Eesti keel: Suuline ja kirjalik suhtlus (9. klass)

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 15. oktoober 2020, kell 12:12 kasutajalt HeleLiivTellmann (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Suuline ja kirjalik suhtlus |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus |seotudOppeaine=Eesti keel |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliast...')
(erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | Uuem redaktsioon→ (erin)


Eesti keel: Suuline ja kirjalik suhtlus (9. klass)
Nimetus Suuline ja kirjalik suhtlus
Maht
Ainevaldkond Keel ja kirjandus
Õppeaine Eesti keel
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 9. klass
Seotud teemad Suuline ja kirjalik suhtlus

Õppeprotsess Suuline ja kirjalik suhtlus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. veebileht
  2. keeleviisakus
  3. kommenteerimine
  4. väitlus
  5. diskussioon
  6. suhtlusportaal
  7. argikeel
  8. kirjakeel
  9. keelenorm

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Suuline ja kirjalik suhtlus

Õpiväljundid

  1. oskab oma seisukohti väljendada ning sõnastab vajaduse korral eriarvamuse
  2. esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid
  3. oskab kuuldu ja loetu nii suulises kui ka kirjalikus vormis kokku võtta

oskab nii suhtlust kui ka teemasid algatada, arendada, tõrjuda ja katkestadaProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "oskab kuuldu ja loetu nii suulises kui ka kirjalikus vormis kokku võtta</br>oskab nii suhtlust kui ka teemasid algatada, arendada, tõrjuda ja katkestada" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

  1. oskab eakohastel teemadel arutleda ja probleemülesandeid lahendada ning osaleb diskussioonides
  2. Kasutab asjakohaseid suulise ja kirjaliku suhtlemise tavasid ja võimalusi.

Õppematerjal

Selle teemaga (Suuline ja kirjalik suhtlus) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Delfi.ee. Kommenteerimise reeglid. http://www.delfi.ee/misc/comments.php Eesti Väitlusselts. Karl Popperi väitlus. http://debate.ee/materjalid/teooria/karl-popperi-vaitlus Jane Tõnisson 2014. Sotsiaalmeedias käitumine. https://docs.google.com/document/d/1_qPns6wNGO-LdfMP-tWx-0SZOb_dvVPh2W3QdmM9M8k/edit Ragnar Tamre 2013. Tänavaintervjuude näiteid. https://www.youtube.com/watch?v=EWkAcA0U0vw Rajaleidja. Suhtlemisoskus. http://www.rajaleidja.ee/public/Suunaja/Grupinoustamine/uued_kavad/Suhtlemisoskused_juhend.pdf MTÜ Tähe Noorteklubi 2012. Tänavaküsitlus. https://www.youtube.com/watch?v=dac4PQ0kILI Vahendid heli salvestamiseks ja töötlemiseks. http://koolielu.ee/tools/read/10185 http://koolielu.ee/tools/read/2589 + erinevad rakendused nutiseadmetele. Videotöötlusprogramm http://koolielu.ee/tools/read/144362

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Veebisuhtluse eesmärgid, võimalused ja ohud. Veebipõhised suhtluskanalid: jututoad, blogid, kommentaarid. Veebis kommenteerimine. Keeleviisakus ja -väärikus. Anonüümsuse mõju keelekasutusele. Aktuaalse meediateksti kommenteerimine vestlusringis. Loetu kirjalik ja suuline vahendamine. Väitlus, väitluse reeglid.