Erinevus lehekülje "Muusika: pillimäng" redaktsioonide vahel
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Kunstid | |seotudAinevaldkond=Kunstid | ||
|seotudOppeaine=Muusika | |seotudOppeaine=Muusika | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=7. klass; 8. klass; 9. klass | |klass=7. klass; 8. klass; 9. klass | ||
16. rida: | 16. rida: | ||
1) kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; aaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; 6) suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; 7) oskab laulda eesti rahvalaulu (sh regilaulu) ning peast oma kooliastme ühislaule; 8) kasutab noodist lauldes relatiivseid helikõrgusi (astmeid); 9) rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates 14 muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; | 1) kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; aaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; 6) suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; 7) oskab laulda eesti rahvalaulu (sh regilaulu) ning peast oma kooliastme ühislaule; 8) kasutab noodist lauldes relatiivseid helikõrgusi (astmeid); 9) rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates 14 muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; | ||
|seotudOpivaljund=kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; rakendab musitseerides kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid ning lähtub absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest) pillimängus; kasutab muusikat esitades muusikalisi teadmisi ja oskusi | |seotudOpivaljund=kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; rakendab musitseerides kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid ning lähtub absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest) pillimängus; kasutab muusikat esitades muusikalisi teadmisi ja oskusi | ||
− | |pohimoiste=tempo, dünaamika, partituur, ostinato, kehapill, rütmipill, plaatpill, kitarr, plokkflööt, kannel, ukulele, variatsioon, rondo, absoluutsed helikõrgused, helistik C-duur, helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistid F-duur, helistik d-moll, taktimõõt 2/4, taktimõõt 3/4, taktimõõt 4/4, vahelduv taktimõõt | + | |pohimoiste=tempo, andante, moderato, allegro, largo, ritenuto, dünaamika, piano, forte, crescendo, diminuendo partituur, ostinato, kehapill, rütmipill, plaatpill, kitarr, plokkflööt, kannel, ukulele, eesti rahvapillid , variatsioon, rondo, absoluutsed helikõrgused, helistik C-duur, helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistid F-duur, helistik d-moll, diees, bemoll, bekarr, taktimõõt 2/4, taktimõõt 3/4, taktimõõt 4/4, eeltakt, vahelduv taktimõõt, viiulivõti, bassivõti, klaviatuur |
|oppematerjal=Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid | |oppematerjal=Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid | ||
|ulesanne=xxx | |ulesanne=xxx |
Redaktsioon: 15. oktoober 2020, kell 12:26
Muusika: pillimäng | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | xxxx |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7. klass; 8. klass; 9. klass |
Seotud teemad | Pillimäng |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
1) huvi äratamine musitseerimise vastu üksi ja erinevates pillikoosseisudes; 2) pillimänguoskuste arendamine; 3) harmooniataju arendamine; 4) kuulamisoskuse tähtsusamine ja arendamine
1) kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; aaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; 6) suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; 7) oskab laulda eesti rahvalaulu (sh regilaulu) ning peast oma kooliastme ühislaule; 8) kasutab noodist lauldes relatiivseid helikõrgusi (astmeid); 9) rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates 14 muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;
Põhimõisted
- tempo
- andante
- moderato
- allegro
- largo
- ritenuto
- dünaamika
- piano
- forte
- crescendo
- diminuendo partituur
- ostinato
- kehapill
- rütmipill
- plaatpill
- kitarr
- plokkflööt
- kannel
- ukulele
- eesti rahvapillid
- variatsioon
- rondo
- absoluutsed helikõrgused
- helistik C-duur
- helistik a-moll
- helistik G-duur
- helistik e-moll
- helistid F-duur
- helistik d-moll
- diees
- bemoll
- bekarr
- taktimõõt 2/4
- taktimõõt 3/4
- taktimõõt 4/4
- eeltakt
- vahelduv taktimõõt
- viiulivõti
- bassivõti
- klaviatuur
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des
- rakendab musitseerides kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid ning lähtub absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest) pillimängus
- kasutab muusikat esitades muusikalisi teadmisi ja oskusi
Õppematerjal
Selle teemaga (Pillimäng) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid
Ülesanded ja harjutused
xxx
Metoodika
Carl Orffi metoodika, Suzuki meetod, kognitiivne aktiivsuspedagoogika (paaris- ja rühmatöö, rollimäng jm)
Eeldused
Elementaarsete pillimänguosakused (kannel. plokkflööt. rütmi- ja plaatpillid, kitarr/ukulele; muusikaline kirjaoskus (taktimõõt, rütmid, absoluutsed tähtnimetused, tempo- ja dünaamikamärgid
Õppevahendid
Õppematerjalid/layulikud, töövihikud, E-koolikott; interaktiivsed veebikeskkonnad
Praktilised tööd
Muusikalis-rütmilised improvisatsioonid, ostinato loomine ja lisamine laulule, muusikalise vormi kasutamine musitseerimisel (rondo, variatsioon jm),
Lõiming
Matemaatika, tööõpetus, tehnoloogiaõpetus, kehaline kasvtus, kunst, informaatika.
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
Õpikeskkonna vajadus: naturaalklaver, süntesaator, akustilised kitarrid, väikekandled ja/või plokkflöödid, Orffi instrumentaarium (rütmi- ja plaatpillid), noodijoonestikuga tahvel, metronoomiäpp, noodigraafikaprogramm, pillimänguks sobivad simulatsiooniäpid, häälestusäpp