Kunst: Mõtestamine ja refleksioon

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 13. detsember 2020, kell 18:15 kasutajalt IngeRaudsepp (arutelu | kaastöö)


Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Nimetus Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Maht
Ainevaldkond Kunstiained
Õppeaine
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad

Õppeprotsess Kunst: Mõtestamine ja refleksioon

Eesmärgid

rakendab omandatud oskusi teistes õppeainetes ja igapäevaelus; mõistab kunsti kui kultuuridevahelist suhtluskeelt, teadvustab kultuurilist mitmekesisust ja nüüdiskunsti rolli ühiskonnas; väljendab oma arvamusi ja teadmisi nii suuliselt kui ka kirjalikult, kasutades kunsti oskussõnavara; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades; mõtestab esemelise ja ruumilise keskkonna ning disaininäidete esteetilisi, eetilisi, funktsionaalseid ja ökoloogilisi aspekte; omab ülevaadet kunsti, disaini ning arhitektuuriga seotud elukutsetest ja ametitest

Põhimõisted

  1. kujutamisõpetus
  2. värvusõpetus
  3. abstraktne
  4. galerii
  5. eesti rahvakunst
  6. eesti ehituskultuur
  7. visuaalkultuur
  8. kunstiteose stiil
  9. kunstiteose vorm
  10. tõlgendamine
  11. kompositsioon
  12. sümbol
  13. meedium
  14. esteetika
  15. eetika
  16. infokommunikatsioon
  17. tsitaat
  18. ökoloogia
  19. taaskasutus
  20. perspektiiv
  21. stiliseerimine
  22. abstraheerimine
  23. deformeerimine
  24. eksperimenteerimine
  25. katsetamine
  26. koloriit
  27. dominant
  28. figuur
  29. portree
  30. kirjagraafika
  31. disain
  32. joonestamine
  33. maal
  34. kollaaž
  35. koomiks
  36. skulptuur
  37. installatsioon
  38. foto
  39. digitaalne kunstvideo
  40. animatsioon
  41. digigraafika
  42. happening
  43. performance
  44. nüüdiskunst
  45. arhitektuur
  46. ekspositsioon
  47. meedia
  48. virtuaalne kunst
  49. virtuaalne meediakeskkond

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:


Õpiväljundid

  1. esitleb enda loovtööde tulemusi ja põhjendab valikuid, tõlgendab kaaslaste loovtöid
  2. leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas väljendada oma mõtteid ja teadmisi, kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid
  3. arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle, hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast

Õppematerjal

Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile.

[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]