatu avaldamisel tekivad murrud (ja neid ei saa asendada kümnendmurdudega), 4. Vältida seda, et kõikide lahendatud võrrandisüsteemide lahendid on täisarvud, 5. Valikuliselt anda lahendada ülesandeid, kus võrrandisüsteemis olevaid võrrandeid on vaja lihtsustada (kaotada murrud, kasutada korrutamise abivalemeid), 6. Kui võrrandisüsteemis olevaid võrrandeid saab lahutada, siis on soovitatav seda ka teha, 7. Lahendada lineaarvõrrandit ja võrrandisüsteemi programmidega Wiris, GeoGebra, T-algebra, Desmos, 8. Võimaluse korral kasutada puutetundliku tahvli tarkvara kordamiseks ning LVSi lahendamisel õpilaste tehtud vigade analüüsimiseks,
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
- Lõiming läbivate teemadega
- Elukestev õpe ja karjääri planeerimine
Varem õpitud teemade iseseisev rakendamine uute teemade omandamisel, Hinnanguvaba ja kirjeldava tagasiside andmine ning tagasiside hindamine, Oma vigade analüüsimine, Õpimapi täitmine, eneseanalüüs – mina matemaatika õppijana, Selge eneseväljendamise oskus, (näiteks Mul õnnestub…, Olen rahul…, Minu jaoks on keeruline…, Ma kavatsen…)
- Keskkond ja jätkusuutlik areng
Vastavasisuliste tekstülesannete lahendamine,
- Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus
Otstarbeka võtte leidmine võrrandisüsteemi lahendamiseks, reaalsete andmete kogumine tekstülesannete koostamiseks, eluliste andmetega ülesannete lahendamine, Selge eneseväljendamisoskuse, teiste kuulamisoskuse, tagasisidestamisoskuse arendamine,
- Teabekeskkond
Ülesannete lahendamiseks vajalike valemite leidmine teatmikest, õpikutest, internetist jne,
- Tehnoloogia ja innovatsioon
IKT-vahendite kasutamine õppes ülesannete lahendamiseks ja vastuste kontrollimiseks,
- Tervis ja ohutus
Liiklejate ja sõidukite liikumisega seotud tekstülesanded,
- Väärtused ja kõlblus
Järjepidevuse, sihikindluse ja täpsuse kasvatamine ning arendamine, varem õpitud oskuste ja meetodite rakendamine uue materjali omandamisel; alustades lihtsamast ning liikudes edasi keerulisemale, Täpsuse kasvatamine, Rühmatööd, Võimaldatakse oma väärusi selgelt sõnastada, erinevaid arvamusi kuulata, oma seisukohta kujundada ja väljendada, kokkuleppeid sõlmida,
- Õppeainete lõiming
- Bioloogia
Tekstülesannete lahendamine (nt ülesanded põllumajandusest),
- Keemia
Tekstülesannete lahendamine (nt sulamite ülesanded),
- Füüsika
Kahe keha sirgjoonelisel liikumisel kohtumispunkti või kohtumiseks kulunud aja leidmine (nt tigude liikumisülesanne), kiiruste leidmise ülesanded,
Õppesisu
{{{oppesisu}}}