Muusika: laulmine

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 3. märts 2021, kell 09:40 kasutajalt IngeRaudsepp (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Muusika |seotudAinevaldkond=Kunstid |seotudOppeaine=Muusika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=II kooliaste |seotudTeema=Laulmine (EstCORE:3...')
(erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | Uuem redaktsioon→ (erin)


Muusika: laulmine
Nimetus Muusika
Maht
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste II kooliaste
Klass
Seotud teemad Laulmine (EstCORE:30218)

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes: laulmises, pillimängus, muusika kuulamises, liikumises; laulab ühe- või kahehäälselt klassis oma hääle omapära arvestades; laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; oskab kuulata iseennast ja teisi koos musitseerides, mõistab oma panust ning toetab ja tunnustab kaaslasi; kasutab üksinda ning koos musitseerides muusikalisi oskusi ja teadmisi; julgeb esitada ideid ja rakendab võimetekohaselt oma loovust nii sõnalises kui ka erinevates muusikalistes eneseväljendustes, sh infotehnoloogia võimalusi kasutades; kasutab muusika oskussõnu kuulatavate muusikapalade kirjeldamisel ning suunavate küsimuste abil oma arvamuse põhjendamisel; mõistab autorsuse tähendust; eristab kuuldeliselt vokaal- ja instrumentaalmuusikat; leiab iseloomulikke jooni Eesti ja teiste maade rahvamuusikas; tunneb huvi oma kooli ja paikkonna muusikaelu ning -sündmuste vastu ja osaleb selles, mõistab laulupeo traditsiooni tähendust.

Põhimõisted

  1. kehahoid
  2. hingamine
  3. diktsioon
  4. intonatsioon
  5. häälehoid
  6. relatiivsed helikõrgused (astmed)
  7. kaanon
  8. ühislaul
  9. laulupidu

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Laulmine (EstCORE:30218)

Õpiväljundid

  1. laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni ja puhta intonatsiooniga ning väljendusrikkalt, on teadlik häälehoiu vajadusest
  2. seostab relatiivseid helikõrgusi (astmeid) absoluutsete helikõrgustega g–G2
  3. rakendab muusikalisi teadmisi ning arvestab muusika väljendusvahendeid üksi ja rühmas lauldes
  4. laulab eakohaseid ühe- ja kahehäälseid laule ja kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule
  5. laulab peast kooliastme ühislaule: „Eesti hümn” (F. Pacius), „Eesti lipp” (E. Võrk), „Kas tunned maad” (J. Berad), „Kui Kungla rahvas” (K. A. Hermann), „Mu isamaa armas” (saksa rahvalaul), „Meil aiaäärne tänavas” (eesti rahvalaul), „Püha öö” (F. Gruber).Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "laulab peast kooliastme ühislaule: „Eesti hümn” (F. Pacius), „Eesti lipp” (E. Võrk), „Kas tunned maad” (J. Berad), „Kui Kungla rahvas” (K. A. Hermann), „Mu isamaa armas” (saksa rahvalaul), „Meil aiaäärne tänavas” (eesti rahvalaul), „Püha öö” (F. Gruber)." contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õppematerjal

Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

Kodaly-metoodika

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

II kooliastmes tähtsustub töö õpilaste individuaalsete muusikaliste võimete arendamisel ning rakendamisel erinevates muusikalistes tegevustes. Klassitunnis lauldakse a cappella ja saatega ühe- ja kahehäälselt, kooris kahe- ja kolmehäälselt.