Muusika: pillimäng
Muusika: pillimäng | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | xxxx |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7. klass; 8. klass; 9. klass |
Seotud teemad |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse;
rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;
teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
Põhimõisted
- tempo
- andante
- moderato
- allegro
- largo
- ritenuto
- dünaamika
- piano
- forte
- crescendo
- diminuendo
- tämber
- partituur
- ostinato
- kehapill
- absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
- helistik
- viiulivõti
- bassivõti
- klaviatuur
- kitarri mänguvõtted
- lihtvorm
- liitvorm
- rondovorm
- rütmifiguurid ja pausid
- absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
- helistik C-duur
- helistik a-moll
- helistik G-duur
- helistik e-moll
- helistik F-duur
- helistik d-moll
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Kasutab musitseerimisel kehapilli
- Kasutab musitseerimisel rütmipille
- Kasutab musitseerimisel plaatpille
- Kasutab musitseerimisel plokkflööti või väikekannelt
- Rakendab musitseerimisel kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid
- Rakendab pillimängus absoluutseid helikõrgusi
- rakendab muusikat esitades muusikalisi teadmisi
Õppematerjal
Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid
Ülesanded ja harjutused
xxx
Metoodika
Carl Orffi metoodika, Suzuki meetod, kognitiivne aktiivsuspedagoogika (paaris- ja rühmatöö, rollimäng jm)
Eeldused
Elementaarsete pillimänguosakused (kannel. plokkflööt. rütmi- ja plaatpillid, kitarr/ukulele; muusikaline kirjaoskus (taktimõõt, rütmid, absoluutsed tähtnimetused, tempo- ja dünaamikamärgid
Õppevahendid
Õppematerjalid/laulikud, töövihikud, E-koolikott; interaktiivsed veebikeskkonnad
Praktilised tööd
Muusikalis-rütmilised improvisatsioonid, ostinato loomine ja lisamine laulule, muusikalise vormi kasutamine musitseerimisel (rondo, variatsioon jm),
Lõiming
Matemaatika: noodi- ja helipikkused, taktimõõt; Käsitöö: pillikottide valmistamine; Tehnoloogiaõpetus: rütmipillide valmistamine; Kunst: pillide kujutamine kunstitöödes; Informaatika: noodigraafika, helitöötlus
Õppesisu
Tähelepanu keskmes on muusikaliste võimete edasiarendamine ja rakendamine muusikalistes tegevustes, kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Süvendatakse pillimänguoskusi ning avardatakse musitseerimisvõimalusi erinevates pillikoosseisudes, omandatakse akustilise kitarri akordmänguvõtted. Muusikalist kirjaoskust omandatakse muusikaliste osaoskuste kaudu ning seda rakendatakse erinevates muusikalistes tegevustes. Pillimängus lähtutakse absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest). Pillimängu rakendatakse ka laulu saatena.
Õpikeskkonna vajadus: naturaalklaver, süntesaator, akustilised kitarrid, väikekandled ja/või plokkflöödid, Orffi instrumentaarium (rütmi- ja plaatpillid), noodijoonestikuga tahvel, metronoomiäpp, noodigraafikaprogramm, pillimänguks sobivad simulatsiooniäpid, häälestusäpp