Erinevus lehekülje "Muusika: pillimäng" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
4. rida: 4. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7. klass; 8. klass; 9. klass
 
|klass=7. klass; 8. klass; 9. klass
|seotudTeema=Pillimäng
+
|seotudTeema=Pillimäng
 
|eesmark=1) huvi äratamine musitseerimise vastu üksi ja erinevates  pillikoosseisudes;
 
|eesmark=1) huvi äratamine musitseerimise vastu üksi ja erinevates  pillikoosseisudes;
 
2) pillimänguoskuste arendamine;
 
2) pillimänguoskuste arendamine;
16. rida: 16. rida:
 
1) kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; aaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; 6) suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; 7) oskab laulda eesti rahvalaulu (sh regilaulu) ning peast oma kooliastme ühislaule; 8) kasutab noodist lauldes relatiivseid helikõrgusi (astmeid); 9) rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates 14 muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;
 
1) kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; aaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; 6) suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; 7) oskab laulda eesti rahvalaulu (sh regilaulu) ning peast oma kooliastme ühislaule; 8) kasutab noodist lauldes relatiivseid helikõrgusi (astmeid); 9) rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates 14 muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;
 
|seotudOpivaljund=kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des;  rakendab musitseerides kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid ning lähtub absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest) pillimängus; kasutab muusikat esitades muusikalisi teadmisi ja oskusi
 
|seotudOpivaljund=kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des;  rakendab musitseerides kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid ning lähtub absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest) pillimängus; kasutab muusikat esitades muusikalisi teadmisi ja oskusi
|pohimoiste=tempo, andante, moderato, allegro, largo, ritenuto,  dünaamika, piano, forte, crescendo, diminuendo partituur, ostinato, kehapill, rütmipill, plaatpill, kitarr, plokkflööt, kannel, ukulele, eesti rahvapillid , variatsioon, rondo, absoluutsed helikõrgused, helistik C-duur, helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistid F-duur, helistik d-moll, diees, bemoll, bekarr, taktimõõt 2/4, taktimõõt 3/4, taktimõõt 4/4, eeltakt, vahelduv taktimõõt, viiulivõti, bassivõti, klaviatuur
+
|pohimoiste=tempo, andante, moderato, allegro, largo, ritenuto,  dünaamika, piano, forte, crescendo, diminuendo partituur, ostinato, kehapill, rütmipill, plaatpill, kitarr, plokkflööt, kannel, ukulele, eesti rahvapillid,   absoluutsed helikõrgused/tähtnimed, helistik, viiulivõti, bassivõti, klaviatuur, kitarri mänguvõtted, taktimõõdud 2/4, ¾,  4/4, vahelduv taktimõõt, eeltakt, muusikaline vorm: AB, ABA, rondo, rütmifiguurid ja pausid,  absoluutsed helikõrgused/tähtnimed, helistik C-duur, a-moll, G-duur, e-moll, F-duur, d-moll
 
|oppematerjal=Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid
 
|oppematerjal=Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid
 
|ulesanne=xxx
 
|ulesanne=xxx
23. rida: 23. rida:
 
|eeldus=Elementaarsete pillimänguosakused (kannel. plokkflööt. rütmi- ja plaatpillid, kitarr/ukulele;
 
|eeldus=Elementaarsete pillimänguosakused (kannel. plokkflööt. rütmi- ja plaatpillid, kitarr/ukulele;
 
muusikaline kirjaoskus (taktimõõt, rütmid, absoluutsed tähtnimetused, tempo- ja dünaamikamärgid
 
muusikaline kirjaoskus (taktimõõt, rütmid, absoluutsed tähtnimetused, tempo- ja dünaamikamärgid
|oppevara=Õppematerjalid/layulikud, töövihikud, E-koolikott; interaktiivsed veebikeskkonnad
+
|oppevara=Õppematerjalid/laulikud, töövihikud, E-koolikott; interaktiivsed veebikeskkonnad
 +
|oppesisu=Tähelepanu keskmes on  muusikaliste võimete edasiarendamine ja rakendamine muusikalistes tegevustes, kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Süvendatakse pillimänguoskusi ning avardatakse musitseerimisvõimalusi erinevates pillikoosseisudes, omandatakse akustilise kitarri akordmänguvõtted. Muusikalist kirjaoskust omandatakse muusikaliste osaoskuste kaudu ning seda rakendatakse erinevates muusikalistes tegevustes.
 
|loiming=Matemaatika, tööõpetus, tehnoloogiaõpetus, kehaline kasvtus, kunst, informaatika.
 
|loiming=Matemaatika, tööõpetus, tehnoloogiaõpetus, kehaline kasvtus, kunst, informaatika.
 
}}
 
}}
 
Õpikeskkonna vajadus: naturaalklaver, süntesaator, akustilised kitarrid, väikekandled ja/või plokkflöödid, Orffi instrumentaarium (rütmi- ja plaatpillid), noodijoonestikuga tahvel, metronoomiäpp, noodigraafikaprogramm, pillimänguks sobivad simulatsiooniäpid, häälestusäpp
 
Õpikeskkonna vajadus: naturaalklaver, süntesaator, akustilised kitarrid, väikekandled ja/või plokkflöödid, Orffi instrumentaarium (rütmi- ja plaatpillid), noodijoonestikuga tahvel, metronoomiäpp, noodigraafikaprogramm, pillimänguks sobivad simulatsiooniäpid, häälestusäpp

Redaktsioon: 22. november 2020, kell 12:41


Muusika: pillimäng
Nimetus Muusika
Maht xxxx
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7. klass; 8. klass; 9. klass
Seotud teemad Pillimäng

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

1) huvi äratamine musitseerimise vastu üksi ja erinevates pillikoosseisudes; 2) pillimänguoskuste arendamine; 3) harmooniataju arendamine; 4) kuulamisoskuse tähtsusamine ja arendamine


1) kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; aaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; 6) suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; 7) oskab laulda eesti rahvalaulu (sh regilaulu) ning peast oma kooliastme ühislaule; 8) kasutab noodist lauldes relatiivseid helikõrgusi (astmeid); 9) rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates 14 muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;

Põhimõisted

  1. tempo
  2. andante
  3. moderato
  4. allegro
  5. largo
  6. ritenuto
  7. dünaamika
  8. piano
  9. forte
  10. crescendo
  11. diminuendo partituur
  12. ostinato
  13. kehapill
  14. rütmipill
  15. plaatpill
  16. kitarr
  17. plokkflööt
  18. kannel
  19. ukulele
  20. eesti rahvapillid
  21. absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
  22. helistik
  23. viiulivõti
  24. bassivõti
  25. klaviatuur
  26. kitarri mänguvõtted
  27. taktimõõdud 2/4
  28. ¾
  29. 4/4
  30. vahelduv taktimõõt
  31. eeltakt
  32. muusikaline vorm: AB
  33. ABA
  34. rondo
  35. rütmifiguurid ja pausid
  36. absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
  37. helistik C-duur
  38. a-moll
  39. G-duur
  40. e-moll
  41. F-duur
  42. d-moll

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Pillimäng

Õpiväljundid

  1. kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des
  2. rakendab musitseerides kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid ning lähtub absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest) pillimängus
  3. kasutab muusikat esitades muusikalisi teadmisi ja oskusi

Õppematerjal

Selle teemaga (Pillimäng) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid

Ülesanded ja harjutused

xxx

Metoodika

Carl Orffi metoodika, Suzuki meetod, kognitiivne aktiivsuspedagoogika (paaris- ja rühmatöö, rollimäng jm)

Eeldused

Elementaarsete pillimänguosakused (kannel. plokkflööt. rütmi- ja plaatpillid, kitarr/ukulele; muusikaline kirjaoskus (taktimõõt, rütmid, absoluutsed tähtnimetused, tempo- ja dünaamikamärgid

Õppevahendid

Õppematerjalid/laulikud, töövihikud, E-koolikott; interaktiivsed veebikeskkonnad

Praktilised tööd

Muusikalis-rütmilised improvisatsioonid, ostinato loomine ja lisamine laulule, muusikalise vormi kasutamine musitseerimisel (rondo, variatsioon jm),

Lõiming

Matemaatika, tööõpetus, tehnoloogiaõpetus, kehaline kasvtus, kunst, informaatika.

Õppesisu

Tähelepanu keskmes on muusikaliste võimete edasiarendamine ja rakendamine muusikalistes tegevustes, kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Süvendatakse pillimänguoskusi ning avardatakse musitseerimisvõimalusi erinevates pillikoosseisudes, omandatakse akustilise kitarri akordmänguvõtted. Muusikalist kirjaoskust omandatakse muusikaliste osaoskuste kaudu ning seda rakendatakse erinevates muusikalistes tegevustes.


Õpikeskkonna vajadus: naturaalklaver, süntesaator, akustilised kitarrid, väikekandled ja/või plokkflöödid, Orffi instrumentaarium (rütmi- ja plaatpillid), noodijoonestikuga tahvel, metronoomiäpp, noodigraafikaprogramm, pillimänguks sobivad simulatsiooniäpid, häälestusäpp

... more about "Muusika: pillimäng"
7. klass; 8. klass; 9. klass +
III kooliaste +
tempo +, andante +, moderato +, allegro +, largo +, ritenuto +, dünaamika +, piano +, forte +, crescendo +, diminuendo +, tämber +, partituur +, ostinato +, kehapill +, rütmipill +, plaatpill +, kitarr +, plokkflööt +, kannel +, ukulele +, eesti rahvapillid +, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed +, helistik +, viiulivõti +, bassivõti +, klaviatuur +, kitarri mänguvõtted +, taktimõõt 2/4 +, taktimõõt ¾ +, taktimõõt 4/4 +, vahelduv taktimõõt +, eeltakt +, muusikaline vorm AB +, muusikaline vorm ABA +, rondovorm +, rütmifiguurid ja pausid +, helistik C-duur +, helistik a-moll +, helistik G-duur +, helistik e-moll +, helistik F-duur +  ja helistik d-moll +
Muusika +